Cadiz la Haya
Odermus R x Indoctro x Zandigo
8 jaar - 1,67 - M1+8
Ons laatste topic was alweer van februari ([RIJ-ITP] Wauw met Cadiz la Haya op regiokamp. NH 3e in het L2!). Kort hierna waren we M1 startgerechtigd! In de week erna wilden we eens ’n sprongetje doen maar door een boomversnipperaar vlak buiten de bak dacht meneer er het zijne van…
http://www.youtube.com/v/ixFkUStd8fE
Ik heb in elk geval m'n ogen uitgekeken haha maf beest
We begonnen langzaam naar ons M1 debuut toe te werken. In de lessen echter bleven we steeds terugkomen op het langlaag werk, hierdoor was ie er eigenlijk nog niet echt klaar voor, plus dat ik 'n hoop aan m'n hoofd heb gehad in die tijd. Toch keerden we gelijk weer met twee winstpunten en een eerste prijs naar huis. Ergens knaagde er wel wat: ik miste steeds iets. 2 mei gingen we naar La Haya Stables, z’n fokster dus
en daar werden de puzzelstukjes op hun plek gelegd. We hebben hier naast het loswerken (want begrijp me niet verkeerd, ik hecht veel waarde aan het langlaag trainen en het kunnen toepassen daarvan), vooral ook aan het bij elkaar komen gewerkt, snel schakelen, verzamelen en weer wegrijden. De eerste paar dagen moest ie even aanpassen maar toen viel het kwartje en voelde ie eigenlijk elke dag beter en sterker. Tijdens onze weken hier zijn we ook nog 2x gestart, op CH Zelhem waar we 1e en 2e werden met 3wp en de week erop in Beuningen 2e en 3e met ook 3wp, zo zijn we alweer bijna M2 startgerechtigd! Maar we blijven lekker nog even M1 tot de kampioenschappen en daarna ga ik pas aan het M2 denken
(hoewel knoppen er wel op staan behalve keertwendingen moeten nog veel beter), hij krijgt nu lekker de tijd om zich in de klasses verder te ontwikkelen (plus ikzelf haha). Enkele foto’s van concours in Beuningen:Drafje iets verder in het losrijden
1.

Galopje tijdens losrijden.
2.

Sb, meer op links blijven zitten.
3.

Drafje tijdens de proef.
Uitgestrekte stap
4.

Denk vlak voor het vertrekken in middengalop.
5.

Begin middengalop op de volte.
Ook dat weekend kwam een vriendin langs en die heeft tijdens een training nog wat foto’s gemaakt:
6.

Stukje terugrijden.
7.

8.

9.

Draven deden we natuurlijk ook.
10.

Galopje.
11.

Gok zomaar stukje verzamelen.
12.

Stukje naar voren, dat ik er even als n ei op zit… ff langs kijken

13.

En nog een keer!
14.

Sb moeilijke kant op, meer op buiten blijven zitten grr.
15.

Tegen het einde van de les, ik word moe

Al met al enorm veel geleerd, de drie weken zijn echt omgevlogen maar ben zo blij met de progressie die we in zo’n relatief korte tijd gemaakt hebben! Echt ontzettend blij met dit paard!
Tips mogen gegeven worden, graag zelfs, maar geloof me... meer bewust worden van m'n handen, hakken hier en daar uitdrukken, goed rechtop blijven zitten, ... zijn allemaal dingetjes die bekend zijn en waar hard aan gewerkt wordt