Haflinger Belle wordt steeds stoerder!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurahh

Haflinger Belle wordt steeds stoerder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 13:54

Afbeelding

Ons eigen fokproduct en 6-jarige Haflinger Belle begint steeds stoerder te worden onder het zadel.
Waar we tijden getraind hebben op ontspanning en lang&laag vond ik het nu tijd worden om haar iets meer aan het werk te zetten.

We trainen nu op het sterker maken, meer op het achterbeen komen en daardoor langzaamaan meer oprichting te verkrijgen. Ondanks dat ze het ontzettend moeilijk vind doet ze heel erg haar best voor me dus kunnen we fijn werken!

Sinds een tijdje hebben we een nieuw zadel waardoor mijn zit 100x beter is geworden en Belle ook veel fijner is gaan lopen. Voor de vergelijking, dit was ons vorige rijtopic:
Laurahh @ [RIJ-ITP] Haflinger Belle op chique!

Genoeg gekletst, hier de foto's!
Uiteraard hebben we ook losgereden, maar hier zijn geen foto's van.

1.
Afbeelding

2. Ik kan haar niet helemaal uitzitten en ze komt iets tegen de hand, maar toch <3
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

En nog een waardevolle foto als afsluiter, een familiefoto!
Belle & ik samen met Belle's moeder en mijn zusje als ruiter:
Afbeelding

Uiteraard is er nog genoeg te verbeteren en daar ben ik me ook bewust van, ben toch erg trots op onze vooruitgang!

Shinedown

Re: Haflinger Belle wordt steeds stoerder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:59

Belle is mooi! Ze loopt lekker, al lijkt ze een beetje nors te kijken of is dat haar geconcentreerde blik? :p

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:41

Ziet er weer netjes uit Laura! Ze wordt echt stoer!

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:13

Wat een prachtige haflinger zeg! Ziet er netjes uit :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:16

Prachtige haf!
Enige idee waarom ze boos kijkt?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:17

Ze ziet er goed uit Laura!
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 14-09-14 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:21

Jullie hebben allebei ongelijke beugels :D

Mooie paarden!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:21

Oei die kijkt boos, dat is geen concentratie meer.. Enig idee wat dat kan zijn?
Wel prachtig dier, mooie glans!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:22

Die laatste foto is superleuk!

Paarden lijken veel op elkaar, jullie lijken op elkaar en zitten zelfs allebei een beetje naar de zelfde kant wat scheef ;)

Zowel moeder als dochter zijn prachtige haffies!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 18:49

Bedankt voor de leuke reacties! We zitten inderdaad scheef, haha :D

Ze kijkt echter gewoon geconcentreerd, dat is een groot verschil met boos. Ze heeft haar oren namelijk wel naar achteren gericht, maar nog steeds rechtop. Een boos paard legt z'n oren echt neer in de nek. Ze is niet makkelijk en als ze boos zou zijn dan ging ze wel als rodeo-paard door de bak en loopt ze niet zo ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:06

Laurahh schreef:
Bedankt voor de leuke reacties! We zitten inderdaad scheef, haha :D

Ze kijkt echter gewoon geconcentreerd, dat is een groot verschil met boos. Ze heeft haar oren namelijk wel naar achteren gericht, maar nog steeds rechtop. Een boos paard legt z'n oren echt neer in de nek. Ze is niet makkelijk en als ze boos zou zijn dan ging ze wel als rodeo-paard door de bak en loopt ze niet zo ;)

Nee hoor dat is niet zo, dit is weldegelijk een geirriteerde blik. Als ze geconcentreerd zou zijn, zouden de oren opzij staan en af en toe naar achteren wijzen om op de ruiter te letten. Boosheid hoeft niet alleen maar oren plat in de nek te zijn, irritatie kan wel dit beeld geven.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:34

Dit is geen concentratie.. Maargoed, jij kent haar beter dan wij. Vind wel dat je vriendelijk rijd!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:55

Gave haflinger! Mijn pony kijkt ook af en toe zo 'nors', hier heb ik ook weleens reacties op gekregen. Terwijl ze verder heel meewerkend is. Het hoeft niet meteen iets te betekenen. Het ene mens heeft ook een 'vriendelijker' gezicht als het andere mens :D

Joeppower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:04

Wat loopt Belle ontzettend lekker zeg :D , ook je houding is al veel vooruit gegaan, wat een goed zadel al niet kan doen!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:48

Wat een voorruitgang zeg jouw houding.je rijd haar vriendelijk

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:55

Wat een leuke haflinger en ze loopt ook al lekker. Ik denk dat dit ze deze blik heeft omdat de gevraagde houding nog veel kracht van haar vergt en ze dit nog moeilijk vindt. Ik zie wel een ontspannen mond. Blijf erop letten dat ze niet voorover valt in de galop. Ziet er verder netjes uit.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:08

Jammer dat ze zo geïrriteerd/bozig kijkt, dit is helaas geen concentratie, meer nors.
Het is niet dat jij haar in de weg zit aan de foto's te zien, je lijkt een vriendelijke manier van rijden te hebben..
Als je haar de hals laat strekken b.v. blijft ze dan ook zo kijken? Ben benieuwd waar dit vandaan komt, het lijkt zelfs bij je halt-foto minder te zijn.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:18

Ze loopt netjes en je rijd vriendelijk! Al moet ik betreft de irritatie wel aansluiten bij de rest..

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:03

Leuke foto's en jullie zijn voorruit gegaan! Rijden ziet er netjes uit :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:11

Belle <3 ! Ik vind dat jullie enorm vooruit zijn gegaan! Je rijdt netjes en je houding is enorm verbeterd met dit nieuwe zadel. Dat moet echt veel fijner rijden he!

Ik zie persoonlijk niets verontrustends aan haar blik, ik ken Belle en weet dat ze op zo'n momenten niet gefrustreerd is, maar foto's zijn natuurlijk niet gemakkelijk om van te beoordelen.

HannahEvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:13

Ze ziet er inderdaad wel wat geīrriteerd uit, misschien toch een slim idee om uit te zoeken waar het vandaan komt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:16

Waarschijnlijk is niemand het met me eens ( :') ) maar sommige paarden kijken gewoon zo. Een vorig verzorgpaard van mij had ook z'n oren naar achteren als hij geconcentreerd was. En nee, die mankeerde absoluut niets :D

Ik vind dat ze een stuk beter loopt dan in jullie vorige topic! En jij zit ook netjes :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 10:23

Bedankt voor de leuke reacties! :D

Jammer dat er door wordt gegaan op haar uitdrukking. Ik ken deze pony al vanaf haar geboorte en zo kijkt zij altijd bij concentratie, of dat nou onder het zadel is of aan de hand. Er is medisch niks mis met haar en zoals je ziet in het vorige topic (te vinden in beginpost), loopt ze ook zo als ze laag en ontspannen loopt.

Als ik zo rondkijk bij RIJ-ITP is Belle echt niet het enige paard wat zo kijkt tijdens het rijden dus ik snap niet waarom er zo'n probleem van gemaakt wordt.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:35

Zow wat een verschil Laura! Jouw houding is ontzettend vooruit gegaan, wat een fijner zadel al niet kan doen! Wat voor een heb je nu?

Belle ziet er goed uit, fijne glans! Ga je nog wedstrijden starten met haar?

Ik moet wel zeggen dat ik het eens ben met de rest. De uitdrukking die ze op deze foto's heeft is nors, de uitdrukking in je vorige topic is concentratie. De oren wijzen nu verder naar achteren dan de vorige keer. In je vorige topic staan de oren opzij/naar achteren en dat wijst idd op concentratie. Haar ogen laten ook irritatie zien t.o.v het vorige topic.

Echter hoeft dat niet te betekenen dat er iets mis is met haar hoor. Waarschijnlijk vraag je gewoon iets moeilijks van d'r en heeft ze het daar even moeilijk mee. Als wij weer een km langer hardlopen doen we dat ook niet met een big smile toch? :D
Wel is het goed om op te letten dat je dit korte stukjes doet. Dus even de grens opzoeken en weer af laten vloeien, weer opnieuw de grens opzoeken en weer afvloeien. Van ontspanning naar aanspanning en weer terug.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 09:26

Ben zelf inderdaad ook erg blij met mijn houding :D We hebben nu een Thorowgood T8 veelzijdigheid en dat maakt een wereld van verschil ten opzichte van mijn vorige zadel!

We zijn zeker nog van plan om wedstrijden te starten, maar we hebben 2 jaar lang geen trailer gehad. Ondertussen is de trailer helemaal opgeknapt en kunnen we in principe weer starten! Ik dacht erover om dit jaar nog 1 of 2 keer onofficieel te starten, om te kijken hoe ze is op wedstrijdterrein. Als dit goed gaat wil ik volgend jaar officieel gaan starten met haar in de L1. Maar eerst even kijken of dat financieel en qua tijd kan :)

Deze moeilijke houding wisselen we ook veel af hoor. Hier laat ik haar alleen voor de foto even op de rechte zijde hard werken en ontspannen we daarna weer. We rijden nooit 1 rondje in dezelfde houding&tempo en wisselen veel af.