Na het topic [RIJ-ITP] na ernstige koliek weer terug met onze haffipower
Wilde ik graag laten zien wat al snel volgde.
Inmiddels hebben we ook weer les gehad. En merk ik duidelijk verbetering in het rijden.
Het wegschieten is zeer duidelijk verminderd. Wel af en toe nog even t onderuit lopen. Maar dit dan voornamelijk door enthousiasme en niet meer uit vervelend zijn.
Mevrouw houd er soms van om iets harder in galop te gaan dan toegstaan word.
En als ze merkt dat je zo de overgang wilt maken naar galop kan ze soms nog wat extra hard willen draven. Al met al kleine puntjes waar hard aan gewerkt word.
Controle. Dat was echt het punt wat we een maand zeker niet of nauwelijks hadden.
Inmiddels zijn we op de goede weg.
Vandaar dat ik jullie deze fotos wilde delen.(fotos zijn van 2 dagen)
Dit is sinds 2 jaar mijn haflinger Indy een merrie van 145 hoog met zoals jullie zien hele lange manen.
Fotos met losse manen zijn te zien in dit recente topic: [ITP] Prachtig goud op het strand
reactie zou leuk zijn.

volgens mij was ik hier druk in gesprek met de fotograaf

Geen idee wat ik hier aan t doen was. Weet wel dat ik wat vaker schuine lijnen moet rijden om indy recht van voren (schouders) te zetten. Weet niet of ik daar hierbij bezig was.

Blijf maar naar mn pony kijken

Niet vierkant. Maar daar was ik ook niet mee bezig.

Lekker galopje. Mag voor me kijken. Maar hey.. Ik rijd tenslotte op een mooie haflinger

Hier was ik bezig met het rustiger draven, proberen te verzamelen. Ja ze mag ronder.
Maar ga niet rukken en plukken. Dat hoofdstuk heb ik afgesloten.

Doordat we zo goed de controle aan t bevestigen zijn, gaat indy ook steeds mooier aanspringen. Dan nog niet mooi aan de teugel en ik mag nog wat meer zitten. Maar de achterhand begint steeds meer mee te doen. Ik vond dit wel een gave foto daardoor. Concentratie van mij. En indy ging hier kort na lekker proesten vandaar haar grote neusgaten.

Op de 2e hoefslag rijden doe ik op het moment veel. En ik zit er weer pietserieus op.

netjes stilstaan

Bye

Laten jullie een reactie achter?