Golden Sharon zet haar beste beentje voor (M2 debuut)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveMickey

Golden Sharon zet haar beste beentje voor (M2 debuut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 20:17

Hallo bokkers :)

Ik kwam erachter dat ik nog maar één topic van mn kleine draakje heb gemaakt in de twee jaar tijd dat ik haar rijdt, dus ik vond dat het hoog tijd was om een nieuw topic te maken.
Even wat informatie over haar voor degene die haar nog niet kennen (het overgrote merendeel van bokt :') )

Afbeelding

Golden Sharon is een 11-jarige merrie. (lees= een echte, echte merrie :') ) Ze is vroeger niet zo fijn behandeld en daardoor erg schrikkerig en angstig, maar stukje bij beetje komt haar vertrouwen in mensen terug. Ze is van Speyksbosch Nando X Orchard D'Avranches. Ze is op haar negende pas ingereden en toen ik met haar begon was ze niet meer dan zadelmak. Ze kon stappen en draven, maar nog niet galopperen, halthouden en nageven. Vanaf dit punt ben ik begonnen met trainen. Ik heb haar zelf doorgereden tot het niveau waar we nu zijn en ik hoop ooit Z2 met haar te gaan starten, maar Z1 is mijn voorlopige doel. In deze twee jaar heb ik echt al ontzettend veel met haar bereikt. Ik heb even terug zitten rekenen en we hebben in totaal pas 19 wedstrijden gereden en we zijn dus in 18 wedstrijden van de B naar het M2 gereden. We hebben dit weekend dus ons debuut gemaakt in het M2. Ik heb heel fijn gereden en dat resulteerde in twee eerste plaatsen en 177 en 183 punten, dus ons eerste winstpuntje is alweer binnen! Het is zo ontzettend snel gegaan :wow:
Vragen zijn altijd welkom, evenals tips. Zolang ze maar netjes gehouden worden :)

Voor de proeven, even rustig stappen en op adem komen :)
Afbeelding

Galopje op de volte 10 meter, onderweg naar de overgang op X naar verzamelde stap
Afbeelding

Uitgestrekte draf *D
Afbeelding

Idem, op dezelfde middellijn als de bovenstaande foto
Afbeelding

Middengalop
Afbeelding

TROTS <3 <3
Afbeelding

En nog even een foto om te kunnen vergelijken hoe ze was toen ik haar pas een weekje reed (dat halsje en eigenlijk alles is zo veranderd! :oo Schrik er eigenlijk nu zelf ook best van :') ) :
Afbeelding
Ben onwijs trots op mijn kleine krachtpatsertje en ik hoop nog lang van haar te kunnen genieten!
Nogmaals, tips zijn meer dan welkom, maar houd het netjes :D

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:31

Ja ik ken haar en jou hihi!!!
Jullie zijn een top team!
Lekker zo doorgaan!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:39

Leuk gereden hoor, je zit er netjes op :) Het is vooral ook heel erg leuk om te zien hoe snel een paard/pony dingen leert, en eigenlijk dus jullie samen. Kan ik zelf ook altijd zo van genieten <3

Je bent wel wat aan de grote kant voor haar qua lengte :)

Maplewood

Re: Golden Sharon zet haar beste beentje voor (M2 debuut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:08

Knap wat jullie samen al bereikt hebben!
Op de foto's duikt ze net achter de loodlijn, momentopname misschien?
In ieder geval veel succes verder!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:19

Wat leuk om te zien dat ze goed terrecht is gekomen!! Ik heb gewerkt waar ze opgegroeid is. Voor vragen kun je pben.. ik moet ergens nog een kies van haar hebben liggen die ik vond in de stal toen ze aan het wisselen was.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:51

Ja knappers van stal. Jullie gaan zo hard. Z gaan jullie zeker halen!!!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:57

Zoooo Sharon is veranderd !!!! ik herkende haar eerst niet eens !! (op die laatste foto wel natuurlijk haha)

Ik wist wel dat jullie ver zouden komen, je zit ook nog steeds zo netjes. Petje af!

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:27

Wat ontzettend knap. Ik kan niet meer dan alleen heel veel respect hebben voor je. Wat een geduld heb jij!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 08:30

Wat leuk een Nando!! .
Daar hebben we ook 2 veulens van gehad. Heel lang geleden :).
Ziet er goed uit!! En fijn dat ze goed terecht is gekomen.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:52

igor001 schreef:

Serieus? Sorry vind dat echt absoluut niet aan de orde hier! Tegenwoordig wordt zo snel geroepen dat iemand te groot is... Waar baseer je dat op?

Ts, Super leuke pony! Zitten hele fijne plaatjes tussen! Zou graag nog wat meer ontspanning in de aanspanning zien. Ik zie nog veel een strakke bovenlijn waarbij ze achter de loodlijn kruipt. Probeer haar de lengte in de hals te blijven geven. Dus de ruimte te geven om te klimmen vanuit de schoft omdat de achterhand er onder wordt geplaatst en de bekken gekanteld worden. Nu lijkt het alsof je haar soms wat omhoog wil tillen. Je zit wel ontzettend netjes! Succes verder met deze leuke pony! :)

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:35

lisannee93 schreef:
igor001 schreef:

Serieus? Sorry vind dat echt absoluut niet aan de orde hier! Tegenwoordig wordt zo snel geroepen dat iemand te groot is... Waar baseer je dat op?

Woow wat een aanvallende reactie van je! Ieder toch zijn eigen mening?

Ik vind het plaatje gewoon minder mooi ogen omdat ts haar bovenlichaam en benen best lang zijn. Vooral op de een na laatste foto.

Vind dat je een beetje overtrokken reageert. Ik breng het toch netjes?! Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn, het is mijn mening.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:56

Mijn reactie was absoluut niet aanvallend bedoeld, excuses. Ik vind dat je moet uitkijken met dat soort uitspraken omdat dat sommige mensen flink onzeker kan maken. En als je er dan zo over denkt is het fijn voor de TS om daar een onderbouwing bij te geven. Foto's zoals de een na laatste geven zo'n vertekend beeld... Dus nee ik ben het niet met je eens en dat is prima, ieder zijn mening. :)
Daarnaast vind ik dat het tegenwoordig al zo snel wordt geroepen. Pony's kunnen wel wat hebben, maar owee als iemand met z'n benen onder de buik uit komt. Maar dit zijn mijn persoonlijke frustraties die niet persoonlijk naar jou zijn/waren gericht.

Zo en dat was alles wat ik er nog over wilde zeggen. Sorry TS voor het vervuilen van je topic. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:03

Igor 001, dit dacht ik al bij de eerste foto, en dat is bij geen enkele foto veranderd. Maar het is niet een gevalletje van "dit kan ECHT niet..." tis meer een gevalletje: "zolang het het paard maar niet belemmerd gaat het goed".

TS: Mag ik je vragen waarom je je voeten zo erg af steekt? VIND ik erg jammer om te zien, want verder ziet her er zo netjes uit.

En even een vraagje voor mijzelf, gezien ik dat niet 100% snap. Hoe zit dat met de loodlijn op deze foto's?

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:01

Superleuke foto's Joellll! Knappe pony heb je daar :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:16

Jeee, wat een gaaf paard! Zit flink pit in zo te zien *D
En je past er prima op!