Vier jaar later is Jones door mijn dochter zadelmak gemaakt en gingen wij samen aan de western

We hebben samen aan een aantal clinics meegedaan, hier bij de WSS oefenen in wedstrijdgericht rijden.

Ondanks mijn vreselijk leuke instructrice kreeg ik steeds minder zin om te rijden. Buiten rijden was wel leuk (als het weer redelijk was

Het leek mij steeds aantrekkelijker om weer gewoon dressuur te gaan rijden, maar ik zag er enorm tegenop om dat tegen mijn instructrice, die ons zo enthousiast had geholpen, en mijn vriend, die sinds kort ook aan de western was, te vertellen. Uiteindelijk heb ik het roer toch omgegooid en sinds vorige zomer rijden we weer gewoon Engels

Onze eerste wedstrijd, onderling op de club, was dramatisch. We waren allebei veel te nerveus en hadden echt nog wat oefening nodig. Daarom alleen een foto van Jones voor het eerst in de knotjes!

Maar we oefenen gewoon lekker door. Ik krijg les van mijn dochter, hier een stukje film

Inmiddels ben ik flink door de fysio onder handen genomen, en ben nu wat soepeler in mijn bekken. Met mijn bijna 50 jaar verwacht ik niet ooit nog een goede ruiter te worden

Ondertussen reed mijn dochter Jones voor me bij en had voor de lol een startkaart aangevraagd. Ze had zich ingeschreven voor een wedstrijd in januari en belande op de reservelijst. Eigenlijk was ze de hele wedstrijd al vergeten toen ze een telefoontje kreeg dat ze de volgende dag kon starten

Desondanks toch maar starten de volgende dag. De wedstrijd liep in en na tien explosieve minuten losrijden mochten ze de bak in. En daar liet mijn kanjer zich van zijn allerbeste kant zien..

Vandaag zijn ze samen voor de tweede keer gestart. De B hebben ze verder maar overgeslagen en zijn door naar de L1 gegaan.

En Jones groette de jury ook, met een harde hinnik!

En het resultaat??

Ik ben echt apetrots op mijn twee kanjers!!