Nu ik Tess alweer ruim 3 maanden doe, dacht ik, laat ik eens een topic openen.
Tess is een ongelooflijk knap paard van Marian (instructrice bij ons op stal). Ik ben al vanaf dag 1 dat ze bij ons op stal staat fan van der, der karakter en uitstraling vond ik gewoon geweldig!
Bij Marian heb ik vroeger als beginner in de groepsles gereden, en via Facebook was ik opzoek naar een paardje voor een fotoshoot ( Ja, ik wilde graag iets met modellen werk doen, en was gevraagd maar....daar was een paard voor nodig).
Marian reageerde:
Marian: "Je mag ook wel kijken of Tess geschikt is" en ondertussen ging mijn hoofd zo van: OMG TESSS

Na wat heen en weer gechat te hebben, hadden we afgesproken dat ik die zaterdag 03 mei 2014 in de les zou kijken of Tess en ik een match zouden zijn voor een eventuele shoot.
De les ging prima, en Marian vond ons een goede match want na de les vroeg ze: zou je Tess niet 2 keer in de week willen doen? Ik doe haar op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. haha dus voor mij bleven zaterdag en zondag en maandag over.
Op zaterdag les ik met haar in de groepsles, en menn dat was in het begin nog lastig want: ZO VEEL AFLEIDING!

en daarnaast rijd ik haar op zondag of maandag

Nu vond ik het wel tijd voor een ITP

Tips zijn natuurlijk welkom, Tess is niet de makkelijkste en wordt sterk in de hand. In de lessen werken we aan de nageeflijkheid en het iets kleiner draven, omdat mevrouw nogal veel zweeft... hihi
Springen doe ik graag ,en dus hadden we laatst gekeken of mevrouw dat ook kon:D En jawel!!!

Veel kijk plezier (pssst: respect als je alles hebt gelezen haha).
Eerste keer zelf rijden op 4 mei:D
1.

Vriendin (__denise op bokt) maakt regelmatig foto's tijdens dat we vrij rijden

2.

stukje voor het verruimen:)
3.

4.

5.

springen:
6.

7.

8.

uhm het kan niet altijd goed gaan?

9.

10.

11.

(we hadden les, dus het is goed opgelost en daarna hebben we alles gewoon netjes gesprongen;) )
onderling zijn we 1x gestart in de FNRS proeven de F11:) In eerste instantie wilde ik niet met haar meedoen, maar het voelde oneerlijk tegenover haar om niet met der mee te doen...dus op het laatste moment toch nog bedacht...We kwamen super netjes binnen, maarja je zal geen merrie zijn zonder merrie "streken" dus toen er een vogel binnenvloog was die natuurlijk heel eng...haha ach, ooit komt het goed!
12.

ik hoop dat jullie het een beetje een leuk topic vonden, en houdt het vriendelijk! We leren nog veel bij en lessen elke week! Maar elke tip is mooi meegenomen:D
dus Tips en Tops:D
bye bye!
13.