Evi en Amigo in de bixie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CaVaLaPhoto

Evi en Amigo in de bixie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 18:53

Vandaag, 2e paasdag, hebben Evi en Amigo samen Bixie B1 gereden op de Dressuur Try Out in Haelen. Evi had hier heel erg naar toe geleefd. Goed geoefend en tussen al die gekke regenbuien en windstoten door. Vanochtend stond ze om 12 uur al klaar om te zadelen, terwijl we pas tegen half 2 zouden vertrekken. Een beetje enthousiast. Waren vast de zenuwen ;)
We zijn naar het wedstrijdterrein toe gereden. Lekker bos-stapritje, dan een proefje rijden en dan weer lekker terug naar huis stappen. Het is maar goed dat Amigo een goede conditie heeft :)

Dit is hun tweede, en waarschijnlijk ook laatste, wedstrijdje. Ze blijven wel nog even rijden samen, maar het zal langzaam aan (helaas) toch steeds wat minder gaan worden. Pony's van bijna 14 jaar groeien helaas niet meer, terwijl meisjes van 11 jaar dat wel doen.
Maar toch hebben ze vandaag een mooi puntenaantal (89 vd 120) binnen gehaald, mooi oranje lintje gekregen, een medaille, een appel voor de pony en natuurlijk ook een snoepzakje voor de ruiter.
Rechtergalop vindt Amigo altijd al wat lastiger. En dan nog vreemd terrein, vreemde pony's, heel veel onbekende mensen en spanning bij Evi zorgde er helaas voor dat de rechtergalop er een beetje bij in schoot.

Amigo | Shetlander | Ruin | 13 jaar | 85-90 cm

Genoeg gepraat. Op naar de foto's en het filmpje :D

Eerst natuurlijk even wat rondkijken en beetje losrijden. Laatste tips even ontvangen.

1.
Afbeelding

2. Amigo vond het wel gezellig :D
Afbeelding

Het proefje :)
https://www.facebook.com/video.php?v=469965289820708

Naderhand nog even met de jury wat tips doornemen. Vooral de gespannen houding van Evi, de buigingen en natuurlijk nog even zeggen dat ze het jammer vonden dat de rechtergalop niet zo goed ging. Maar ze had het natuurlijk wel super goed gedaan!

3.
Afbeelding

Vind het stiekem erg jammer dat Amigo niet net een beetje groter is. Ze zijn zo leuk samen :) Maar er is gelukkig nog genoeg leuks te doen naast het rijden ;)

Iris82

Re: Evi en Amigo in de bixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:59

Ahhh, wat ziet ze er netjes uit zeg!! :)

En wat jammer dat ze niet gewoon 10 cm kleiner is, kun je er niet een pootje onderuit zagen? :))

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 19:22

Haha, ik geloof niet dat ik ruiter en ouders daar zo blij mee maak, als ik even ga zitten zagen in de pootjes :Y) Was zelf al aan het denken Amigo extra dikke ijzertjes te geven, beetje hakkenschoentjes idee, maar dat is ook maar een tijdelijk iets. Groeien doet Evi toch :P

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 09:00

Van de ruitersportvereniging zijn nog wat foto's online geplaatst. Vond ze zo leuk, dat ik ze ook hier er bij plaats. Kan helaas openingspost niet meer aanvullen :)
Pretbekkie Amigo :D
Afbeelding

En nog een normale pose :)
Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:16

Daar wilde ik iok nog naartoe gisteren. Uiteindelijk niet gegaan.
Leuke combinatie en foto's :D :))

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:25

Ze zijn echt leuk samen <3 Jammer dat ze te groot wordt maar voor nu past het toch nog even :)

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:32

Leuk koppel! Ik hoop voor Evi dat ze even stopt met groeien.

(Bij het kijken naar het filmpje dacht ik: Oh ja, op een shet moest je heel snel lichtrijden.
Heb nu zelf weer heimwee naar de shetlandertijd. :o )

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:36

Leuke foto's :)
Wat me wel heel erg opvalt is op foto 2 is dat de beugels heel erg ongelijk zitten.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:43

Och hoe schattig :) Echt jammer dat ze stilaan te groot wordt!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:46

Wat leuk! Ik moest bij het doorzit stukje echt heel hard lachen, lijkt wel doorgespoeld met die snelle kleine pasjes. En inderdaad dat super snelle lichtrijden, denk niet dat ik dat nu nog kan. :D Ziet er echt leuk uit samen. Brave shet :')
Jodi, ik denk dat dat zo lijkt doordat die pinokkio zadeltjes mega schuiven.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 14:08

Dankjulliewel voor de leuke reacties :D Het lichtrijden en doorzitten is idd een heel apart gezicht om te zien :') Het op het juiste been lichtrijden is ook amper te doen heb ik begrepen.

@ Jodi93
Wat san4nie ook al zegt. Beugels zijn gelijk, maar zadeltje schoof wat door dit dekje. Ik had zelf een ander wit dekje liggen waar het zadel nauwelijks bij schuift. Maar mevrouw moest en zou persé een ander dekje hebben van een vriendin. En dan schuift het zadel idd wat. Dat schuiven door dit dekje ontdekte we pas op het wedstrijdterrein zelf en had het ander dekje niet bij me.
Zelf voelt Evi ook nooit of ze scheef zit. Ze gaat uit zichzelf ook altijd naar onbewust lichtjes rechts hangen tijdens het rijden.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:09

Het was ook niet negatief bedoeld hoor :D Maar nu snap ik het haha

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 17:29

Ik typ graag alles heel uitgebreid, waardoor het vaak verdedigend overkomt :P Had het niet als negatief ontvangen ;)

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:32

Super leuk! Goed gedaan.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:27

Leuk hoor!

Let er wel op dat ze op het goede been lichtrijdt, heb het begin van het filmpje gekeken en daar zit ze vaak verkeerd.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 06:40

44Myrthe44 schreef:
Leuk hoor!

Let er wel op dat ze op het goede been lichtrijdt, heb het begin van het filmpje gekeken en daar zit ze vaak verkeerd.

Daar heb ik haar al vaker op gewezen, maar het blijkt enorm lastig te zijn met die kleine pasjes. Met grotere pony's op een andere stal heeft ze daar nooit tot zelden problemen mee.