time out in de B

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

time out in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 13:51

Gisteren Time out mee genomen naar hellendoorn voor een dressuurwedstrijd.. Nou ja ik zie het als alles behalve een wedstrijd, braaf de baan door en de hoefslag en de hoeken door komen waren mijn doel. CK88 was mee als chauffeur en topgroom, hoefde nergens achteraan, nogmaals dank daarvoor!!!!

Time out is behoorlijk sensibel, en de laatste keer dat ik haar mee heb genomen voor de oefening hebben we een ware rodeoshow gegeven :)
Het lopen op een vreemd terrein, door smalle ruimtes heen stappen, en ook nog een uitbundig versierde bak zorgden toen we net binnen waren er voor dat het haar allemaal even te veel werd.. Maar ik kreeg haar met veel kletsen toch in de voorruit en we zijn aan ons proefje begonnen.

Uiteraard bleef ze de hele proef door wel spanning houden en bleef langs de kantine en de hoek van de kerstboom toch een uitdaging, maar kreeg ik toch in het tweede gedeelte van de proef iets stress er uit..

Vandaag mochten we nog een keer *\o/* , heb niet echt los kunnen rijden omdat de startlijst op het laatste moment nog aangepast was, dus maar gelijk de baan in, daar wel eerst een rondje gestapt en gedraafd, en ze was gespannen maar bleef al super op mij gericht, we zijn de bochten her en der mooi in de stelling door gekomen, en de hoefslag was geen probleem meer.

Ik was supertrots, geen bokken en wegrennen meer, maar uiteraard nog wel scheef, weinig stelling en op de voorhand, dingen waar we thuis mee aan het werk zijn. Maar in de proef kon ik daar nog niet echt mee bezig.

Op de foto's baal ik er wel van dat ik niet netjes rechtop zit, heb daar ontzettend hard aan gewerkt in de training, maar was zo druk met ponybeest dat ik toch stiekem weer naar voren ben gekropen :+ , nou ja werkpuntjes moet je houden.
Zondag gaan we nog even buitenrijden en dan krijgt ze lekker een week of misschien wel 2 vakantie, ze is momenteel door een groeispurt en stress door een wisseling van stal ontzettend mager :( , daarna pak ik haar rustig weer 2 a 3 x per week op, en neem ik haar af en toe mee om haar veel te laten zien, zodat alles wat gewoner word.

Van het zomer wil ik de training iets meer op gaan pakken, maar het is nog zo'n puppie, ze heeft gewoon tijd nodig. Ik heb geen haast :D Had zelfs gezworen alleen nog maar te genieten en niet meer op CH te gaan, maar ja het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en genoten heb ik *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deeks93

Re: time out in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:54

Ik mag vanmiddag!:D dus ben ook erg benieuwd met alle entourage!:D

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:54

Super knap gereden, toppers jullie twee. Die schijterd is toch maar mooi rondgekomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:57

Ziet er goed uit Marjon, wat is t toch een lekker dier :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:06

Wat een leuk paard heb je daar zeg! En goed dat het dit keer zonder bokken etc ging. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:17

Wat een verschrikkelijk mooi beest zeg! :D

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:13

Ziet er goed uit!! En een leuk paard

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 15:19

ohhh wat lief iedereen:), knap bijna uit elkaar van trots... het is niet de meest makkelijke weg geweest om dit te kunnen..

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:21

Schimmel+bont :D :D <3 <3

Goed dat je nu zonder bokken rond gekomen bent! Bak is idd goed versierd haha

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:33

Ik zie aan jouw houding wel de spanning af, een beetje afwachtend, ga iets meer achterover zitten, als ze dan begint te bokken of rennen kan je dat makkelijker opvangen :)
Ze komt naarmate de proef vordert wat mooier op lengte en zie dan ook meer ontspanning, dat is fijn om te zien.
Vind het knap dat jullie de proef zo doorgekomen zijn, lekker zo door oefenen!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 22:39

Op zich had ik zelf geen spanning, ben niet bang voor haar rennen en bokken, maar ga direct op mijn jonge paarden manier rijden.. voorover.. waardoor ik haar uiteindelijk nog niet help.. stom want ben hier vanaf dat ik haat heb heel veel mee aan het trainen, om dat eeuwige zit voorover van mijn protocol te krijgen..
Was inderdaad blij dat ik in het laatste stuk weer lengte in de hals kreeg. Rijd haar graag van achter naar voor door. Ni hopen dat ze gauw weer in conditie komt.
Zo was ze eind september..
Afbeelding

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:54

Ik zie wat je bedoelt, wat vrij en tijd om te verwerken vind ik een goede keuze van je! :)
Daarna weer lekker verder, succes samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:23

Wat leuk! Ik ben jullie tegen gekomen met losrijden en heb jullie nog even gesproken. Toen had ik al gezegd wat voor leuk paard ik het vind :) veel plezier met elkaar!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:34

Wat een leuk paard zeg!! Je weet goed wat je aan het doen bent en waar je uiteindelijk naar toe wilt!! Jullie komen er wel. Vindt jullie een prettige combi om te zien!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:28

Wat n leukerd!! Mooie foto's ziet er goed uit :)