Onze eerste keer Eper Paardenvierdaagse! Wauw!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Onze eerste keer Eper Paardenvierdaagse! Wauw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 09:36

Hoi!
Deze mijlpaal vraagt om een topic.
Een aantal dames die ik ken hoorde ik over de Eper Paardenvierdaagse. Omdat ik toch werkloos was heb ik me impulsief ingeschreven. Met het idee dat ik toch uitgeloot zou worden of werk zou hebben. Want ja, ik rijd weleens buiten maar ik ben niet zo'n held..
Toen twam het bericht dat ik was ingeloot. En hoe dichter de datum in zicht kwam hoe meer ik hem begon te knijpen. Ik had ook nog geen werk dus niks stond in de weg om toch mee te gaan. Toch was ik heel goed in dingen verzinnen waardoor het niet zou kunnen... Ik heb namelijk nog 3 paardjes en tja wie moest daar dan voor zorgen? Ik had het ook nog helemaal niet met mijn man besproken... Oepsie.
Maar toen kwam het aanbod van Maris. Zij ging iedere dag op en neer en dan konden ik en mijn paardje meerijden! Dus alles opgelost. Ik kon mijn andere paardjes gewoon verzorgen en toch naar Epe met iemand samen!
Maar toen lukte het Maris toch nog om een plekje op een camping te krijgen voor haar en haar paard. Okeeee. Dan ga ik niet... Maar Marlinde kwam met een terechte opmerking dat dit misschien wel mijn enige kans was omdat ik anders weer werk zou hebben...Marlinde wilde dan wel samen met Melissa de rest van de paardjes verzorgen als ik ook een slaapplek kon regelen. Echt super lief!
Ik heb toen een oproepje gedaan in het Epe topic en had al snel een plekje gevonden bij een Estelle!
Inmiddels had ik het ook met manlief besproken en hij vond het allemaal prima als hij maar niet hoefde te mesten... Nou dat was dus al geregeld. Dus toen begon het grote avontuur!

Wat heb ik genoten zeg. Roos was echt een toppaard en wat hebben we veel geleerd! Dag 1 heb ik gereden met Joyce en Simone. Dat ging heel goed. Alleen was Roos super heet en galoppeerde overal achteraan... En Sparky gaat nogal eens haha. Ik zag aan Roos dat ze wel spierpijn had dus besloten om dag 2 niet met Joyce en Simone te rijden. Gelukkig stond Helma ook bij Estelle en haar James is zo braaf. Dag 2 heb ik tot aan de pleisterplaats achter/in James kont gereden want Roos wilde nog steeds met alle passeerders mee haha. Na de pleisterplaats heb ik met een los teugeltje de rit uit kunnen rijden! Heerlijk. Omdat de combi James en Roos zo goed ging heb ik dag 3 ook met Helma gereden. Dat was echt een ontspannen ritje. Ik kon fijn met een los teugeltje alles naast James doen. Was toch wel wat gezelliger dan in zijn kont!
De laatste dag heb ik met Simone gereden. Dat ging ook weer super fijn. Alleen had Mata Hari een wat hoger staptempo dan Roos dus hebben we de hele weg in jogg gedaan. Roos wilde absoluut niet stappen haha. Ennnnnnn we zijn die dag alleen naar het startterrein gereden en op de terugweg afscheid genomen van Simone en alleen terug naar mijn plekje gereden. Ik ben nog nooit met Roos alleen op pad geweest dus wat was/ben ik trots!!

Maar dik verhaal.... Sorry. Nu volgen de foto's! Ehhh ja ik ben goed in gekke bekken trekken... Ik heb in mijn trailer geslapen met super uitzicht en donderdag avond was een mooi feestje! :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt iedereen voor de topweek!! En hopenlijk tot volgend jaar! Want ik ga toch zeker proberen vrij te nemen als ik weer een baan heb!

kristelhans

Re: Onze eerste keer Eper Paardenvierdaagse! Wauw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:47

Waauuwww, wat een gaaf topic is het geworden! Knap van jullie Shirley, de pret spat van het scherm!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:23

ITP --> RIJ-ITP

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 10:45

Dank je Kristel! Ik heb het ook erg naar mijn zin gehad!

jijenik13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:48

Ik mocht het weekend ervoor met me opa mee naar epe.
Hij ment en ik erachter aan op een paard. Echt een super leuk
gebied. We stonden op Camping de jachtlust! :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:54

Leuk verslag!!! Mooi dat je zo genoten hebt

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:55

Elke foto lol met je knol!

Super man, wat nou geen held?! Je hebt het toch maar even super gedaan!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:27

Getemd voor uitgelicht :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:28

Wat super shirley!! Verdiend uitje met een geweldig paard!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:03

Super vet shirley! Jullie worden steeds beter samen !!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:04

Jullie zijn echt toppertjes!
Echt mega knap gedaan!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:39

Heb je topic gelezen, gaaf joh! Word er bijna jaloers van :(:)

Ik zou ook zooooooo graag mee doen volgend jaar , maar ik ben een enorme schijter buiten :(:) :(:)
Ik zou zo bang zijn dat mijn uberbrave tinker alle inhalers achterna gaat in volle rengalop en dat ik hem dan niet meer kan houden :o
Ik zie gelijk alweer allerlei beren op de weg! Ik lazer er dan natuurlijk af en heb gelijk beide benen gebroken. Je leest al wel ik voorzie allerlei boskabouters .
Ik weet niet eens hoe Troy op voorbij komende karretjes reageert

Maar toch het lijkt mij zooooo gaaf *\o/*

Nou heb ik gister voor het eerst weer in maanden weer een klein buitenritje gemaakt bij ons achter in het bos, ben dus mega trots op mezelf.

Heb me dan ook voor genomen om meer buitenritkilometers te gaan maken.

Hoe hebben jullie je paarden getraind voor 4 dagen van 20 kilometer? Zijn jullie daar al maanden van te voren mee bezig? Of rijden jullie sowieso veel buiten?
Zijn er veel paarden die aan de haal gaan? Wordt je bijvoorbeeld in galop ingehaald?

Zo maar wat vragen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 16:06

Bedankt voor de leuke reacties... Ik scroll steeds weer langs de foto's en dan heb ik weer een grote glimlach op mijn gezicht!

En dank je wel marije! Uitgelicht zou tof zijn!

Hey karin wat klink jij als mijzelf hahaha.
Ik zie ook altijd alles mis gaan. Maar ik heb in het begin kleine stapjes gemaakt. Ben mezelf nooit voorbij gegaan. Dit heeft er voor gezorgd dat ik nu vertrouwen heb in mijn eigen kunnen en in mijn paard. Hier is wel 2 jaar overheen gegaan maar nu doen we zulke leuke dingen!
Ik zie dat je uit overijssel komt? We hebben hier een aardig fanatiek buitenrij clubje waar je vast en zeker bij mag aanhaken. Er zijn ook mensen met karretjes zodat je paardje er alvast aan kan wennen.
Heel eerlijk heb ik totaal niet aan training gedaan. Paardlief staat 24/7 buiten en loopt heel wat af. Rijden doe ik eigenlijk alleen als ik zin heb. Dat kan soms een paar x per week zijn maar soms ook 3 weken niet... Ik heb niks bijzonders gedaan voor de vierdaagse en ze trok het prima. Wil hiermee niet zeggen dat het goed is hoor. Maar in mijn geval ging ik er gewoon steeds vanuit dat ik niet zou gaan..
Hihi

Oh en in princiepe word je niet in galop in gehaald. Er wordt ook altijd gevraagd: mag ik passeren? En dan komt er iemand voorbij in stap of een rustig drafje...
Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Er zijn altijd mensen die weinig rekening met elkaar houden. Dus ja het kan gebeuren dat er iemand in galop voorbij komt.
Ik heb in ieder geval geen gekke dingen gezien of meegemaakt!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:11

dat ziet er echt ontzettend leuk uit!! :D
ik heb je aangemeld voor uitgelicht :j

volgens mij ben je na 4 van die dagen ook wel echt helemaal kapot, of valt dat mee?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:14

Wat een leuk enthousiast topic! Een duidelijk gevalletje van "lol met je knol". Mooi uitzicht had je ook vanaf je slaapplekje.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 16:17

Thanks saddledancer!

Wel moe maar ik vond het wel meevallen. Maar goed ik stond ook op een heel relaxed plekje met mijn paard waardoor ik na het rijden lekker rust had en eventueel de drukte op kon zoeken. Ik denk dat het zwaarder was geweest als ik op een drukke camping had gestaan haha.
Maar vandaag stapte ik weer op Roos. Manman wat deden de spieren tussen mijn benen zeer haha.
Door Epe ben ik trouwens vandaag helemaal alleen met Roos op pad geweest. Wat was ze braaf zeg. Waar meedoen aan de Eper vierdaagse wel niet goed voor is! Aanrader dus haha!

Dank je Maflinger! I love lol met mijn knol haha! Serieus paardrijden is niks voor mij! Ja dat uitzicht.... Heerlijk <3

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:32

Die spieren daar zijn wel echt killing als je een paar dagen goed gereden hebt ja!!
Fijn dat het allemaal zo goed bevallen is, en dat je de 'moed' verkregen hebt om nu ook alleen erop uit te gaan, genieten :D :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:52

Super zeg!

Ik ben echt zwaar jaloers! Ik was ook ingeloot met mijn haflinger, maar moest helaas afzeggen omdat ik zelf in het gips zat. Wat heb ik er van gebaald!
Hopelijk volgend jaar alsnog. Het ziet er erg leuk uit!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 17:30

Wat balen Amanda! Ik hoop voor je dat je aankomend jaar ook weer wordt ingeloot!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:09

Prachtig verslag Shirley
Ik vond het ook top voor jullie
Op naar volgend jaar *\o/* *D *\o/*

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 06:59

ik zast al tewachten op een topic shirley *\o/*

leuk joh en dan heeft roos ook wat vetjes kwijt ~~}>

je ziet je gewoon op de foto's genieten :):)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 10:08

Dank je Myrthe! Roos is idd heel wat kwijt. Ze ziet er nu iig niet meer uit alsof ze een skippybal heeft ingeslikt. Van de achterkant is er nu geen verschil meer te zien met Anton!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:14

Leuk dat je zo een pret hebt gehad en dat je alsnog bij Estelle een plekkie hebt gekregen! Mooie foto's!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 10:16

Ja echt super bedankt voor de tip suzan!

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:14

Jajaja hier zijn we dan. Uw steun en toeverlaat van dag 2 en een beetje 3 hahhahhaha
Karin>> gewoon lekker proberen jezelf te blijven op je tinker rug. Ik weet het is moeilijk, als je zelf een schijterd ben zal je tinkkie dat voelen. Moet je kijken wat Shirly heeft bereikt in deze paar dagen. En haar Roos was echt geen lieverd hoor. maar de lekkere billen van mijn tinker bleef ze mooi achter.
En dag 3 reed ze al naast me en konden we een drafje doen en een galopje. Gingen we koetsen voorbij en daarna een gelijk een drafje en een galopje. Maar we lieten ook een span gewoon voorbij draven. Mijn james doet daar niks mee Maar voor Roos en Shirly weer een hele stap.
Kijk voor jezelf wat je het fijnste vindt, kan je in de aanloop naar Epe met iemand mee rijden ritjes maken in het bos? Of laat iemand met de fiets mee gaan. Al ga je gewoon lekker stappen alles om jou vertrouwen en een prettig gevoel te krijgen tijdens de buitenritten.

Verder wil je je wel wat antwoorden geven hoe ik James heb voorbereid. Als eerste zijn onze ritten altijd al tussen de 15 en 20 km. Maar alleen in de weekenden op een door de weekse dag gewoon een kleine rondje van 5 / 10 km.
Drie weken van te voren heb ik extra vrije dagen opgenomen om te trainen. Deze ritten waren heel verschillend van anderhalf uur alleen maar heuveltje op heuveltje af, en door meulzand stappen, want draven is te zwaar voor hem hahhhaha sokken!!
Maar ook ritten van 4 a 5 uur en dan rond de 26 km door de polder. Of een dag voor de kar zetten om totaal weer andere speren te gebruiken maar dan wel 25 km.
En in Epe.......ja eigenlijk moet je het gewoon doen.
Shirly heeft ook de stoute schoenen aan getrokken nu jij nog Msschien tot volgend jaar???