Loki (M2) weer aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Loki (M2) weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 12:11

Hoi!

Gister had mijn bijrijdster Anne-mieke les en ging ik foto's maken. Daarna ben ik er zelf nog even opgekropen en heeft zij wat plaatjes geschoten van mij en Loki :)

Wat info over Loki:
11 jaar
Draver x tuiger (ongeluk zit in een klein hoekje :+)
M2+13 dressuur, maar al een hele poos niet meer gestart. 14 Februari staat de eerste wedstrijd weer gepland!
Hij is het afgelopen jaar/1,5 jaar ontzettend slecht gegaan. Loki is een sensibel paard die snel schrikt, wat is geëscaleerd en zich uitte in grote miscommunicaties tussen ons. We gingen alleen nog maar met 300km/u door de bak en uiteindelijk was hij amper meer te rijden. Toen heeft mijn instructrice hem 3 maanden gereden en daarna hebben we met veel les en coaching van een speciale coach zijn we er bovenop gekomen. Op dit moment loopt hij heerlijk en is hij fijn te rijden, ondanks dat er soms nog downs zijn. :)

Over mijn cap, ik draag normaal eigenlijk altijd een cap, maar gister had ik geen zin om hem te halen en hij was bij Anne-mieke tijdens de les erg braaf. Heb mijn paard nu zo'n 8 jaar en weet dat hij op zo'n dag als gister geen stap verkeerd zet. :) Dus geen reacties daarop graag.

Dan de foto's! Heb helaas geen stapfoto's/losrijfoto's, want hij had al een half uur gelopen toen ik erop stapte :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Loki heeft veel moeite met zichzelf dragen en niet te diep lopen, dus ben erg blij met dit beeld!
Afbeelding

5. Ook mindere foto's mogen getoond worden :+ Hij liep hier door mijn rechterbeen, wat ik probeerde te corrigeren maar tegelijk ga ik erg scheef zitten.
Afbeelding

6. Stukje schoudervoor, mijn gezicht hier was niet toonbaar :D Iets te strenge binnenhand
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Richting het uitdraven
Afbeelding

Mijn houding is een groot struikelblok, ik heb daar veel moeite mee, maar doe mijn best om het beter te laten worden. :)

Tips zijn zeker welkom!

Liefs,
Caroline

guusjew

Re: Loki (M2) weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:51

Wat een leuke kruising! En wat heb je er een mooi dekje op liggen <3

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:52

Het rijden ziet er ook heel vriendelijk en netjes uit!!

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:55

Wat een leuk paard :) Ik vind je houding nog niet zo slecht hoor!

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:55

Je bent weer lekker aan de slag! We hebben hetzelfde struikelblok!! Naar beneden, naar je paard kijken. Echt verschrikkelijk om af te leren!

Fleurfloran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:01

Heb ik ook hoor, onderhand wel een beetje afgeleerd maar ik ging altijd met m'n paard meekijken als ik hem liet nageven. Probeer tussen de oren door te kijken, kijken waar je heen gaat. "Kijken waar je heen gaat" schreeuwt zowat door mijn hoofd heen als ik stiekem even naar beneden kijk hahaha!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 20:03

Dank jullie! <3

En idd, naar voren kijken, borstjes vooruit haha! :D

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:44

Jaa knappe Loki weer, ik blijf fan van jullie!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:13

Houding valt indd wel mee hoor maat als je dan toch naar je paard wil kijken kan ik je de topjes van de oren wel aanraden!! Haha verder leuke kruising!

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 07:05

Ziet er netjes uit en ik vind je houding niet beroerd.
Wat voor coach had je precies? Voor tijdens het rijden of deed je ook grondwerk?

Iljaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:46

Stoer paard! Het lijkt of je tijdens de galop wat ver naar achteren in het zadel zit, als dat zo is, blijf wat meer naar voren zitten! Kan ook vertekend beeld zijn door foto's! Succes met m!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:51

Wat leuk zo'n aparte kruising! Ziet er netjes uit hoor!...alleen lijkt je zadel wat aan de kleine kant of je zit idd te ver naar achter...geeft wel veel druk op de rug lijkt me....

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:57

Iig niet zo je hakken optrekken maar drijven vanuit je kuiten. Ik zie iedere keer best een flink strenge binnenhand, maar dat kan aan mij liggen. Het lijkt in ieder geval alsof je flink aan zijn hoofd moet pulken voor deze houding.

Ook zie ik je inknikken op de foto's, steeds wat naar rechts.

Je hebt een leuk paardje onder je billen, en ik vind het dekje ook mooi :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:59

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-25 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:26

Eerst keek ik gewoon naar de foto's, toen heb ik de reacties gelezen en toen heb ik pas de info bij het paard gelezen, en het is me helemaal niet opgevallen dat je geen cap droeg toen! Maar wat ik wel vond bij de foto's was dat je misschien nét iets te hard aan te teugels trok, want zijn hoofd was nét iets te ver naar achteren... Ik heb er niet veel verstand van, maar dit vind ik wel zo...

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 10:10

Bedankt voor de reacties!

frensje, google maar eens op Simone Witteveen. Zij is professioneel coach en begeleidt mensen die met het rijden tegen problemen aan lopen. Wij hebben het opgelost met verschillende sessies: praten (hoe komt het, wat wil je, wat gaan we er aan doen), observeren (wat gaat er fout in de training) en uiteindelijk trainen.

Iljaa1, klopt dat ik in galop naar achteren zit! Vind ik moeilijk. :) Terwijl Loki helemaal niet zo'n moeilijk uit te zitten galop heeft haha!

manubres, ik heb moeite met stil met m'n billen op het zadel zitten, dus zit idd wat ver naar achteren. Hier wordt aan gewerkt.

denice/Iritepiet1, Loki is een paard die van zichzelf heel snel te los laat en opkrult en vervolgens achter volledig in de steek laat, dus we zijn nu bezig met hem sterker te maken van achter en hem meer druk te laten nemen in de hand. Nu is heeft hij idd soms nog voor het plaatje iets teveel druk van voor, maar dat doet zijn lopen wel zeer ten goede. Als het lukt om dit vol te houden kunnen we binnenkort de druk gaan afbouwen naar een 'mooier beeld', zonder dat hij achterhand en takt verliest. :) Maar op dit moment is de druk even nodig om hem niet te laten opkrullen en om hem van achter te laten aantreden. Mijn binnenhand vraagt op sommige foto's idd wat meer door (foto 5/6), dat heeft dus ook te maken met dat ik het op dit moment nog niet kan perfectioneren en eerst wil dat hij druk accepteert. :j

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:13

Gaaf dier, ziet er goed uit!

cntesfaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:36

Wat een leuk paard zeg!

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:27

Wat een gaaf paardje!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:50

Wij hebben ook een beetje hetzelfde probleem, paar maand geleden ook veel les gehad en toen ging het ook een stuk beter! Succes!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:53

Gave kruising! Een goed gelukt ongelukje zo te zien :).
Hoofdje lijkt heeft wel wat weg van mijn hele Draver.

Rijden ziet er netjes uit, maar je ondanks dat je paard knap is, probeer wel naar voren te kijken! Na het rijden mag je uren naar hem kijken, maar tijdens het rijden niet haha :).

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:01

Wat bij die sensibele van mij heel goed werkt als ze tegen mn been plakt is de hoefslag af wijken.. Eerste paar keer was het paniek tot ik er niet meer op reageerde (ze was alleen afwenden korte zijde en wijken naar hoefslag toe gewend). Ook in galop. Contrastelling en er af "wijken". Op voltes contrastelling, ontspanning is recht en ook stukken extreem over de schouder weg laten lopen (buitenhand stukje naar voor, niet afsteken en heel veel wegrijden voor het been waar ze aan plakt).

Eigenlijk alle dingen waar ze mij mee "terugpakt" (zoals voltetjes/wijken/wenden ed) heel simpel maar heel overdreven doen wat je in een proef eigenlijk nooit zou doen.. dan wordt over de schouder weglopen ineens een gymnastische oefening waarin JIJ bepaald wanneer je weer begrenst. Ipv dat je telkens corrigeert om m niet weg te laten lopen. We helpen die paarden veel te veel waardoor we zelf krom gaan zitten!

Die van mij gaat inmiddels op sjoktempo met contrastelling al wijkend met achterhand binnen door voltes 15m heen.. zodra ik mn binnenbeen aanleg krijg ik renvers/appuyementen met een heerlijke lengtebuiging. Doe dit maar enkele passen en dan weer rechtuit. Maar voor die stresskip van mij is het heerlijk simpel hersenwerk waarbij ze leert dat vragen ontspanning bied :D

Beloki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:45

Mooi paardje. Mag ik vragen wat voor merk zadel je hebt?

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:48

Hé die caro met leuke Loki! Fijn dat je weer lekker aan het rijden bent meis :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 16:23

Bedankt voor de lieve reacties, word ik blij van! :D

S_en_Z, bedankt voor de tips! Ik doe dit soort dingetjes inderdaad ook vaak in de les, flink aan het werk zetten en gekke dingetjes met hem doen waarbij hij niet voor mij kan gaan denken. :))

Beloki, wat heb jij een leuke toepasselijke boktnaam :D _O- Prestige Optimax.

Eva, dankje!! Ben echt blij dat hij het weer doet :)