Dochtertje eerste keer los rijden op welshAtje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Dochtertje eerste keer los rijden op welshAtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 18:23

Vandaag mocht mijn dochtertje voor het eerst los rijden op ons 4 jarig welsh A merrietje Mellow (voorheen aan de longeerlijn)
Mellow is een paar maanden bij een hele goede ponyclub geweest, is daar ingereden en heeft lesjes meegelopen. Nu is ze weer hier terug als een super makke kinderpony :D, ik had nooit verwacht dat mijn dochtertje die echt nog een beginner is al met zo'n jonge pony weg kan rijden maar dat gaat dus echt prima! Mellow is super makkelijk en Rosalie is heel voorzichtig met haar.
Mellow is pas vier maanden drachtig maar begint nu al een buikje te krijgen en we gaan wat rustiger aan met haar doen want dat lijkt ze wel graag al te willen. Eigenlijk is het ideaal voor mijn dochtertje want die rijd toch niet meer als 1 a 2x per week een paar rondjes in stap en draf, Rosalie is bijna 7 jaar en heeft afgelopen maanden af en toe een privé paardrijlesje gehad maar echt regelmatig les eigenlijk nog niet omdat ik nog geen goed adres heb gevonden (de ponyclub waar Mellow stond is nou niet bepaald in de buurt helaas...). Ikzelf ben geen ster in lesgeven maar heb wel geprobeerd haar wat dingetjes te leren. En al zeg ik het zelf, ze heeft niet veel les gehad maar ze lijkt toch echt gevoel ervoor te hebben *D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk ook los draven :)

Afbeelding

Hier wilde ze een volte maken maar sturen en draven is nog een beetje moeilijk, ze doet haar best en probeert echt zo zachtjes mogelijk te zijn :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben trots op mijn jonkies <3

:)

CastaMickey

Re: Dochtertje eerste keer los rijden op welshAtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:26

Wat lief!!
Ik vind het er supernetjes uitzien :)
Misschien kun je de beugels iets korter doen? Ik denk dat ze er dan wat meer steun aan heeft wat het lichtrijden ook makkelijker maakt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:27

wat een prachtige combinatie... hartstikke leuk dat je dochter, en de pony het zo goed doen samen!!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:28

Ah, wat ontzettend schattig!! Nieuwe Anky in wording :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 18:31

Bedankt!

Zouden de beugeltjes korter mogen? Dan proberen we dat volgende keer!

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:37

Wat gaaf!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:37

Top combinatie!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:38

Wat lief! Beugels mogen zeker 2 gaten korter. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:40

Nee hoor, beugels vind ik goed zitten. het ziet er super netjes uit. Wat een toppony!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:43

Ik vind de beugels ook goed zitten :j

Hele leuke combinatie, dat wordt nog wat later :P

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:43

Superschattig! Mij lijken de beugels wel aardig op lengte. De bodyprotector is wel wat lang. Heeft ze geen last van de achterflap die tegen het zadel komt?

Maar een leuk setje hoor, die twee!!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:47

Is er helemaal niet aan te zien dat het een beginnende combi is!

Maar idd, voor beginner mogen de beugels zeker paar gaatjes korter, is vaak fijner lichtrijden in het begin dan de echte "dressuurlengte". Laat het haar es proberen, je zal zelf horen wat ze fijner vindt.

Een kleine opmerking voor haar eigen veiligheid: leer haar om de voeten niet zo ver in de beugel te steken, anders kan dit bij een mogelijke val gevaarlijke situaties opleveren. Maar ik denk dat dat met kortere beugels vanzelf beter zal gaan, zal ze er meer steun aan hebben.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:55

Super leuke combinatie!

Alleen het enige wat mij op valt is dat de body protector net iets te lang lijkt te zijn en tegen het zadel duwt. Op de eerste foto's lijkt het alsof de body protector haar naar voren laat kantelen..?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:59

Wat onwijs schattig!
De beugels zitten op zich prima, maar omdat ze behoorlijk door de beugels schuift en nog niet heel stabiel zit, zou ik ook adviseren ze iets korter te doen, zodat ze er in het begin even wat meer grip in heeft! :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:16

Oh wat schattig <3
Maar die haflinger op foto 2 op de achtergrond _O- moest ik wel even om lachen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:18

Prachtige combinatie. Samen kunnen ze zo groeien.

Ik moest wel lachen om de haflinger/giraf kruising die op de achtergrond de blaadjes van de boom probeert te jatten.
_/-\o_ koekhappen voor gevorderden

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:52

oooww wat schattig :D! Wat rijdt ze al goed!!!! EN meer bewijs dat 4 jarige ponys echt top kinderponys kunnen zijn :D Hier staat ook een 4 jarig welshje dat echt superb met kleine meisjes rondstuurt

En wat is het toch ook een moooooie merrie!! Kunnen we niet eens een poging leuk valk hengstje uit haar fokken door te kruizen met mijn valk hengstje? :P Heb ik mn tweespan XD

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 21:42

Bedankt voor de leuke reacties :)

Toydoll misschien krijgt ze nu wel een valk hengstje :D ze is drachtig van mijn valk appaloosa van 1,20 en die draagt ook 75% welsh, maar jij wil vast een volle welsh hihi

Bodyprotector heeft ze geen last van zegt ze maar ik vind hem ook niet helemaal mooi zitten eigenlijk..... ik denk dat die idd nog wat te lang voor haar is en bij de schouders zit hij ook wat te ruim.... Dus toch maar weer overnieuw opzoek gaan, jammer want dit is de enige die ze wilde dragen, alle andere totnutoe gepaste wilde ze absoluut niet aan. Of ze zegt gewoon dat deze lekker zit want zonder mag ze van mij namelijk niet rijden :P
Ik ga binnenkort wel naar die bodyprotector speciaalzaak.

Ja die haflinger haha alles voor eten hè :D

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:49

Manda schreef:
Vandaag mocht mijn dochtertje voor het eerst los rijden op ons 4 jarig welsh A merrietje Mellow (voorheen aan de longeerlijn)
Mellow is een paar maanden bij een hele goede ponyclub geweest, is daar ingereden en heeft lesjes meegelopen. Nu is ze weer hier terug als een super makke kinderpony :D, ik had nooit verwacht dat mijn dochtertje die echt nog een beginner is al met zo'n jonge pony weg kan rijden maar dat gaat dus echt prima! Mellow is super makkelijk en Rosalie is heel voorzichtig met haar.
Mellow is pas vier maanden drachtig maar begint nu al een buikje te krijgen en we gaan wat rustiger aan met haar doen want dat lijkt ze wel graag al te willen. Eigenlijk is het ideaal voor mijn dochtertje want die rijd toch niet meer als 1 a 2x per week een paar rondjes in stap en draf, Rosalie is bijna 7 jaar en heeft afgelopen maanden af en toe een privé paardrijlesje gehad maar echt regelmatig les eigenlijk nog niet omdat ik nog geen goed adres heb gevonden (de ponyclub waar Mellow stond is nou niet bepaald in de buurt helaas...). Ikzelf ben geen ster in lesgeven maar heb wel geprobeerd haar wat dingetjes te leren. En al zeg ik het zelf, ze heeft niet veel les gehad maar ze lijkt toch echt gevoel ervoor te hebben *D.

Z
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En natuurlijk ook los draven :)

[ Afbeelding ]

Hier wilde ze een volte maken maar sturen en draven is nog een beetje moeilijk, ze doet haar best en probeert echt zo zachtjes mogelijk te zijn :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben trots op mijn jonkies <3

:)

ziet er prima uit! erg leuke combi!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:10

Wat een ongelooflijk schattige combinatie!! <3

Ik vind de beugels niet te lang, leer haar dat ze haar hakjes naar beneden moet houden en mooi rechtop moet zitten. Een goede oefening is haar de verlichte zit laten doen, daar krijgen ze balans van. Verder oefeningen als oren en staart van de pony aanraken, armen opzij en met haar benen sturen zijn allemaal erg nuttig voor haar balans en zo leert ze dat het sturen met je benen het belangrijkst is.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:14

Wat een geweldig leuke combinatie!
Doet me denken aan mijn eigen welsh pony'tje toen ik ook zo jong was!
Ze gaan vast heel veel plezier beleven samen! :j

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:47

Wat een leuke combinatie!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:18

Ziet er al super uit! Pony beweegt ook lekker