Op wedstrijd met mijn haflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_97

Op wedstrijd met mijn haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 19:38

Dit is mijn eerste topic in rij-itp met Vrouwke. Vrouwke is een 7 jarige haflinger merrie. Het eerste jaar heb ik vrouwke verzorgd, maar vanaf maart 2014 is zij mijn eigen pony geworden. We zijn echt bij 0 begonnen. De laatste weken gaan we met sprongen voorruit en gaat het dressuurmatig steeds beter. Ook doe ik een aantal keer per jaar mee met een onderlinge koudbloeden wedstrijd met Vrouwke in de B. Zo had ik 29 juni en 5 juli ook een wedstrijd met Vrouwke.

de punten waar wij nog wat moeite mee hebben zijn:
- het halsstrekken, in plaats van dat ze haar neusje netjes naar de grond brengt, gooit ze hem de lucht in.
- de middenstap, de hulpen die ik hiervoor geef snapt vrouwke nog niet helemaal, waardoor ze dan gaat dribbelen.
- de middendraf, deze gaat steeds beter alleen moeten we er op letten dat we de draf echt verrruimen en niet versnellen.

Tips en commentaar zijn zeker welkom, wel graag opbouwend. :)
* ik druk mijn handen soms te ver naar beneden waardoor het dan lijkt dat ik erg veel druk op de teugels heb.

eerst de foto’s van 29 juni:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

de foto’s van 5 juli:

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
middendraf.

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

HaKuNaMaTa

Re: Op wedstrijd met mijn haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:43

Super gaaf meid! Kzou de beugels 1 gaatje langer doen dan ziet het er in galop mooier uit denk ik! Maar verder ziet het er heel fijn en netjes uit!!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:44

Leuke combinatie zijn jullie :)
De verbeter punten geef je zelf al goed aan. Op de foto komt je pony af en toe wat gespannen over. Ze zou nog net iets meer ontspannen en wat beter over de rug mogen lopen.
Succes!

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:47

Jullie zijn zo'n leuk team Kim, rijden ziet er echt al goed uit! :D

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:53

Jullie zijn een uper team Kim! Ik vind het rijden er foed uit zien!

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:57

xkimmieejj schreef:
Super gaaf meid! Kzou de beugels 1 gaatje langer doen dan ziet het er in galop mooier uit denk ik! Maar verder ziet het er heel fijn en netjes uit!!

Ze moet haar beugels niet langer doen maar haar benen lang houden in de galop.

Het ziet er goed uit!

Als ie met halsstrekken haar kop in de lucht gooit betekend dus dat ie de hand niet volgt en dat ze niet nagevelijk is.
Wat doe je bij middenstap? De meeste paarden verruimen al als je je handen wat verder naar voren doet en ze echt ontspannen. Maar, dat heeft ook weer te maken met dat ze de hand niet volgt. Als jij je hand dus ontspant en minimaal naar voren doet dan word ze, als ze de hand gaat volgen, langer in de hals en dan zouden haar passen ook groter moeten worden.
Middendraf is gewoon oefenen.

Ben heel benieuwd naar een filmpje! Het ziet er verder goed uit! :D

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:59

Kim, vrouwke en jij doen het prima. Lekker zo door gaan. Succes

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:00

ziet er goed uit kim! toppers! gewoon goed oefenen op die puntjes die je gekregen heb, jullie komen er wel :)

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 20:08

Met het nageeflijk rijden zijn we nog niet heel lang sirieus mee bezig. natuurlijk vond ik dat altijd wel belangrijk omdat ze haar rug dan goed kan gebruiken, maar vrouwke heeft me op het begin erg uitgetest waardoor ik toen meer bezig was met vrouwke onder controle te houden. omdat wij dus nog niet heel lang bezig zijn met de nageeflijkheid is ze nog niet altijd even constant. Bij de middenstap doe ik inderdaad mijn handen verder naar voor zodat ze meer ruimte krijgt om te kunnen verruimen, alleen komt ze dan dus meestal wat omhoog met haar hoofd. ook geef ik een klein beetje been maar icm dat haar hoofd omhoog komt en ik een beetje been geef gaat ze dribbelen. Dus als het constante in de aanleuning beter gaat, zal de middenstap ook beter gaan. :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:10

Ziet er echt heel goed uit Kim! Voor het mooie zou je je beugels een gaatje langer kunnen doen, maar waarschijnlijk vind je dat dan lastiger? Ik herken het hoor! :j
Gewoon zo doorgaan! +:)+

Kellyy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:12

Vind het er super netjes uit zien kim! En wat is vrouwke toch een knapperd! :D

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 20:15

Yep, af en toe met lessen doe ik mijn beugels wel eens een gaatje langer om er aan te wennen omdat ik het er zelf ook mooier uit vind zien. In stap en draf heb ik daar dan nog geen problemen mee, maar in de galop... uit balans raak ik niet, maar het zit dan niet fijn. waarschijnlijk is dit ook gewoon een kwestie van wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:28

Ik vind het er echt netjes uit zien! Foto 5 & 6 vind ik echt super!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:32

Ziet er leuk uit, ga zo door!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:18

Toppers!
Probeer is een tijdje zonder beugels te rijden, dan leer je jezelf lang maken! Dan zitten langere beugels ook vanzelf fijner!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:29

Ziet er al goed uit Kim! Vind het echt leuk om jullie zo te zien groeien! :D

Wat mij opvalt is wat spanning in haar hals en haar achterhand nog mag actiever. Probeer veel tempo verschillen te rijden in draf. Dat is ook een stuk gehoorzaamheid. Dan maak je haar achterhand veel sterker :)

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:14

Ziet er goed uit! Lekker door oefenen op de punten die jullie moeilijk vinden.
Ik vind foto 6 erg mooi :) .