Een ex-renpaard, een nieuwe carrière als allrounder!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Een ex-renpaard, een nieuwe carrière als allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 16:53

Dag allemaal! :wave:

Een vorig topic op bokt. :)

[RIJ-ITP] Een ex-renpaard, een gigantisch verschil!

Nog eventjes op een rijtje :list:
Shuttling's Pride aka Shuddy
http://www.pedigreequery.com/shuttlings+pride

Geïmporteerd vanuit Duitsland, en een carrière als renpaard gehad. Meer info daarover in mijn vorige topic! :) Je ziet daar ook dat onze dressuur niet echt op iets leek in het begin. :+ Ik heb nog steeds dezelfde instructrice! :j (Lizzy)

Wij zijn ook op wedstrijd geweest deze maand. Samen met een vriendin op bokt! Was leuk! Samen stressen! ;)
[RIJ-ITP] Graphit, de GVR, officieel een dressuurpaard!

Zij heeft ook supermooie foto's gemaakt van mij en Shuddy, natuurlijk kan ik het niet laten om het te delen met jullie! :D

Wat niet oninteressant is, is dat jullie moeten weten dat osteo vorige week dinsdag is geweest en dat het zadel niet meer lekker past. Dus er is een reden waardoor hij een beetje stroef kan ogen. Maar ik heb al iemand gecontacteerd die zadelpasser is maar ook kiné, osteo en fysio! (met heel goede referenties) Zij komt volgende week dinsdag, dus paardje zal goed behandeld worden en eventueel kopen we een nieuw zadel. :)

Hier komen de foto's van de wedstrijd! :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-RMR86MM8.jpg

4.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3ODKYVXB.jpg

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ZKK6OPPO.jpg

9.
Afbeelding

10.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-YOKZQBYY.jpg

11.
Afbeelding

12. One team! <3
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Deze zomer was dus ons allereerste zomerseizoen wedstrijden rijden. En het was een prachtig seizoen! <3 2x 1e plaats, een 3e plaats, 6e plaats, 8e plaats, 9e plaats en eens 10e plaats. We hebben 2 bekers en 6 lintjes! :) Blij baasje en suuuuupertrots op mijn paard! Wat een topper. <3

En ik had het in dit topictitel over een allrounder...
O ja, wij zijn gestart met trainingen eventing! :D (ik woon in BE, we hebben het niet over SGW. :) )
Deze maand ook eventingstage gehad van Giel een internationaal 3* ruiter! We hebben echt énorm veel geleerd en de zin om volgend jaar de eerste officiële crossen te starten is er! :D We gaan eerst laag starten (60 cm) en dan als het goed gaat overgaan naar de 80 cm (B niveau in NL? B in België is 90cm)

15. Foto van tijdens het inrijden, hij heeft toen compleet onterecht een smerige weigering gedaan op een simpele oxer van 60 cm. :Y) Alsof hij nooit van zijn leven nog een oxer heeft gezien. ;) Heb toen zand mogen happen. :P
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-VM3NWGBW.jpg

16. Hij deed dit alsof het niks was... :D
Afbeelding

17. Haagje
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-EQWBCEJL.jpg

18. Paardje wilt gaaaaan!
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-THQSM6HT.jpg

19. Opsprong vanuit het water
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-EKZOPXVY.jpg

20. We reden in een groepje van 4, de andere ruiters hadden meer ervaring. Deze ruiters hadden al de combinatie met boomstam en deze hindernis op de foto gesprongen, ik had al schrik voor deze hindernis. :P Want dacht dat m'n paard dat eng ging vinden! En mijn trainer zei dat ik aan de beurt was en zelfde combinatie moest doen. Maar hij deed het met gemak en zonder schrik, superblij natuurlijk! :D
Afbeelding

21. En wat hogere haag
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BF8UWJNR.jpg

22. Boomstam uit het water
Afbeelding

Mijn paard vond het echt suuuuperleuk om boomstammen, hagen, etc... te springen! Dus ideaal crosspaard! ;) Alleen het springen over hindernissen met gewone balken is soms nog een uitdaging. :+ Dus daarop gaan we zeker oefenen deze winter op (oefen)jumpings. :j Ook blijven we doordoen met dressuurwedstrijden. :j

Eens een springfoto tussen gooien...
Afbeelding

Deze foto wou ik jullie eigenlijk ook niet onthouden! :D
12 jaar op de eerste foto en 16 op de tweede!
Afbeelding

Bedankt om te kijken en vinden jullie het ook zo'n leuk paard? :D (met een eigen karakter! }:) )
:evaw:

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:59

Oh knappe Shuddy!! Hij is echt een allrounder he Hanne? Supergoed gedaan, jullie wedstrijdjes en de cross-stage! Komt zeker goed met de osteobehandelingen +:)+

jolienvdb

Re: Een ex-renpaard, een nieuwe carrière als allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:09

Ewel als hij zo blijft verknapperen, gaat ie op z'n 26e er fantastisch uitzien :D
Nee, geweldig wat jij al met hem verwezenlijkt hebt, dat doen er je niet veel na :j En twas heel leuk om hem eens live zo goed te zien presteren, we gaan dat nog moeten doen!
Na een volledige checkup (en eventueel nieuw zadeltje), op naar de eerste cross zou k zeggen, dan probeer ik zeker ook te komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:17

Jouw linkerhandje leidt een beetje een eigen leven ;) En goed dat je naar een nieuw zadel gaat kijken want het lijkt alsof je slecht balans hebt in dit zadel.
Wel een heel leuk dier hoor :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 17:24

Djeenie schreef:
Oh knappe Shuddy!! Hij is echt een allrounder he Hanne? Supergoed gedaan, jullie wedstrijdjes en de cross-stage! Komt zeker goed met de osteobehandelingen +:)+

Dankje! :D Ik ben superblij dat hij zo'n leuke allrounder is! :D

jolienvdb schreef:
Ewel als hij zo blijft verknapperen, gaat ie op z'n 26e er fantastisch uitzien :D
Nee, geweldig wat jij al met hem verwezenlijkt hebt, dat doen er je niet veel na :j En twas heel leuk om hem eens live zo goed te zien presteren, we gaan dat nog moeten doen!
Na een volledige checkup (en eventueel nieuw zadeltje), op naar de eerste cross zou k zeggen, dan probeer ik zeker ook te komen :D

Dankje! :D En moeten we idd meer doen! Was echt tof! :j
En yes ik heb al 1 supporter dan haha! :D

Joolien schreef:
Jouw linkerhandje leidt een beetje een eigen leven ;) En goed dat je naar een nieuw zadel gaat kijken want het lijkt alsof je slecht balans hebt in dit zadel.
Wel een heel leuk dier hoor :D

Heb je zeker goed gezien. :) Mijn zadel is een nogal plat zadel, weinig kniewrong enzo. Dus niet echt een dressuurzadel! ;) Maar waarschijnlijk kopen we dinsdag een nieuw zadel. :j En linkerhand heb je zeker gelijk in. Heb vroeger competitie basketbal gedaan, en ik ben linkshandig. M'n linkerarm is dus iets gespierder/sterker dan rechts. Probeer er enorm hard op te letten! :j Maar op wedstrijd heb ik vaak nogal wat stress, dat ik het wat vergeet... :o
En dankje! :D

Kyana18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:32

wat een verschil en wat een knap paard!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:01

Superzalige foto's!
Echt chapeau wat je al allemaal bereikt hebt met hem! 't is echt n kanjer geworden hé :))
Goed dat je osteo enzo laat komen, komt wel helemaal terug in orde Hanne! Ben ik zeker van! :))
Keep up the good work!

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:02

Wat een verschil.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 19:06

Wat een gave crossfoto!
Er zit duidelijk veel plezier in bij jullie twee :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 19:57

Dankjewel alle vier! :D
En dat is ook een super deluxe paard om te wandelen in de duinen, op het strand en in het water hé Ali! :D Dat is echt voor herhaling vatbaar!

Maplewood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:22

Wat een leuke foto's! Straalt uit dat jullie een goede band lijken te hebben.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:27

Het blijft een geweldige metamorfose die hij heeft ondergaan! Al lijkt hij op de foto's in het vorige topic wat meer ontspannen, maar dat ligt misschien aan mij? Het ziet er in ieder geval heel ongedwongen en plezierig uit :D Lekker blijven genieten van deze allrounder!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:30

Dankje leenxxx!

Hij is mijn once in a lifetime paardje! <3
Afbeelding

Maplewood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:32

Hanne_SP schreef:
Dankje leenxxx!

Hij is mijn once in a lifetime paardje! <3
[ Afbeelding ]

Daar wordt je toch vrolijk van *\o/*

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:33

xIrlijn schreef:
Het blijft een geweldige metamorfose die hij heeft ondergaan! Al lijkt hij op de foto's in het vorige topic wat meer ontspannen, maar dat ligt misschien aan mij? Het ziet er in ieder geval heel ongedwongen en plezierig uit :D Lekker blijven genieten van deze allrounder!

Ik ben eens met je mening! :j In die periode moest ik mijn paard vooral voorwaarts neerwaarts rijden op zijn bovenlijn aan te sterken. Eigenlijk te laag in de bovenlijn wat natuurlijk niet graag wordt gezien op wedstrijden.
En op wedstrijd die foto's kunnen inderdaad spanning vertonen, osteo heeft me dit jammer genoeg achteraf moeten bevestigen maar het goede is dat we het nu weten en we kunnen daar aan werken. (en de centjes in steken. ;) ) En ik moet mijn paard wat hogerop rijden, omdat in mijn vorige wedstrijden vaak het commentaar had dat mijn paard te laag en/of te diep liep. En 'k heb daar wat op proberen letten, en het lukt toch al een béétje! ;)
Gelukkig heb ik een hele goeie instructrice waarmee ik erg blij ben en door haar zijn we zó hard vooruit gegaan! :j

essteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:36

wauw

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 11:33

Vind ik leuk !! :D
Wow...wat een knapperd en wat zijn jullie een mooie combinatie ! <3
Chapeau voor het werk dat je erin steekt, dit is echt een toppertje op alle gebied :j
Even zijn pedigree gespiekt...Northern Dancer...verbaast mij niet dat ie heel hard kan gaan }>
Nog veel succes en plezier met 'm !

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:33

Leuke foto's en topic Hanne!
Vind het echt supertof wat je al allemaal (tegen alle verwachtingen in van vele ;) ) hebt kunnen bereiken met hem. Iets om trots op te zijn, toch? :D
Zo blij dat ik was ook met je nette dressuurresultaten. Want die heb je helemaal dubbelendik verdiend! ;) Jullie harde werken werd bekroond! En super ook dat die crosstraining jullie zo goed bevallen is! :D op naar jullie eerste crossje volgend jaar! :))

Blijf genieten Hanne! En goed dat je nu weet waaraan te werken weer met hem en osteo en eventueel een beter passend zadeltje! :)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:29

Hanne_SP schreef:
xIrlijn schreef:

Ik ben eens met je mening! :j In die periode moest ik mijn paard vooral voorwaarts neerwaarts rijden op zijn bovenlijn aan te sterken. Eigenlijk te laag in de bovenlijn wat natuurlijk niet graag wordt gezien op wedstrijden.
En op wedstrijd die foto's kunnen inderdaad spanning vertonen, osteo heeft me dit jammer genoeg achteraf moeten bevestigen maar het goede is dat we het nu weten en we kunnen daar aan werken. (en de centjes in steken. ;) ) En ik moet mijn paard wat hogerop rijden, omdat in mijn vorige wedstrijden vaak het commentaar had dat mijn paard te laag en/of te diep liep. En 'k heb daar wat op proberen letten, en het lukt toch al een béétje! ;)
Gelukkig heb ik een hele goeie instructrice waarmee ik erg blij ben en door haar zijn we zó hard vooruit gegaan! :j

Het lukt jullie zelfs wel meer dan een beetje haha! Zo te horen weten jullie heel goed waar je mee bezig bent :) Ik ben nu al benieuwd naar jullie volgende topic!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:53

Joepie uitgelicht! :-D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:45

Wauw!

wat een keigave combinatie zijn jullie zeg ! <3

fiehie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:22

Mooi collectie foto's Hanne ! En tot binnenkort op cross dan maar ? ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 20:34

Pandora2 schreef:
Vind ik leuk !! :D
Wow...wat een knapperd en wat zijn jullie een mooie combinatie ! <3
Chapeau voor het werk dat je erin steekt, dit is echt een toppertje op alle gebied :j
Even zijn pedigree gespiekt...Northern Dancer...verbaast mij niet dat ie heel hard kan gaan }>
Nog veel succes en plezier met 'm !

Dankje en ja haha Northern dancer! ~~}> Hij kan als een speer! Nuja ik heb 'm zelf nog niet op topsnelheid gereden, enkel op galoptraining ongeveer 40km/h gemeten. :+

Babbelkous schreef:
Leuke foto's en topic Hanne!
Vind het echt supertof wat je al allemaal (tegen alle verwachtingen in van vele ;) ) hebt kunnen bereiken met hem. Iets om trots op te zijn, toch? :D
Zo blij dat ik was ook met je nette dressuurresultaten. Want die heb je helemaal dubbelendik verdiend! ;) Jullie harde werken werd bekroond! En super ook dat die crosstraining jullie zo goed bevallen is! :D op naar jullie eerste crossje volgend jaar! :))

Blijf genieten Hanne! En goed dat je nu weet waaraan te werken weer met hem en osteo en eventueel een beter passend zadeltje! :)

Danku! Ik ben helemaal gek op hem! <3
Ook mega benieuwd naar dinsdag! 'k Heb er stress voor echt! :=

@xIrlijn: Hehe dankuu! :D

NewGirl_BQ schreef:
Joepie uitgelicht! :-D

Haha toen ik 't las op fb, ik zo van jeeej leuke verrassing! :D

fiehie schreef:
Mooi collectie foto's Hanne ! En tot binnenkort op cross dan maar ? ;)

Dankje! Dankzij Jolien van op wedstrijd en Helene op eventingstage! En ja dat zou wel heel leuk zijn hé! :D