PRE Modesta en ik weer op les!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

PRE Modesta en ik weer op les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:36

Vandaag weer een lesje gepakt, ging superfijn.

De momenten die ik wil komen steeds vaker en worden ook beetje bij beetje langer!

Onze verbeterpunten zijn: Beter in aanleuning blijven en daardoor wat fijner horizontaal blijven in plaats van in totale ontspanning met de neus over de grond (wat wel onze basis blijft), constante elastische verbinding houden, meer met mijn benen kunnen werken.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Dit is dus waar we heen willen <3

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Dit gebeurd er dan dus snel, ze kruipt erachter en ik ben fijn alles kwijt :')

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Braaaave poownie!

9.
Afbeelding
Galopje!

10.
Afbeelding
Even terug naar de ontspanning.

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Weer een errug fijn stukkie!

13.
Afbeelding
Nog zo 1... :)

14.
Afbeelding
:D

15.
Afbeelding
En weer lekker uitdraven!

Heb weer flink wat huiswerk gekregen en wat oefeningen om wat gerichter en zonder spanning mijn been aan te kunnen leggen!

Doubtless

Re: PRE Modesta en ik weer op les!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:47

Het ziet er op zich allemaal wel ontspannen uit, maar ik zou graag meer activiteit aan de achterkant zien. De foto's waar ze voor hoger (5, 6, 7) komt vind ik niet fijn ogen. Lui aan de achterkant en er niet lekker doorheen. Ik weet dat modesta een taai verleden heeft en lastig te rijden is, dus ik kan me voorstellen dat dat verbeterpunten zijn waar je hard mee aan t werk bent. Succes met lessen, ik ben benieuwd naar de volgende foto's :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:52

Lui aan de achterkant is ze echt zeker niet, juist ontzettend actief en rent er gauw af. het is meer dat ik er op zulke momenten nog niet 100 % aan kan komen en dus is het echt stapje voor stapje rustig aan opbouwen.
Er nog niet lekker doorheen is dus ook de volgende stap, ben al heel blij met het vertrouwen wat ze me op dit moment geeft.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:56

Vind je haar zelf op foto 5 tm 10 een actief ondertredend achterbeen tonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:58

Nog niet zoals ik het graag zou zien nee, is ook niet mogelijk in dit stadia ;)
Maar ook zeker niet lui, Modesta geeft juist vaak meer dan ze dus in haar lijf kan verwerken.

Denk dat wij een andere mening hebben over wat een actief been is :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:10

Maar volgens mij heeft Doubtless wel het juiste beeld van een actief achterbeen. Ze kan wel actief zijn in jouw ogen, snel zeg maar, maar dat is niet correct. Ze zal nu vooral een stuwend achterbeen hebben en geen dragend. Dus voor jouw gevoel loopt ze dan wel actief, maar haar gewicht komt dan vooral op de voorhand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:14

Dat begrijp ik helemaal Anthea, ze is idd nog niet dragend zoals ik dus uiteindelijk wil.
Nu is dat bij mijn weten ook niet iets wat je met een vingerknip bereikt, daar zijn we dus naar toe aan het werken :)

Daar komt overigens bij dat Modesta overbouwd is dus dat dat het beeld ook wel enigzins zal beïnvloeden.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:19

Ik weet dat jij en je paard een lang verleden hebben, maar toch.
Ik denk dat het slim is om haar wat meer op te pakken. Tuurlijk, lang en laag is goed, maar wel met een actief én ondertredend achterbeen. Nu zie ik haar vooral laag, maar ze valt op de voorhand. Ook ga jij op die momenten meer voorover zitten waardoor dat effect alleen nog maar wordt versterkt, ook omdat je best lang bent. Je bent qua ontspanning zoeken zeker op de goede weg, maar nu mag je die ontspanning ook omzetten in aanspanning. Op sommige foto's zie je dat ze sloft, dus maak haar lekker actief! En actief is niet hetzelfde als snel. Maak veel overgangen, scherp aan je been houden. Probeer contact met de mond te houden, zodat je niet ineens heel erg moet gaan terugtrekken omdat je geen verbinding hebt. Het is voor je paard ook duidelijker als je gewoon contact houd. Als laatste: let op je handjes, houd ze rechtop.
Ik hoop dat je er wat mee kan, veel succes! Kijk alweer uit naar een volgend topic :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:20

Grappig dat jullie dus allemaal als tip geven wat we aan het doen zijn :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:21

Dan heb je in ieder geval het goede doel al te pakken, lekker met je instructrice eraan werken en dan komt het helemaal goed schat ik zo :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:21

Dat zeker, het gaat met de keer beter!
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:22

Precies, heb precies dezelfde ervaring met mijn verzorgpaard. Ook traumaverleden, kost tijd, maar als je dan vooruit gaat dan ben je wel zo trots :D. Mag ook met recht!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:11

Ziet er netjes uit hoor Jolijn, Zo te zien gaat het al een heel stuk beter weer in vergelijking met een tijd terug.
Ga zo door dan kom je er wel je weet prima waar je aan moet werken.
En met lekker lessen en oefenen komen jullie er ook wel.

Ik vind Mo wel altijd een heel actief achterbeen hebben, maar vind ook dat het op de foto's nu minder naar voren komt, echter kan ik zeggen dat ik in real live al heel vaak een heel actief paard heb gezien tijdens het werk wat alles behalve lui is. En ja ze mag haar achterhand nog wel wat meer gaan gebruiken, maar dat is iets waar ze nog naar toe moet werken...
en nu werkt de TS voornamelijk naar ontspanning en vanuit ontspanning weer verder te werken.

Foto's zijn natuurlijk ook moment opnames.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:54

Ik vind dat jullie echt enorm vooruit zijn gegaan. Waar het eerst vooral spanning was, zie ik nu ontspanning. En vanuit die ontspanning kun je gaan werken aan aanspanning (dat is wat anders als spanning ;) ). Echt complimenten voor je geduld en je fijne werk! Vooral zo doorgaan! Het is een lange weg, maar het is duidelijk: jullie gaan vooruit!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:29

Ik volg je topics eigenlijk altijd, ik vind dat jullie alweer verbeterd zijn, ik kan een stijgende lijn zien. Fijn dat ze al wat meer in contact komt met jou, er zitten hele nette stukken tussen. Wanneer zij meer in verbinding loopt kan ik zien dat ze ook al beter het achterbeen onder de massa brengt, zoals op foto 2 en 12.
Ook vind ik dat ze op foto 11 een mooie sprong maakt in galop
Ik zou zeggen, ga zo door!

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:56

Gaaf hoor, het ziet er al zoveel beter uit.
Verbeterpunten zullen er toch altijd blijven, dat houdt het juist leuk ;)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:46

Ik ken je verleden niet, maar ben wel heel erg benieuwd wat je wilt bereiken door haar zo te rijden.
Als ik in je profiel kijk zie ik heel wat plaatjes die in mijn ogen vele malen fijner zijn dan dit beeld.
Ik zou graag van je willen weten wat je filosofie achter het zo laag rijden is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:59

Bedankt dames, jullie zien idd ons proces, wat zeker niet wil zeggen dat meer activiteit (en dus idd geen vluchtgedrag) iets is waar we langzaam aan naartoe werken. Daar moet ik echter eerst een bewerkbaar paard voor hebben.

Calimero: Het laag rijden is geen doel op zich. Mijn doel is voor nu: een ontspannen gaand paard waar ik aan kan gaan werken. Op de foto's waar jij naar refereert zal het er vast voor het oog beter uit zien, echter kon ik daar zelf nog geen cm bewegen of paardlief zat weer terug in haar volledige vluchtgedrag.
Ze bleef daar in 1 houding lopen die er misschien soepel uitziet maar wat ik voelde was een paard wat volledig achter mijn hand liep en geen vertrouwen had om de hand mee te nemen, laat staan hulpen door laten van achteren naar voren.

Dus mijn doel is: ontspanning en eraan kunnen komen waardoor ik haar van achteren naar voren kan rijden van mij uit en niet vanuit vluchtgedrag. Daarvoor zullen we dus eerst misschien voor het oog wat stapjes terug moeten doen, dat is dan maar zo. Ik voel het resultaat en merk het aan haar zelfvertrouwen dus dit pad blijf ik lekker volgen :)

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:09

Aansprekende merrie heb je :)

Maar als ik dan naar jou fotos in je profiel kijk van 2012, dan zie je toch een paard dat veel fijner in de aanleuning loopt met een actief achterbeen?
Tewijl ik nu een sloffend paard zie dat helemaal uit elkaar valt? waar is dit fout gegaan? daar jullie een verleden hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:15

Dat ziet er misschien uit als aanleuning maar was het bij lange na niet... Zie mijn post hierboven...