Ik was vroeger vrij actief op bokt maar ik ben de laatste jaren vooral een trouwe meelezer. Ook heb ik nog een tijdje zitten twijfelen over het delen van deze foto's maar ik ben ontzettend trots dus toch een topic!
Kiya is mijn Arabische merrie (Alexander x Amal) van 07-07-1997, ze is afgelopen juli dus 17 geworden en ik heb haar sinds 2006 in mijn bezit.
Kiya is een heerlijk paard waar ik veel verschillende dingen mee doe. Zo rijden we veel buiten, doen we eens mee aan een clinic of oefenwedstrijd, maken we een ommetje door het bos, zijn we een aantal keer op de (amateur)keuring geweest en hebben we vakantie gevierd op de Veluwe. Kortom; een Arabier in zijn veelzijdigheid

Het rijden is echter altijd met pieken en dalen gegaan. Kiya kende niet veel toen ik haar kocht en heeft nogal een eigenzinnig karakter, terwijl ik het altijd zielig vond dat ze me niet begreep

2013 was een rommelig jaar voor ons. We zijn na een aantal jaren gedwogen verhuisd omdat 'onze' boerderij verkocht werd. Ik had grote moeite met het maken van de beste keus qua stal, helaas bleek na een super zomer de nieuwe stal toch niet goed bij ons te passen. Ik voelde me ontzettend schuldig en had het idee dat ik Kiya niet meer kon geven wat ze zo verdiend. Gelukkig heb ik een schop onder mijn kont gekregen ! en zijn het nieuwe jaar goed begonnen op een nieuwe stal. Zo een goede keus!

Na een aantal maanden helemaal niet te hebben gereden heb ik het plezier langzaam weer terug gevonden! En vind ik het nu heel dom dat ik nadacht om haar weg te doen

We waren pas 5 weken weer bezig met het rijden oppakken dus het was een beetje vroeg en er zijn nog een heleboel verbeterpunten, vooral bij mij! (Rechtop zitten, handen VEEL MEER dragen, hakken uitdrukken etc) Maar ik ben ontzettend blij dat we er weer zoveel plezier in hebben en dat Kiya zo braaf en fijn te rijden was.
Dan nu EINDELIJK de foto's

Eerst een sfeerplaatje van de Ruïne van Brederode door mijzelf gemaakt, mooie setting!

Inrijden, eerste keer op gras dus ik vond het na de regen de dag ervoor een beetje spannend maar de bodem was prima

Eerste proef

Hakken uitdrukken

Handen al iets meer gedragen

Blij met dit drafje!

Opperste concentratie bij ons allebei!

Big smile na de eerste proef, en Kiya was er wel weer klaar mee

Proef 2, Kiya lijkt ontzettend overbouwd maar wel een gave foto!

Haha mijn gezicht is echt zo niet charmant, paardrijden is moeilijk! Stelling probleempje

Moe en warm maar heel tevreden
We hebben 185 en 187 punten gereden en ik was nog nooit winstpuntwaardig geweest dus een leuke motivatie al hebben we nog een lange weg te gaan! Ik was heel trots op een aantal 7ens voor de galop, dat was jarenlang ons struikelblok en ik vind het op vreemd terrein altijd spannend omdat ze zo hard kan

Super trots op m'n pownie! Kiya wilde niet meer lachen dus dat heb ik maar voor haar gedaan

Leuk als je een reactie achter laat!
Edit: Link en typo