Vorige week ben ik naar de instructieweek van de dressuur paarden geweest. We hebben onwijs veel geleerd! Ook hebben we tijdens de keuzelessen gesprongen en gecrossed.
Dona is 6 jaar oud en we rijden nu L2 en mogen ruimschoots over naar het M1. Ik heb deze week onwijs genoten en we hebben gewerkt aan de stap, verruimingen en we hebben tips meegekregen om haar achterhand meer onder te laten treden. DOna is wat op de voorhand gebouwd en bergopwaards is voor ons een uitdaging. Het is al veel beter dan ooit, maar voor ik het M1 in ga, vind ik dat we sterker moeten zijn.
We hebben echt hard aan onze verruimingen gewerkt:) En dat is een stuk beter geworden:)

Dona is ook erg stoer:) Sprong onwijs enthousiast over deze heg

En ook het springen ging goed! We hadden nooit hoger dan 70CM gesprongen en tijdens deze les geeindigd op 1 meter! Het ging lekker soepel! (ja, aan onze houding en techniek moeten we nog even werken)

Terug in Rhoon, hebben we op de zondag direct een wedstrijd bij de Strijese Hippische dagen gereden. WHOW wat liep ze goed! Hoewel we ivm gras (eerste keer op gras, was stabiliteits issues) geen middengalop hebben laten zien en uit de galop zijn gevallen, toch 190 & 194 punten in 't L2.

We hebben een geweldige week gehad! Nu gaan we aan de slag met ons huiswerk. In augustus gaan we opnieuw op trainingskamp. Dit keer bij Niessette Haringsma in Groningen. Misschien zijn we daarna zo ver dat we M1 kunnen starten. We gaan het zien.
Onwijs leuk dat je dit topic hebt bekeken