Mr. Johnny Jones, van westernpony naar dressuurcrack!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Mr. Johnny Jones, van westernpony naar dressuurcrack!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 22:37

Zeven jaar geleden is Jones geboren. Om later western te kunnen rijden had ik een knappe Paint hengst uitgezocht voor mijn Haflingermerrie.

Afbeelding

Vier jaar later is Jones door mijn dochter zadelmak gemaakt en gingen wij samen aan de western

Afbeelding

Afbeelding

We hebben samen aan een aantal clinics meegedaan, hier bij de WSS oefenen in wedstrijdgericht rijden.

Afbeelding

Ondanks mijn vreselijk leuke instructrice kreeg ik steeds minder zin om te rijden. Buiten rijden was wel leuk (als het weer redelijk was O:) ), maar ik moest mezelf steeds dwingen om in de bak te rijden om toch maar weer wat te oefenen voor de volgende les. En dat terwijl Jones een vreselijk leuke pony is, altijd vrolijk en mijn allergrootste vriend! Maar, hij heeft ook een enorme looplust, en dat viel niet altijd mee in de western. Vooral als er andere paarden in de bak waren kon ik die lossere teugel wel vergeten. En van het gepriegel bij de verschillende zijwaarts oefeningen zoals zijwaarts over een balkje, door hekjes etc. raakte Jones mateloos geirriteerd. Het relaxte ideaalbeeld wat ik van western had bleek ver te zoeken.

Het leek mij steeds aantrekkelijker om weer gewoon dressuur te gaan rijden, maar ik zag er enorm tegenop om dat tegen mijn instructrice, die ons zo enthousiast had geholpen, en mijn vriend, die sinds kort ook aan de western was, te vertellen. Uiteindelijk heb ik het roer toch omgegooid en sinds vorige zomer rijden we weer gewoon Engels *\o/* En dat bleek het beste besluit voor Jones en mij! Omdat ik tamelijk talentloos ben gaan onze vorderingen maar langzaam, maar we genieten allebei weer met volle teugen van het rijden.

Afbeelding

Onze eerste wedstrijd, onderling op de club, was dramatisch. We waren allebei veel te nerveus en hadden echt nog wat oefening nodig. Daarom alleen een foto van Jones voor het eerst in de knotjes! :D

Afbeelding

Maar we oefenen gewoon lekker door. Ik krijg les van mijn dochter, hier een stukje film :o

Inmiddels ben ik flink door de fysio onder handen genomen, en ben nu wat soepeler in mijn bekken. Met mijn bijna 50 jaar verwacht ik niet ooit nog een goede ruiter te worden :o , maar ik vind het wel leuk om ergens naartoe te werken. En ik hoop ooit samen met Jones een nette B proef te kunnen rijden.

Ondertussen reed mijn dochter Jones voor me bij en had voor de lol een startkaart aangevraagd. Ze had zich ingeschreven voor een wedstrijd in januari en belande op de reservelijst. Eigenlijk was ze de hele wedstrijd al vergeten toen ze een telefoontje kreeg dat ze de volgende dag kon starten :oo . Vanwege het slechte weer en natte bak had ik twee weken niet gereden, daar wordt Jones niet fijner van. Gelukkig konden we die avond nog ergens in een binnenbak terecht.. echter, het rijden ging waardeloos. Jones wilde niet eens meer in galop, kon alleen nog maar dralopperen :\
Desondanks toch maar starten de volgende dag. De wedstrijd liep in en na tien explosieve minuten losrijden mochten ze de bak in. En daar liet mijn kanjer zich van zijn allerbeste kant zien.. <3 Tussen de paarden liep mijn pony van 1,50 zijn korte beentjes uit zijn lijf. Dat resulteerde in 198 en 194 punten en een eerste en derde plaats!

Vandaag zijn ze samen voor de tweede keer gestart. De B hebben ze verder maar overgeslagen en zijn door naar de L1 gegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Jones groette de jury ook, met een harde hinnik! :D Helaas net niet op de foto te zien.

Afbeelding

En het resultaat??

Afbeelding

Ik ben echt apetrots op mijn twee kanjers!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Mr. Johnny Jones, van westernpony naar dressuurcrack!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:43

Ondanks dat ik jullie graag in de western had gezien gaat het er in onze sport natuurlijk gewoon om dat je vindt wat bij zowel paard als ruiter past. En zo te zien is de dressuur een prima plek voor jullie beiden! Ziet er goed uit hoor :j

Dat bekken valt idd wel op, maar fijn dan dat er goeie fysio's bestaan (ik ken het ;)) Ook met de dochter is het een prachtig plaatje! Veel plezier nog van die mooie bonte!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 22:45

Rije dankjewel! Toen ik foto's zocht voor dit topic kwam ik jou ook nog tegen! Was een superleuke dag op de WSS (ondanks een drukke Jones)!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:47

Dat was vorig jaar of niet? Hij was toch die zo schrok van een lichtplek in de bak? :)) Fijn dat jullie het leuk hebben gehad, en nogmaals succes met jullie nieuwe missie! +:)+

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 22:56

Inderdaad! Hij schrok enorm van een plek waar een paard had staan plassen, ik lag er bijna naast :D Dat 'schrikken' en wegspringen was ook altijd een dingetje. Nu we weer met verbinding rijden is hij dat helemaal afgeleerd.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 06:36

Super leuk topic! Jullie zijn echt (met z'n drieën) toppers! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:51

Had het op FB al gelezen, wij staan op de stal waar jouw dochter werkt. Leuk dat hij het zo goed oppakt!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:17

Leuk! Bewijst voor mij maar weer eens dat geen stijl 'beter' is of 'slechter' maar dat je simpelweg moet kijken naar wat er het beste bij paard en ruiter past!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:18

Haha wat is de wereld toch klein, Sara heeft nog bij mij in de klas gezeten op deurne :)

Maar wat een leuke pony is het, die B proef met jullie gaat echt wel goed komen!

harrypotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:01

Wat een leuk dier!
En engels past jullie goed!
Heel veel succes met z'n 3tjes!!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 20:06

Em, thanx! :D

SusanH en Dustyenmax, wat leuk dat jullie mijn dochter kennen. Ze is zelf niet actief op Bokt, maar vindt het wel leuk dat ik dit topic heb geplaatst (en leest natuurlijk mee) :)

troi, dat ben ik helemaal met je eens :j

harrypotter, dankjewel!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:50

Dan zwaai ik even naar d'r :wave:

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:32

Als het maar past!
Western of dressuur en paard en ruiter maar iets hebben waar ze mee uit de voeten kunnen, leuk dat je er nu weer zin in hebt.
En Jones is wel hele leuke pony.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 21:41

Dankjewel Sjolvir! Ik ben ook echt heel erg blij met Jones!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:28

Hij is zo onwijs leuk! <3 Heerlijk dier om te zien!
Rijden ziet er ook netjes uit, gefeliciteerd met jullie eerste plaats hoor. :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:33

Lekker dier <3

En idd, western of dressuur, je wilt een paard dat fijn op de hulpen is, lekker door zijn lijf loopt en happy in zijn koppie.
Gráni kan er niet tegen dat hij op druk word gereden en veel voor hem bepaald word. Hij vind de vrijheid en zelfstandigheid van western heel prettig. Maar ik ken zat paarden die helemaal niet daarmee om kunnen gaan en er onzeker van worden en dan is dressuur een stuk fijner werken :).

En eeeh, gewoon starten hoor! Kunnen jullie best! :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:00

Kwijl :~ wat een super leuk paard!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 14:10

Dankjewel Ntlie! Maar die eerste prijs is echt niet mijn verdienste :D

Succubi, klopt, we willen allemaal een happy athlete! Ons wedstrijddebuut heb ik nu tot aan het einde van de zomer uitgesteld. Dan kan Jones ondertussen met mijn dochter ervaring opdoen. Beter voor hem, hij heeft best snel last van spanning, dan kan hij mijn spanning erbij helemaal niet gebruiken!

djuulsie, dankjewel! Leuk dat iedereen mijn 'simpele' bontje zo leuk vind. Zelf vind ik hem natuurlijk ook fantastisch, maar dat komt vooral door zijn leuke karakter. Altijd vrolijk, veel looplust en natuurlijk heel erg lief <3

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:14

Voordat je het weet zit je in het Z :D
Of blijf je gewoon jaren in de B of L hangen en heb je net zoveel plezier met de dagjes uit op wedstrijd :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:11

Prachtige pony! Ik vind western echt veel en veel leuker/beter staan :o :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:14

@Sammyoo: ik ben altijd gek op bontjes en zeker als ze zo mooi 50/50 gekleurd zijn! En deze heeft ook een lekker eigenwijs sprekend koppie! Super leuk beestje hoor...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:17

Ik moet er erg aan wennen :) Maar ik vind het wel heel erg leuk dat je weer je enthousiasme in het rijden terug hebt gevonden. Veel plezier nog samen!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:43

Zolang je maar plezier hebt in wat je doet, maakt de discipline echt niet uit.
Ik heb trouwens dezelfde switch gemaakt. Eerst dressuur, dan drie jaar western en dan terug naar dressuur.

Je hebt een prachtige pony!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 17:01

xApple schreef:
Prachtige pony! Ik vind western echt veel en veel leuker/beter staan :o :D

Haha, dat vind ik zelf ook Apple :D . De tack en kleding van western vind ik heel erg mooi en heb ook alles met pijn in mijn hart weggedaan. Ik kan ook enorm genieten als ik goede westerncombinaties aan het werk zie. Daarbij past Jones qua look ook beter bij western. Maar uiteindelijk gaat het er voor mij niet om hoe het eruit ziet, maar hoeveel lol wij samen hebben. Ik had het graag anders gezien, maar Engels past toch beter bij ons.

Djuulsie, Jones is inderdaad mooi bont! Nu in de dressuur vind ik zijn witte benen zo leuk, hij heeft geen bandages nodig!

Koper, thanx :D

xLes, grappig dat jij dezelfde move hebt gemaakt. Waarom ben jij niet bij de western gebleven?

Succubi _O-

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:19

Kan wel lezen dat ik niet zo ambiteus ben :o.
Maar blijf erbij dat westrijden ook leuk voor het paard moeten zijn en je er dan best gezellige dagjes uit van kan maken