Onderweg naar de betere weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merry98

Onderweg naar de betere weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 22:37

Uiteindelijk komen we er wel.
Na het topic [RIJ-ITP] na ernstige koliek weer terug met onze haffipower
Wilde ik graag laten zien wat al snel volgde.
Inmiddels hebben we ook weer les gehad. En merk ik duidelijk verbetering in het rijden.
Het wegschieten is zeer duidelijk verminderd. Wel af en toe nog even t onderuit lopen. Maar dit dan voornamelijk door enthousiasme en niet meer uit vervelend zijn.
Mevrouw houd er soms van om iets harder in galop te gaan dan toegstaan word.
En als ze merkt dat je zo de overgang wilt maken naar galop kan ze soms nog wat extra hard willen draven. Al met al kleine puntjes waar hard aan gewerkt word.

Controle. Dat was echt het punt wat we een maand zeker niet of nauwelijks hadden.
Inmiddels zijn we op de goede weg.
Vandaar dat ik jullie deze fotos wilde delen.(fotos zijn van 2 dagen)

Dit is sinds 2 jaar mijn haflinger Indy een merrie van 145 hoog met zoals jullie zien hele lange manen.
Fotos met losse manen zijn te zien in dit recente topic: [ITP] Prachtig goud op het strand *\o/* reactie zou leuk zijn. :o
Afbeelding
volgens mij was ik hier druk in gesprek met de fotograaf :roll: 8)7

Afbeelding

Afbeelding

Geen idee wat ik hier aan t doen was. Weet wel dat ik wat vaker schuine lijnen moet rijden om indy recht van voren (schouders) te zetten. Weet niet of ik daar hierbij bezig was. :+
Afbeelding

Blijf maar naar mn pony kijken :j :')
Afbeelding

Niet vierkant. Maar daar was ik ook niet mee bezig.
Afbeelding

Lekker galopje. Mag voor me kijken. Maar hey.. Ik rijd tenslotte op een mooie haflinger :+ :D
Afbeelding

Hier was ik bezig met het rustiger draven, proberen te verzamelen. Ja ze mag ronder.
Maar ga niet rukken en plukken. Dat hoofdstuk heb ik afgesloten. :j
Afbeelding

:D
Afbeelding

Doordat we zo goed de controle aan t bevestigen zijn, gaat indy ook steeds mooier aanspringen. Dan nog niet mooi aan de teugel en ik mag nog wat meer zitten. Maar de achterhand begint steeds meer mee te doen. Ik vond dit wel een gave foto daardoor. Concentratie van mij. En indy ging hier kort na lekker proesten vandaar haar grote neusgaten. }:0
Afbeelding

Op de 2e hoefslag rijden doe ik op het moment veel. En ik zit er weer pietserieus op. 8)7
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

netjes stilstaan
Afbeelding

Bye :evaw:
Afbeelding

Laten jullie een reactie achter? :D

Black_Devil

onderweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:46

Wauuww wat een gave pony en wat een meega manen!! Vind de laatste foto erg leuk, ook omdat je de vlechtjes nog ziet :D

_Nynke

Re: Onderweg naar de betere weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:39

Wat een práchtige haflinger, echt een plaatje! <3
En die manen :oo

Vind het er erg netjes uitzien hoor!
Is ze echt maar 1,45? :o ze oogt groter! Hoe groot ben jij? :)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 08:51

_Nynke schreef:
Wat een práchtige haflinger, echt een plaatje! <3
En die manen :oo

Vind het er erg netjes uitzien hoor!
Is ze echt maar 1,45? :o ze oogt groter! Hoe groot ben jij? :)

Dank je ik ben maar 158 dus niet zo groot.
Als je foto's wilt zien van losse manen kan je kijken in mn onderschrift

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:37

Wat een manen :wow:

Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik vind de foto's op 1 of andere manier niet ontspannen/los ogen,
alsof ze haar vasthoud. :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:42

Hele mooie haffie!!

T enige wat mij stoort zijn je handen en je hakken, je houd je handen soms echt enorm hoog, hierdoor kun je jou handen heel hard maken, en ja beugels mogen 1/2 gaatjes korter. Je staat constant op je tenen.

Vind het er op je handen soms na mega vriendelijk uit zien! Erg netjes :)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 13:38

Kozbi schreef:
Hele mooie haffie!!

T enige wat mij stoort zijn je handen en je hakken, je houd je handen soms echt enorm hoog, hierdoor kun je jou handen heel hard maken, en ja beugels mogen 1/2 gaatjes korter. Je staat constant op je tenen.

Vind het er op je handen soms na mega vriendelijk uit zien! Erg netjes :)

Bedankt voor je reactie ik zal eens kijken of dat het verschil maakt als ik de beugels anders doe
Ik heb helaas een erge stoelzitting (gehad). En trek dan inderdaad mijn hakken omhoog en daarbij duwde ik mijn handen op mn benen/ omlaag.

Ik zal de tip meenemen!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:44

Wat ik zie is dat jouw pony niet ontspannen is. Ze heeft een gespannen bovenlijn en drukt haar rug weg.
Dit kan uiteraard verschillende oorzaken hebben, maar zal het niet negeren, ook kantelt ze haar hoofd wat.

Je handen heb je idd te hoog.

Ik krijg ook het idee dat je zadel teveel op de schouders ligt en wel een stukje naar achteren mag.

wel vind ik het een super pony om te zien!!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 18:03

Cinnepin schreef:
Wat ik zie is dat jouw pony niet ontspannen is. Ze heeft een gespannen bovenlijn en drukt haar rug weg.
Dit kan uiteraard verschillende oorzaken hebben, maar zal het niet negeren, ook kantelt ze haar hoofd wat.

Je handen heb je idd te hoog.

Ik krijg ook het idee dat je zadel teveel op de schouders ligt en wel een stukje naar achteren mag.

wel vind ik het een super pony om te zien!!

Dank je ik neem de tips mee.
ja mijn handen moet ik lager doen.
ziet er eigelijk ook niet uit zo. :(
Het zadel zal ik in de gaten houden of die wat naar achter kan.
Verder schuift deze niet naar voren of naar achteren.
kantelen hoofd zijn we mee bezig met de les. Dit is of ik heb mijn teugel te strak of ze loopt weg over de schouder. We zijn met les op die dingen aan het Letten.
Bedankt

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:25

Hogere handen zijn juist vriendelijker dan lagere handen, omdat je dan meer inwerkt op de mondhoeken van je paard ipv op de tong en de lagen. Niets mis met een hoge handhouding dus, mits ontspannen uiteraard.

verzameling, daar zou ik voorlopig nog helemaal niet aan denken. Laat hem eerst maar eens in balans komen op eigen benen en ontspanning vinden. Ik zou hem juist eerder lager instellen zodat hij beter over de rug kan komen en zijn bovenlijn kan ontwikkelen. Nu drukt hij de rug juist weg. Dan het achterbeen er meer onder willen gaan rijden zal alleen tot protest gaan leiden.

Met lager instellen bedoel ik overigens niet achter de loodlijn, maar as het ware de hals uitschuiven met het neusje er mooi uit.

Succes, je hebt een leuke haf :)

Esprit1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:54

Je bent zeker op de goede weg met je turbo haffie hahahaha!! :=

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 08:45

Horseware schreef:
Hogere handen zijn juist vriendelijker dan lagere handen, omdat je dan meer inwerkt op de mondhoeken van je paard ipv op de tong en de lagen. Niets mis met een hoge handhouding dus, mits ontspannen uiteraard.

verzameling, daar zou ik voorlopig nog helemaal niet aan denken. Laat hem eerst maar eens in balans komen op eigen benen en ontspanning vinden. Ik zou hem juist eerder lager instellen zodat hij beter over de rug kan komen en zijn bovenlijn kan ontwikkelen. Nu drukt hij de rug juist weg. Dan het achterbeen er meer onder willen gaan rijden zal alleen tot protest gaan leiden.

Met lager instellen bedoel ik overigens niet achter de loodlijn, maar as het ware de hals uitschuiven met het neusje er mooi uit.

Succes, je hebt een leuke haf :)

Dank je
Ja ik snap t van t lager instellen.
Ik zal de tip meenemen!