Wauw met Cadiz la Haya op regiokamp. NH 3e in het L2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Wauw met Cadiz la Haya op regiokamp. NH 3e in het L2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 11:51

Wauw ik kan het nog niet geloven eigenlijk! :D

1.
Afbeelding

In de zomer van 2013 ben ik met een vriendin bij John Swaab geweest waar ik uiteindelijk geïnspireerd ben geraakt om de stap echt te zetten en m'n toenmalige pony te verkopen en te gaan sparen voor mijn eerste wedstrijdpaard. Achteraf een geweldige beslissing geweest :D Zodoende kocht ik vorig jaar mei Cadiz la Haya, een nu 8 jarige ruin van Odermus R x Indoctro. Hoewel het begin wat stroef ging, begonnen we echt vooruit te gaan bij onze instructrice Robin Simons. Eind augustus maakte we ons B debuut, na drie wedstrijden waren we eruit en besloten we maar gelijk de gok te wagen op het L1 eind oktober. Niet zonder succes: na twee wedstrijden hadden we alweer de punten voor het L2, wat een fantastisch fijn paard toch _/-\o_ Na overleg met m'n instructrice besloten we op de indoor kringkampioenschappen onze pijlen te richten op het L2. Wat ik wel heel spannend vond maar we gingen er maar voor! Eind december maakten we ons L2 debuut met 194 en 204 punten niet zonder succes! We namen onze leerpunten mee want de volgende wedstrijd zou de kring alweer zijn. Geheel zonder verwachtingen in een (voor onze regio begrippen) groot deelnemersveld van 20 en als eerste aan start had ik echt NOOIT durven dromen dat we ons uiteindelijk kringkampioen zouden mogen noemen :wow: *\o/* :D helemaal van de kaart gingen we ons maar weer voorbereiden op de regiokampioenschappen!

En daarmee komen we aan in het heden. Wauw echt zo waanzinnig gaaf om daar mee te mogen rijden! Onze eerste proef begon echt uitermate slecht, na 1 rondje door de baan moesten we beginnen en in mijn stress reed ik gelijk door naar A zonder m'n rondje af te maken. Vanaf het halsstrekken herpakten we ons en dus toch heel fijn af kunnen sluiten. Wat was ik gigantisch trots op mijn grote vriend, die toch ook maar even zijn 8e wedstrijd ooit reed maar zich zo fantastisch gedroeg <3

Door de spanning heb ik de hele dag geen hap door m'n keel kunnen krijgen, en dat hielp niet echt mee toen bleek dat ik de eerste proef gewoon nog even won ook :oo we wonnen een prachtige wedstrijdset van Glamourhorze, geweldig! Als een slappe dweil paard weer opgezadeld die er met losrijden heerlijk aan stond. De tweede proef ging voor mijn gevoel echt super, met eigenlijk 1 stomme fout waarbij ie rechtsom verkeerd aansprong. Mijn dag kon sowieso niet meer stuk, hoewel ik echt aan het einde van mijn latijn begon te raken. Uiteindelijk zijn we geëindigd als derde van Noord-Holland, en hebben we met 2 puntjes verschil van de nummer 2 een plekje op het NK misgelopen. Dat was op de dag zelf wel een klein beetje zuur maar van tevoren had ik dit nooit durven dromen!! Echt, wat ben ik verschrikkelijk trots op Cadiz <3 :+: We gaan over twee weken onze -hopelijk- laatste L2 rijden en hem even rust gunnen. Daarna gaan we ons rustig aan voorbereiden op het M1!

Zo, toch weer een lange intro getypt dan ik eigenlijk wilde haha, maar hierbij dan de foto's!

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding
Trots!

:# *\o/*

En heel blij met de foto's die gemaakt zijn tijdens deze kampioenschappen door Lui foto!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:54

Gefeliciteerd! Wat een ontzettend fijn dier! Geniet ervan!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:55

Oh wat ontzettend gaaf! Gave foto's, gaaf paard heb je, en geweldige dat je al in korte tijd zo ver bent gekomen! Dat beloofd nog veel goeds voor de toekomst! Veel succes samen! :)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:14

*\o/* _/-\o_ Mooi overzicht van je topper Myour. Gefeliciteerd met je 3e plaats!

DromenLies

Re: Wauw met Cadiz la Haya op regiokamp. NH 3e in het L2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:16

Superknap van jullie! Hele mooie foto's ook. Succes in de M1.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:21

Wauw wat een beauty!

En wat een lieve foto's :*

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:21

Super knap gedaan en de potentie en plezier straalt ervan af. Dat gaat helemaal goedkomen in het M1!!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 12:49

Bedankt voor de super leuke reacties :D

Nooit gedacht dat dit mogelijk zou zijn, zit nog op een roze wolk *\o/*

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:22

Goed gedaan hoor, hij lijkt lekker ontspannen te lopen, gefeliciteerd!!

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:51

het ziet er echt super goed uit, geeft een heel fijn beeld !
Gefeliciteerd met al jullie geweldige punten en hopelijk nog veel gezonde en sportieve jaren samen :D

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:59

Tjonge wat een gaaf paard! Ziet er erg fijn uit :) Gefeliciteerd met jullie 3e plek en veel succes verder!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:59

Dat hebben jullie mooi gedaan met zn tweeën!
Ik denk dat die extra stap juist nu bij JOU ligt, je paard doet het allemaal wel, maar jij moet ook voor jezelf gaan zorgen; dusss...ook al ben je zenuwachtig, zorg er wel voor dat je 'bij' blijft lichamelijk en geestelijk en eet en drink voldoende! ;)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 15:46

Dank jullie wel :):)

Mamamiesje groot gelijk! Maar het is best lastig om wat te eten als de gedachte er alleen al aan echt misselijk maakt.. Moest ook eerste proef al 8:35 starten dus had daarvoor al helemaal geen honger haha! Maar werk er wel hard aan, met de kring heb ik zowaar een bordje yoghurt en n banaan weggekregen maar toen moest ik ook later starten. Om met de spanning leren omgaan loop ik nu ook sinds kort bij Sanne Beijerman en daar ben ik erg blij mee :)

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:49

ontzettend gefeliciteerd zeg!! super knap :D

prachtig paard heb je en super mooie foto's!

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:58

Myour schreef:
Dank jullie wel :):)

Mamamiesje groot gelijk! Maar het is best lastig om wat te eten als de gedachte er alleen al aan echt misselijk maakt.. Moest ook eerste proef al 8:35 starten dus had daarvoor al helemaal geen honger haha! Maar werk er wel hard aan, met de kring heb ik zowaar een bordje yoghurt en n banaan weggekregen maar toen moest ik ook later starten. Om met de spanning leren omgaan loop ik nu ook sinds kort bij Sanne Beijerman en daar ben ik erg blij mee :)

Wat goed Myour, een soort coach ofzo en krijg je dan oefeningen? Tijdens selectie kreeg ik op een hele dag 1 kopje soep op idd.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:26

Prachtige plaatjes en wat onwijs leuk om te lezen hoe blij je met hem bent :D Weet nog dat je hem kocht uit het paard-kopen topic.
Ook wel erg leuk dat ie het voor een springgefokte zo goed doet, leuk hoor! Plaatjes zien er erg fijn uit. Ben je nu 1e reserve voor het NK?

Niet vergeten net zo goed voor jezelf te zorgen als voor je maatje, jullie moeten het samen doen!
Hij een bak voer, jij een banaan, eerlijk is eerlijk... :P

Ik ben erg benieuwd hoe jullie het blijven doen, lekker blijven posten.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:29

Gefeliciteerd! Het rijden ziet er erg fijn uit, leuk paard :j Veel succes in het M1.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:04

Gefeliciteerd! Fijn paard, ziet er goed uit! :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 18:37

@ Laura: dankjewel! :D Jij gaat toch ook binnenkort over het M1?

@ Irene: zij is sportpsychologe en helpt inderdaad met wedstrijd stress maar bijvoorbeeld ook met angst. Ben van mezelf best beetje flapdrol zeg maar haha, ik had bv angst met alleen in de bak rijden en dat gaat echt al stukken beter nu door mijn gedachtegang te veranderen en ademhalingstechnieken toe te passen met de hulp van Sanne, dat werkt erg goed! Heb eigenlijk met overdag alleen rijden al geen moeite meer, en heb onlangs ook voor het eerst 's avonds alleen gereden. Gaat dus de goede kant op +:)+ alleen dat eten op een wedstrijddag, al ging dat met de kring al wel veel beter dan normaal!

@ Marieke: wat leuk je reactie! Ik sta nu 1e reserve ja maar ben eigenlijk wel blij dat ik niet heen hoef, heb nu na de kring en regio even rust nodig :) bovendien is het NK ook op zaterdag en dan werk ik (was al erg blij dat ik voor de regio nog vrij heb gekregen). Dat niet eten is inderdaad niet slim en handig maar zoals hierboven te lezen ben ik ermee bezig hihi!

De rest ook bedankt voor de leuke reacties!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:54

Franca wat ontzettend gaaf zeg!
Dit had je een paar jaar geleden inderdaad niet durven dromen! :D

Wauw *\o/*

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:06

Proficiat *\o/* En een mooie foto's :j

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 09:05

Ellen nou inderdaad :D dank jullie!

Christelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:28

Dat ziet er goed uit zeg! Gefeliciteerd.. :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 10:51

Dankjewel! :)

friske54

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:53

Wat een prachtdier! Jullie komen er wel :)