Ik zou samen met mijn pony Heidehof's Doreanne (Doortje) naar de KNHS Zomerinstructieweken gaan.
Met Doortje rijd ik Z1 en sinds een tijdje vind ik springen ook erg leuk om te doen. Dat laatste zou ook wel moeten omdat we naar de All-round week gingen
Ik had al m'n spullen al klaar staan en had er heel erg veel zin in!
Maar dan raad je het al...
Doortje liep, 3 dagen voor dat we naar Ermelo zouden gaan, een beetje kreupel. We dachten (eigenlijk hoopten) dat het van de stijfheid zou zijn en dat het wel over zou gaan. Dus kreeg ze 2 dagen rust.
De dag voor dat we weg zouden gaan gingen we het nog een keer proberen om te kijken of het wel ging want zo'n instructieweek is natuurlijk verschrikkelijk zwaar.
Ze liep al wel wat beter maar ik vertrouwde het nog niet helemaal...
Die avond heb ik besloten om niet met Doortje naar Ermelo te gaan. Ik was er echt helemaal kapot van.. Ik vond het echt verschrikkelijk..
Maar om het een avond van te voren af te zeggen vond ik ook niet leuk, ik had er namelijk zo ontzettend veel zin in en m'n spullen stonden allemaal al klaar.
(Gelukkig) hebben we thuis ook nog een haflinger staan, onze Macho.
Met Macho heb ik L1 gereden en nog nooit mee gesprongen. Ik kon er voor mezelf dus rond uit helemaal niks mee.. Hoe lief Macho ook is vond ik het niet leuk om hem mee te nemen naar Ermelo want dan leer ik alsnog niks...
Maar ja, ik kon niks anders en de volgende dag dus met Macho naar Ermelo gegaan.
En wat heeft Macho mij verrast zeg...
Hij was zooo braaf! Normaal is ie heel sloom in de bak, maar nu was ie zo enthousiast! Hij had er zelf ook enorm veel zin in! Met dressuur liep Macho heel gaaf de bak rond en verbaasde alle instructeurs/instructrices. Met de springles heb ik nog nooit zo hoog gesprongen. En de cross ging zo goed en was zo leuk dat ik voor de keuze les nog een keer cross had gekozen!
2 keer op één dag les krijgen van 1 uur terwijl Macho normaal gesproken maar ongeveer 2 keer in de week word gereden..
Ik ben zo ontzettend trots op Macho. Echt waar, die lieve schat heeft echt wéér heel m'n hart te pakken gekregen
Hier zijn de foto's voordat ik té emotioneel word
Dressuur:

Met Fabiënne, m'n leukste groepmaatje

Springen:

http://nl.tinypic.com/r/2nlu4vm/8
Cross:

Over de heg, de bak inspringen vond ik echt supergaaf!
http://nl.tinypic.com/r/2w5spvp/8
De brug op!:

Over enthousiast gesproken..

De waterbak was ook zo gaaf!

Al is het erin springen toch soms wel eng hahaha:
http://nl.tinypic.com/r/288mfq0/8
De trakeners waren soms ook wat spannend

Voor mij (en Macho) was het een super ervaring! Echt geweldig om mee te maken.
Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven dat Macho dat zo maar even deed daar.
Achteraf gezien had ik denk ik meer plezier hieraan gehad met Macho dan met Doortje. Ik had met Doortje natuurlijk veel kunnen leren van de dressuurlessen, maar nu heb ik ook heerlijk gecrosst (wat anders thuis niet kan) en met Doortje zou ik niet zomaar gekke op- en afsprongen maken.
Doortje staat nu trouwens al 2 weken stil en loopt nog steeds niet helemaal goed. De veearts zegt dat het is in d'r binnenste pees is. Morgen gaan we naar de kliniek om foto's te laten maken. Sowieso 2 maanden rust...
Maar ja, niks aan te doen..
Bedankt voor het lezen!

Edit:
bij sommige foto's is trouwens mijn gezicht weggevaagd. Dit omdat deze foto's van Facebook komen en daar zet ik liever niet gekke geconcentreerde hoofden op