Vandaag was het dan zo ver. Had een tijdje een rijlesje geplant met mijn instructrice, eerste rijles. Had haar al gehad voor grondwerk, maar was benieuwt hoe het met rijden ging gaan.
Voor mij was het al even geleden. Denk dat mijn laatste rijles rond de winterperiode moet geweest zijn. En tsja, rijles kon je het niet noemen.. Had wat zenuwtjes voor vandaag, behoorlijk slecht geslapen en zoo nieuwsgierig hoe het ging gaan. Dan Tinky gepakt, geborsteld en maar opgezadeld. Halfuurtje te paard richting de rijbak, wat al niet zonder problemen verliep. (Tinky kan behoorlijk koppig zijn, heeft ze vandaag maar al te goed laten merken

Maar goed, 10 minuten te laat, toch veilig en aangekomen en dan kon de les beginnen. Tinky heeft me de eerste minuten werkeliijk alle hoeken van de rijbak getoond.. Tegen de omheining knallen etc. Zat geen stuur of rem op.. Ze is met mij gewoon door een plank heen gerend. Was vreselijk.
Toch de hoop niet opgegeven. Blijven doorgegaan. Blijven corrigeren en altijd opnieuw, opnieuw, opnieuw. Ik was werkelijk stikkapot. Wou haast opgeven. Maar toch blijven doorgaan.
En oooh wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Het einde was fantastisch. Heerlijk verzameld drafje, ontspannen, achterhand eronder. Ze zat en voelde heerlijk. Aan het stuurwerk moet nog wat gedaan worden, maar dat komt wel.
Ook excuses voor mijn houding, doel nu was vooral haar netjes te krijgen, pas op het einde hebben we ook beetje aan mijn houding gewerkt. Ook heb ik dringend nieuw zadel nodig.
Anyways, enjoy!
We zijn overigens alles behalve van perfect, maar daar nemen we les voor

We begonnen met dit beeld..

En gingen verder met deze..

En dan, allebei compleet moeegewerkt op de foto

Maar, van waar bloed, zweet en tranen? Zweet en tranen konden jullie vast begrijpen.. maar bloed?
Op de terugweg naar huis liep het minder goed af..
"De brug die we moeten oversteken is zo afgesloten met hekken tegen auto's. Ben er al vaak probleemloos doorgegaan. Maarja kon niet baten zeker.. Tinky ging beetje te veel naar links (had been ook al opgeheft zag dat het al nipt was) en ze is dus blijven hangen met het zadel aan een rand. Ze is dus verschoten, heeft het hek meegetrokken en begon beetje te panikeren. Ze begon te bokken, ben er nog lang op blijven kunnen zitten, maar heb uiteindelijk moeten lossen, no way dat ik erop kon blijven zitten. En ja, ben tegen de asfalt geknalt in volle draf. Not fun.. Op rechterzij. Enkel mijn elleboog is geschaaft en hoe het er naar uit ziet gaat die nog lekker blauw worden Maar niets gebroken ofzo. Gewoon gekneusd. Ben gewoon dolleuk achter mijn paard gaan lopen, haar gepakt, terug gegaan naar het hek en haar gekalmeert. Vervolgens gewoon terug opgekropen en verder gereden."