Gisteren hadden we de kringkampioenschappen, wat behoorlijk spannend was. Ik rijd nu een jaartje op Bogan, waarvan vanaf ongeveer november echt serieus en "dagelijks". Daarvoor was het afhankelijk van de bak en reden we max 3x per week.
Afgelopen winter zijn we in het L1 begonnen en daar kringkampioen geworden en 4e op de regio (op 3 punten van de kampioen) Daarna even thuis gebleven om door te trainen voor het M1.
6 weken na de regio zijn we in het M1 begonnen. Met behoorlijk resultaat. Wie had dat gedacht.
1. 178 en 185
2. 185 en 188
3. 196 (en een 9e plek van de 50 tijdens de voorronde voor de ZH Cup van het CHIO)
4. 199 en 202 (dacht ik)
5. 212!!
6. 188
Na enkele wedstrijden was het tijd voor de selecties. Ik had verre van fijn gereden, hij was erg stug en strak. Dus had er geen goed gevoel over. Echter vond de jury het fantastisch en was ze erg te spreken over ons als combinatie en werden we beloond met een 1e plaats en maar liefst 212 punten!
2 weken geleden de volgende selectie. Had eigenlijk wel fijn gereden, maar toen ik het terugzag op film ging ik al wel twijfelen. Het was wel erg braafjes... Dat was de jury met me eens en ik was 6e met 188 en 10p minder dan de nr 1 (en dus mijn voorsprong van 3 punten veranderd in een achterstand van 7p)
Gisteren de laatste selectie. Er zou parade zijn voor de nummers 1, 2 en 3 overall. Echter mijn instructrice die me ook erheen reed met de trailer kon niet blijven. Gelukkig iemand kunnen vinden die paard en mij naar huis kon rijden. Dus we bleven sowieso voor de parade. Hopelijk mocht ik die in ieder geval rijden.
Losrijden ging fijn, heerlijk met mijn instr erbij. 1e proef ging erg fijn, lekker vlot, goed ertegenaan etc. Liep lekker van de hand af en stukken met schwung. Fijn nageeflijk en aan elkaar.
2e proef kwam er helaas meteen achteraan. Had hem na proef 1 even lang gelaten, maar voordat ik hem dan weer vlug, aan elkaar etc heb ben ik wel even bezig. Maar doordat ik te lang met lange teugel had gestapt ging mijn 2e proef niet superfijn. Beetje te lang, wat trager etc. Jury kwam niet heel vrolijk over, dus had er eigenlijk geen goed gevoel over.
Prijsuitreiking. Was erg nerveus... 1e proef was ik 2e met 193. Diegene die vorige keer gewonnen had en de eerste keer net onder mij was, was nu ook weer 1. Dus ging wel spannend worden... Parade zat erin, maar ja met een 2e proef die niet fijn ging... Maar kampioen worden? nee, dat leek me lastig, aangezien ik toch wel een achterstand had op die ander. En zij rijdt echt heel fijn, netjes met een goed paard.
Bleek er behoorlijk te zijn gereden en navenant gepunt...
Onderste paar wel winst, maar niet hoog. Toen een sprong naar de dubbele winst en ik was nog steeds niet genoemd... Diegene die boven mij stond had de 2e proef lager gereden. Maar ik werd maar niet genoemd... Ook geen 3e, ook geen 2e.... En toen werd er gezegd: Nu gaan we met SPRONGEN vooruit, 1e met maar liefst 215!!!!! Ik was al nerveus de hele tijd, maar nu zat ik echt te trillen, niet normaal! Wist dat ik parade zou rijden, maar wist niet of dat als reserve kampioen zou zijn, of als kampioen....
Bleek deze proef echt het verschil te hebben gemaakt, omdat de voorsprong zoveel was, dat we gewoon kampioen waren!!!!!
Kon het echt niet geloven. Stond helemaal te trillen en kon zelfs mijn tranen niet bedwingen
De parade was ook heel gaaf, met mooie deken te paard.
De voorzitter maakte er een mooi praatje van, dat ze mijn tranen snapte en het heel mooi vond. Dat ze wist dat ze (mijn mams) over mijn schouder meekeek en ontzettend trots was op me, wat ik allemaal steeds bereik. Dus mijn tranen kwamen natuurlijk alweer
Heb ontzettend genoten van alles en we gaan nu lekker trainen voor de regio. Dat is het volgende station, al besef ik me dat we vast niet dit soort punten ook op de regio gaan rijden
Maar we gaan er wel alles aan doen natuurlijk 
Hier wat foto's van gisteren
kwaliteit is niet super, maar ben er wel erg blij mee 
Stappen met het losrijden.

helaas in link, hij pakt m niet.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10487563_730286593703218_8399929864220345584_n.jpg?oh=8ecdd340677e0cc11161f0ff427010f5&oe=5439C693
Hij gaat steeds beter van de grond af draven

Middendraf, lukte eindelijk om hem én bovenin te houden, én nageeflijk, én aan elkaar, én dan ook nog over de benen goed! Ok, 2e keer dan weer niet en 2e proef ook minder, maar we zijn weer een stapje gegroeid!

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10487325_730286677036543_6162191079873878496_n.jpg
Hier had ik net de deken gekregen en wist ik dat ik kampioen was... Je zou bijna zeggen dat ik blij was...

Even poseren

Nog even poseren met ons sponsorjasje

En een heel gaaf protocol!

ter referentie... vorig jaar mei/juni zag hij er zo uit, 3e keer dat ik erop reed.