Kiya onderlinge dressuur bij de Ruine van Brederode

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JKiya

Kiya onderlinge dressuur bij de Ruine van Brederode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 23:43

Hallo allemaal!

Ik was vroeger vrij actief op bokt maar ik ben de laatste jaren vooral een trouwe meelezer. Ook heb ik nog een tijdje zitten twijfelen over het delen van deze foto's maar ik ben ontzettend trots dus toch een topic!

Kiya is mijn Arabische merrie (Alexander x Amal) van 07-07-1997, ze is afgelopen juli dus 17 geworden en ik heb haar sinds 2006 in mijn bezit.

Kiya is een heerlijk paard waar ik veel verschillende dingen mee doe. Zo rijden we veel buiten, doen we eens mee aan een clinic of oefenwedstrijd, maken we een ommetje door het bos, zijn we een aantal keer op de (amateur)keuring geweest en hebben we vakantie gevierd op de Veluwe. Kortom; een Arabier in zijn veelzijdigheid :Y)

Het rijden is echter altijd met pieken en dalen gegaan. Kiya kende niet veel toen ik haar kocht en heeft nogal een eigenzinnig karakter, terwijl ik het altijd zielig vond dat ze me niet begreep :o De laatste jaren is ze een steeds fijner rijpaard geworden maar door drukte op mijn studie en een slechte bak in de winter had ik moeite met het vinden van een ritme in het rijden.

2013 was een rommelig jaar voor ons. We zijn na een aantal jaren gedwogen verhuisd omdat 'onze' boerderij verkocht werd. Ik had grote moeite met het maken van de beste keus qua stal, helaas bleek na een super zomer de nieuwe stal toch niet goed bij ons te passen. Ik voelde me ontzettend schuldig en had het idee dat ik Kiya niet meer kon geven wat ze zo verdiend. Gelukkig heb ik een schop onder mijn kont gekregen ! en zijn het nieuwe jaar goed begonnen op een nieuwe stal. Zo een goede keus! :j

Na een aantal maanden helemaal niet te hebben gereden heb ik het plezier langzaam weer terug gevonden! En vind ik het nu heel dom dat ik nadacht om haar weg te doen :(:) We rijden nu weer regelmatig en zijn sinds 2 maanden samen met 2 stalgenootjes zelfs met wekelijkse les begonnen. Dit is ontzettend leuk! En zo hebben we besloten om mee te doen aan het Concours Hippique van de Santpoortse feestweek op 3 augustus.

We waren pas 5 weken weer bezig met het rijden oppakken dus het was een beetje vroeg en er zijn nog een heleboel verbeterpunten, vooral bij mij! (Rechtop zitten, handen VEEL MEER dragen, hakken uitdrukken etc) Maar ik ben ontzettend blij dat we er weer zoveel plezier in hebben en dat Kiya zo braaf en fijn te rijden was.

Dan nu EINDELIJK de foto's ;) Gemaakt door Sanniie hier op bokt.

Afbeelding
Eerst een sfeerplaatje van de Ruïne van Brederode door mijzelf gemaakt, mooie setting!

Afbeelding
Inrijden, eerste keer op gras dus ik vond het na de regen de dag ervoor een beetje spannend maar de bodem was prima

Afbeelding
Eerste proef

Afbeelding
Hakken uitdrukken

Afbeelding
Handen al iets meer gedragen

Afbeelding

Afbeelding
Blij met dit drafje!

Afbeelding
Opperste concentratie bij ons allebei!

Afbeelding
Big smile na de eerste proef, en Kiya was er wel weer klaar mee ;)

Afbeelding
Proef 2, Kiya lijkt ontzettend overbouwd maar wel een gave foto!

Afbeelding

Afbeelding
Haha mijn gezicht is echt zo niet charmant, paardrijden is moeilijk! Stelling probleempje

Afbeelding

Afbeelding
Moe en warm maar heel tevreden

We hebben 185 en 187 punten gereden en ik was nog nooit winstpuntwaardig geweest dus een leuke motivatie al hebben we nog een lange weg te gaan! Ik was heel trots op een aantal 7ens voor de galop, dat was jarenlang ons struikelblok en ik vind het op vreemd terrein altijd spannend omdat ze zo hard kan :Y)

Afbeelding
Super trots op m'n pownie! Kiya wilde niet meer lachen dus dat heb ik maar voor haar gedaan :P

Leuk als je een reactie achter laat!

Edit: Link en typo
Laatst bijgewerkt door JKiya op 17-08-14 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

JumpingRider

Re: Kiya onderlinge dressuur bij de Ruine van Brederode

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:56

Mooie foto's en inderdaad gaaf terrein zo!
Ik moet zeggen dat ik je rijden er heel vriendelijk en ontspannen uit vind zien! :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 14:20

Dank je wel, heel leuk en fijn om te horen! :)
Ik had natuurlijk wel wat gezonde spanning maar ik had vooral veel zin in de dag (die super gezellig was met mijn stalgenootjes!) en ik voelde me ook goed voorbereid ondanks de korte periode voor de wedstrijd.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:33

Wat een ontzettend leuke merrie zeg! Ziet er lekker ontspannen uit!
(Ennuh, sjiek jasje hoor staat erg leuk bij jullie, leuk om hem zo terug te zien inplaats van bij mij hangend in de kast :Y) )

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 22:54

Dank je wel, leuk dat je dat zegt! :D
En ik ben super blij met het jasje! Ik vind de kleur zo mooi bij Kiya staan. Ik heb de mouwen wel laten innemen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 07:25

Gefeliciteerd met je punten!

Ga wel hard aan het werk met rechtrichten en goed aan het been houden. Je ziet op meerdere foto's dat hij tegen je been aahangt (naar binnen valt) en de verkeerde buiging aanneemt.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 07:28

Mooi paard! Ziet er fijn uit.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:21

Wat een gave locatie. Ben gek op ruïnes :P
Leuke foto's. En leuk paard onder je bips.
Lekker van elkaar genieten.

mariekie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:54

Mooi paardje! En het rijden ziet er ook netjes uit voor de korte tijd dat jullie weer trainen. En een hele mooie locatie!

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:03

Wauw, wat een leuke plaatjes ! Zeker met die ruïne als achtergrond maken het bijzondere sfeerplaatjes. Jouw rijden ziet er vriendelijk uit. Jullie zijn een hele leuke combinatie! :D

Bluebella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:58

Prachtig plaatje! Volgens mij heb ik je gezien!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 16:39

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :) Heb ik me toch voor niks druk gemaakt om de reacties :o
Fijn dat het er ontspannen uitziet en dat mensen ons een leuke combinatie vinden.

De locatie is inderdaad echt mooi, ook een reden om mee te doen! En het was een gezellige dag.

@Bliver je hebt helemaal gelijk, hier zijn we thuis ook hard mee bezig! Kiya kan zich in allerlei bochten wringen en inderdaad lekker terug duwen tegen je been, maar rechtuit over 4 benen lopen is een heel ander verhaal ;) Hier besteden we dus zeker aandacht aan in de les en met het verdere trainen!

@Bluebella heb je ook mee gereden?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:23

Wat een mooie merrie!!!

Rijden ziet er toch prima uit zo als basis om mee te beginnen? lekker gaan lessen en opbouwen en komt vast helemaal goed!

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:43

Mooi kasteeltje zeg. Het gaat heel erg ver terug, maar het is van mijn voorouders van onze familie van brederode geweest. Had niet verwacht het ooit in een bokt topic terug te zien :+

Prachtig paardje ook :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:09

Wat een leuk paardje! Rijden ziet er prima uit. gaat helemaal goedkomen met jullie :)

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:13

Hi Jalenk, wat stoer dat je dit hebt gedaan! Toevallig zat ik gister nog aan jullie te denken en kom ik nu hier deze foto's tegen. Rijden ziet er heel goed uit, heel veel beter dan de laatste keer dat ik jullie een proefje heb zien rijden. Mijn complimenten!. En wat een prachtige locatie om te rijden. Vind je jasje ook erg mooi. Kortom, alles ziet er top uit *D

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 16:40

@Elm0 wat grappig! Kan me voorstellen dat je het hier niet had verwacht ;)
Het concours met de feestweek van Santpoort is wel een populaire dag, er zijn onderlinge en officiële rubrieken, dressuur en springen en er is een hindernisspel en een rubriek voor het bestgaand paard.

Ze doen sowieso veel paardenactiviteiten want er is een keuring aan de hand, een 'stoelendans' en gymkana deze week, maar die hebben niet zo een mooie setting :D

@San thanks ;)

We zijn lekker aan het lessen, vorige week ging het top maar afgelopen maandag had Kiya even wat minder zin om mee te werken :Y) Je kan niet altijd dressuur pownie spelen!
We zijn heel erg bezig met haar recht maken en om het been te laten buigen, gisteren al weer een stukje beter maar we vinden het wel lastig. Maar we gaan lekker zo verder!