Clinic van Danielle van Mierlo met Storm

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Clinic van Danielle van Mierlo met Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 23:12

Leuk dat jullie een kijkje nemen in mijn topic!!

Eerst een korte introductie. Storm is een 9 jarige haflinger van Strizzi van de Heksenketel. Ik ben inmiddels al 4 jaar met veel trots zijn eigenaresse. Storm en ik rijden lekker recreatief maar zijn wel fanatiek met bakwerk en wie weet komt er nog wel eens een startkaart. Om te beginnen post ik 2 foto's uit februari 2011....veel werk aan de winkel hadden we toen nog :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Sinds maart sta ik met Storm op een nieuwe stalling en we hebben het er echt heerlijk. Met een groep stalgenoten wilden we wel eens een clinic dagje organiseren en hebben we Danielle van Mierlo gevraagd. Zij vond het erg leuk om de middag bij ons door te brengen.

Waar Storm en ik met rijden vooral nog tegenaan lopen is vooral dat hij erg voorwaarts is en daardoor niet vanuit zijn achterhand loopt. We hebben dus vooral gewerkt aan het werken met kleine ophoudingen waardoor hij echt vanuit de achterhand gaat vertrekken/lopen. Ook moet ik er vooral aan werken dat ik niet te gehaast wil zijn en de tijd moet nemen voor overgangen enz. Heb echt heel veel handige en leerzame tips en trucs mee gekregen waar ik mee verder kan.

En ja.....het is echt dezelfde haflinger :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet zo'n charmant zit momentje maar wel fijn beenwerk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop vinden we nog erg lastig, ik moet vooral proberen mijn rust en ontspanning te blijven behouden, maar daar wordt aan gewerkt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om af te sluiten nog een drietal foto's van onze eerste dubbele lijnen les en onze grootste hobby....buiten rijden :-)

Afbeelding

Afbeelding

Lekker buiten :-)

Afbeelding

Bedankt voor het kijken!! Een reactie kunnen we zeer waarderen +:)+

F_inley

Re: Clinic van Danielle van Mierlo met Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:14

Ziet er goed uit hoor! Lekker door blijven trainen dan komt alles goed en vooral blijven genieten.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:27

Wat een verschil, ziet er goed uit zo. Ga zo door en vooral blijven genieten met z'n tweeën.

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:53

Mooie Storm en absoluut toffe eigenaar :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 00:17

Wauw! Wat een vooruitgang!! Succes!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 01:03

Wat een verschil!
Hij ziet er super goed uit ook zeg. <3

Wat heb je als tips gekregen voor de galop?
Volgens mij ben je er bijna; probeer te ontspannen, been lang en opletten dat je van voren niet teveel tegenhoud. (Als je ontspant denk ik dat t andere ook meteen opgelost is). Veel oefenen dus ;)

Vind t leuk om te zien dat jullie echt een combi zijn :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 06:29

Wat heeft storm een mooie kleur zeg <3 en wat een vooruitgang hebben jullie gemaakt zeg in drie en een half jaar!

Lekker zo door gaan :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 07:54

wat mooi om dat verschil te zien zeg! Echt super :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 09:41

@ Rienn en Gabbe; Thanks voor jullie reactie. We zijn inderdaad door de jaren heen echt een combi geworden hoewel er best dagen van flinke kortsluiting tussen zitten ;-). Genieten doen we absoluut!

@Lala; Thanks hihi dat je me een toffe eigenaar vindt :-). Zie je vanmiddag :-)

@Loez; Ja er is absoluut een vooruitgang te zien, maar er zijn ook nog zat aandachtspunten :-)

@Karlijn; Dankjewel! De galop blijft lastig. Storm heeft de neiging om omhoog te spring ipv naar voren en als hij dan naar voren gaat heeft hij een listig trucje om weer uit de galop te vallen. Hierdoor ben ik zo druk met van alles bezig waardoor ik inderdaad te gespannen raak. Ontspanning blijft voor de galop nog het meest belangrijk inderdaad en dan vooral mijn ontspanning.

@EngeltjeS; dankjewel. Ja hij is erg licht van kleur. Ja ben erg blij met deze vooruitgang, heeft ook best voor bloed, zweet en tranen gezorgd hoor op zijn tijd.

@Chasey; Ja echt he, het is net een ander paard waar ik op zit. Ben ook best een beetje trots hoor ;-)

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:16

Heeeeeeeeeeeee diee ken ikkkkkk!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 12:00

Dan mag jij even verklappen wie je bent ☺

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:13

Ik wil niet de boeman zijn, maar vind hem wel vreselijk dik. Ik zou hem echt flink wat af laten vallen, is niet alleen gezonder, ziet er ook mooier uit en je zult zien dat het ook fijner is als je hem aan het werk zet. Het lichaam kan dan fijner buigen zonder dat het allemaal in de weg zit. Vind het er nu over het algemeen ook vrij strak en gespannen uit zien.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 12:24

Mag je zeggen hoor Nies. Storm is vele malen dikker geweest in het verleden maar ook heel schraal. Hij geniet nu gewoon lekker op de wei en is absoluut niet te dik. Tijdens de clinic was hij juist heel fijn ontspannen en buiging en stelling zijn we gewoon aan het oefenen in lessen. Vergeet niet dat foto's ook maar een momentopname zijn. Ik ben gewoon trots als ik kijk naar we vandaan komen. Denk dat er toch duidelijk verschil te zien is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:28

Klopt, zijn ook momentopnames. Vind het er ook zeker niet slecht uit zien hoor, zo moet je dat ook niet opvatten. :) Je mag ook heel trots zijn dat hij nu al zo loopt.
Als je van mening bent dat dit niet dik is wil ik niet weten wat je dan wel dik vind, maar laten we daar dan maar niet over in discussie gaan.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 12:37

Je kwam wel heel negatief over vandaar dat ik ook even zo reageerde. Maar fijn dat je toch ook wel positieve dingen ziet. Soms komen dingen ook wel anders over op papier dan wanneer een praatje hebt. No hard feelings .
Nee die discussie beginnen we maar niet over inderdaad...laten we het er maar op houden dat Storm nu mollig is maar in het verleden echt gevaarlijk dik is geweest.
Laatst bijgewerkt door Faringo op 12-07-14 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:38

Mag je ook zeker trots op zijn :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:40

Zo op de foto's te zien vind ik hem niet veel te dik. Hij is inderdaad wat 'vol slank', maar heb veel dikkere paarden gezien :)
En int echt kun je het natuurlijk altijd beter zien dan op een foto.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 12:49

Klopt!! Zal ook echt niet gaan roepen dat hij superslank is hoor haha. Hij geniet echt wel van het goede leven. Maar nee ook ik heb absoluut veel dikkere paarden gezien waaronder die van mezelf een tweetal jaar geleden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:51

Leuk een topic van jullie. Clinic ging super!!! En tuurlijk blijven er punten om aan te werken maar die hebben we allemaal hoor :D lekker doorgaan zo en vooral plezier hebben. Er zit een enorme vooruitgang in vergleken met 2 jaar terug.

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:03

Hele stap voorwaarts, goed gedaan! Let er op dat je niet terug werkt met je binnenland, dat zie ik je vrij sterk doen en dan kan het binnen achterbenen niet goed door komen. Succes verder!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 08:50

Thanks Marlis en Saral!!

Ben zeker blij met deze stap. Mijn houding is ook aan het verbeteren. Een jaar geleden had ik een filmpje met vreselijke klapperende benen en onrustige handen die zo'n beetje op mijn bovenbenen lagen. In mijn normale lessen letten we goed op mijn binnenhand, want inderdaad die is nog wel eens te strak. Bij de clinic hebben we focus op andere puntjes gelegd, een half uurtje blijft toch kort om alles aan bod te laten komen :-). Waar ik vooral aan moet werken is dat ik rustig blijf in mijn manier van rijden en niet te gehaast wordt. Dan sluipen er al snel weer oude 'fouten' in. Ik ben in ieder geval weer gemotiveerd om lekker te rijden en dat was eind vorig jaar echt totaal anders.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 10:50

ziet er leuk uit op welke stal sta je nu als. ik vragen mag. per pb mag ook

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:28

Lastig inderdaad als hij omhoog springt en er snel uit valt. Galoppeer je met buiten rijden ook? Doet hij dan hetzelfde?
Mijn merrie deed dit ook in het begin en dan ging ik buiten of in een hele grote bak even 'crossen'.
Even een kort stuk flink het gas erop, iets terug rijden en weer gas. Dat terug rijden werd steeds langer en verder terug tot we normaal konden galopperen.

Blijf m wel echt leuk vinden en vind m zeker niet veel te dik. Je ziet wel dat hij van t leven geniet ;)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 20:14

Dankjewel Priscilla :-). Je hebt PB

Ja buiten galoppeer ik ook en nee totaal geen problemen dan. Rustig of harder is geen problemen, kan makkelijk schakelen dan. Maar ja das recht toe recht aan :-). In bak probeer ik het ook tempowisselingen. Als ik hem meer verruim doet hij dat braaf, maar zodra ik zwaarder ga zitten is hij zo vreselijk razendsnel met uit galop vallen dat ik hem lang niet altijd voor ben. Storm is namelijk de draver onder de haflingers....die kan echt zo snoeihard draven :').

Het is ook echt een leuk beest, altijd vrolijk, een echte allemansvriend. Hihi ja hij geniet van het leven, maar na mijn vorige stalling ben ik allang blij dat hij weer zo geniet. Dikker als dit zal hij ook echt niet worden, dat hou ik wel goed in de gaten.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:36

Je ziet zeker verschil! Ziet er heel netjes uit. :j Daarnaast ziet hij er qua vacht ook beter uit.
Ik vind hem ook alleen een beetje stevig, maar weet zeker dat als jullie zo doorgaan die buik binnen de kortste keren weer mooi slank is! Zoals je zei: Hij geniet van het goede leven. Daar ben ik het mee eens.