En besloten wat fotos van mijn knappe paard weer weer eens hier te plaatsen.
Ff wat info over ons:
April is een 9 jarige grote merrie(ong 1.78) die ik sinds Januari 2010 heb.
Ze was toen nog niet lang(3 mnd) zadelmak en nog behoorlijk groen.
Ik heb haar alles zelf geleerd en ik heb het heel erg rustig aan gedaan met haar omdat ze zo groot was en nog volop in de groei was.
Ze is uiteindelijk tussen haar 5e en 7e jaar nog zo n 6 cm gegroeid!
Toen ze al ruim 6 jaar was zijn we op ons gemakje begonnen met wedstrijden te rijden in de klasse B.
Ik rijd meestal elke klasse zover mogelijk uit richting de 30 wp: het gaat allemaal al snel genoeg en we nemen onze tijd.
De wedstrijden gaan over het algemeen goed, regelmatig nemen we meerdere wp mee naar huis en ook regelmatig prijzen

Echter blijft het een paard wat snel spanning krijgt en snel hectisch en heet word en als dat gebeurt op wedstrijd is het nog een heel karwei om de proef toch uit te rijden.
Maar we rijden altijd gewoon door en zien alles als een leerproces.
We hebben nu alweer 15 winstpunten in de M2 en zullen over een tijdje ons Z1 debuut ook eens gaan maken.
De oefeningen van het Z1 zijn inmiddels allemaal goed bevestigd al hebben we af en toe nog wel eens moeite met de lengtebuiging in de rechtertravers en het feit dat ze moet wachten op mijn hulp bij de eenvoudige wissels.
Thuis in de training zijn we hier volop mee bezig evenals de ontspanning
De ontspanning is altijd nr1 dus hier zijn wij ook altijd actief mee bezig.
Thuis pakken we regelmatig diverse oefeningen van het Z2 ook mee en dit pakt ze ook goed op.
Inmiddels sinds een tijdje ook begonnen met het trainen met stang en trens. Dit wisselt af van 1/2 x per week tot dan weer eens 2 weken niet

Deze maand heeft een vriendin wat fotos van ons gemaakt. Het zijn geen hoogstand fotos, paard had paar dagen vrij gehad en was alweer 2 weken niet met stang en trens gereden.
Ik plaats dit topic bij rijden in the picture omdat ik vond dat er best leuke fotos bijzaten en ik gewoon erg trots ben op mijn merrie.
Ik hoef geen (rijtechnisch commentaar) : ik ben me heel goed bewust van mijn verbeterpunten

Ik rijd normaal altijd met cap maar die lag deze betreffende dag nog thuis.
Ik vind het gewoon leuk om wat fotos van mijn knappe merrie te laten waar ik erg trots op ben

De fotos staan niet op volgorde:
eerst 2 portretfotos:

We schakelen veel in voorwaarts/neerwaarts

stukje terugschakelen

en op het laatste lekker uitdraven met lange teugel: