Nieuwe regel dit jaar is dat als je 60% of meer aan de punten haalt in de stijltrail dat je mag mee doen aan speedtrail. Dit als voorbereiding voor de WE3 waar het verplicht is.
Ik had nog nooit thuis getraind op speed of ergens anders want dit werd mij altijd afgeraden door de Duitse trainers die ik had. Dit om te voorkomen dat je paard te heet wordt op het parcours. Langzaam opbouwen als je klasse hoger komt.
De dressuurproef verliep niet helemaal lekker, Querido liep wat kort en wilde bit niet fijn aan nemen. Wel was hij redelijk bij mij waar ik blij mee was. (We hadden ook in Duitsland gereden maar Q was daar erg van slag geweest wat jammer was want de voorbereiding was zo goed verlopen. Zijn zelfvertrouwen was hij wat kwijt en des te belangrijker vond ik het hier in Nederland dat hij dat weer wat opbouwde)
Stijltrail was hij ijverig maar wel bij mij. Dit verliep goed zodat we ineens de vraag kregen of we ook de speed op Zondag wilden rijden.
Ja natuurlijk zei ik. Maar hoe gaan we dat doen? Doen we het rustig of gaan we er helemaal voor.. Ik liet het tot het laatste moment afwachten hoe Querido de ring inging, ik voelde dat hij bij mij was en er voor wilde gaan..
En zo ging het dus..
Eerste tijd en vreselijk trots op Querido. Hij hielp mij, had zijn koppie bij mij daar waar ik halverwege het parcours door de adreline mezelf enigszins verloor.. (die adreline doet wat met je, ik vergat gewoon te blijven ademen en half hyperventilerend kwam ik van Q af, eerste keer dat me dat overkwam)
Hij wisselde op de slalom en als laatste voor de Roundpen..
Hij deed het gewoon en bleef goed gehoorzaam en bestuurbaar..
Amanda Melchior was aanwezig en maakte ook wat foto's tijdens de wedstrijd.

met grote dank aan Amanda die deze foto's heeft gemaakt! Ze heeft er nog veel meer gemaakt maar die wil ik graag andere keer showen aangezien ze echt de moeite waard zijn om daar apart topic voor de openen.
In totaal was onze eindscore 3e plek, we hadden hard moeten knokken om na de lage dressuurpunten terug te komen.
Ik ben vooral blij dat Querido zijn zelfvertrouwen weer hervond. Blij en dankbaar hiervoor, dat hij de speed ook gewoon leuk vond om te doen.
Door zijn sensitiviteit kan hij zichzelf gemakkelijk verliezen, teveel stress en opwinding krijgen en is dan niet meer bereikbaar. Hij doet altijd zijn best, blijft altijd zijn best doen. Voor mij is het allerbelangrijkste dat hij nog steeds de lol erin heeft, dat hij gezond is en blijft.
Hopelijk kunnen we volgend jaar stapje hoger komen door in de klasse WE3 te kunnen starten. Maar dat ligt aan Q of hij dat aankan.