Draver Calli op wedstrijd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Draver Calli op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 12:06

Jaja, we waren weer op wedstrijd!

Onze laatste van het indoor seizoen, daarna weer knallen op outdoor. We zijn ernstig B samen.
Omdat ik met een Draver start kamp ik met vooroordelen, dat hij niet kan galopperen, dat ze alleen kunnen racen, en dat hij dus echt niet netjes kan lopen..

Calli mag nog veel meer door zijn lijf, mijn handen moeten stiller, hakken uitdrukken, iets meer buigen nog en hoeken waren doodeng, dus in de hoeken ziet er soms een beetje raar uit :Y) .

Mijn voorlezer had al gewaarschuwd dat de jury de paarden wat hoger wil zien, dus dat hebben wij gedaan, maar je merkt dat hij dat nog niet zo erg fijn vindt.
Helaas hadden wij 172 & 170, dus in april gaan we knallen!

Calli is een 11 jarige Draver van Volo Prise x Lara Buitenzorg

De filmpjes:

Nouja, wat ik dus al zei, ernstig B en nog veel te verbeteren!

Liefs

Borisje

Re: Draver Calli op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:09

Het kan aan mij liggen, maar ik vind hem niet lekker lopen, hij lijkt wel onregelmatig? Klopt dit?
Rijtechnisch heb ik heel weinig verstand van, en je geeft zelf al punten aan, maar dit viel mij wel op.

Die hoge punten komen vanzelf wel toch? Lekker door blijven oefenen!

Homiafortuna

Re: Draver Calli op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:14

In de B moet je nog helemaal niet bezig zijn met hoger instellen. Dat komt allemaal pas veel later. Lekker ontspannen rondrijden dat is het allerbelangrijkste. Een paard dat lekker los is in zijn lijf dat ziet een jury veel liever. Nu ziet het er een beetje krampachtig uit. Zowel jij als je paard. Ik weet dat het geen HAW topic is, maar een ITP, maar ik wilde je dit toch even meegeven. Hopelijk heb je er wat aan voor je volgende wedstrijden, want jullie zijn wel een leuke combinatie. Gewoon lekker door blijven oefenen dan komen die punten vanzelf.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 12:17

Borisje schreef:
Het kan aan mij liggen, maar ik vind hem niet lekker lopen, hij lijkt wel onregelmatig? Klopt dit?
Rijtechnisch heb ik heel weinig verstand van, en je geeft zelf al punten aan, maar dit viel mij wel op.

Die hoge punten komen vanzelf wel toch? Lekker door blijven oefenen!

Ik zat ook al te kijken inderdaad, maar een paar weken terug heeft hij nog een hele check-up gehad met foto's en buigproeven ed. en daar is niks uitgekomen.

Thanks @Homiafortuna. Jaa klopt, maar dat jurylid ziet dat al grager in de B, (vraag niet waarom :+), want als je hem voor haar te laag hebt dan is het doei punten.. Dus was wel een beetje jammer.

Zo huppelen wij normaal rond namelijk
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 03-03-15 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:19

Borisje schreef:

Toen het rijden op mijn draver nog niet bevestigd was kon ze ook kreupel lijken. Ze is dan nog zo afhankelijk van de aanleuning dat als het ergens even mis ging ze ineens hele grote of juist kleine passen ging nemen, ze viel dan gewoon uit elkaar en was zoekende.
Dat zie ik hier ook wel een beetje, maar dat betekent niet dat het dier kreupel is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 12:35

Wat Goof zegt inderdaad.
Vooral als hij zoekende is weet hij niet meer helemaal wat hij met die beentjes van hem aanmoet. Soms met trainen heb ik een halve tolt, telgang of wat rare pasjes erin zitten.
In het begon zocht hij onwijs veel steun bij mij, maar dit wordt al een stuk minder gelukkig :).