PRE Villa 2e Working Equitation wedstrijd Kootwijkerbroek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

PRE Villa 2e Working Equitation wedstrijd Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 16:47

Gister hadden Villa en ik ons 2e Working Equitation wedstrijd. We hebben genoten!

Ons doel was de dressuurproef nog beter te doen en proberen meer onderdelen in de stijltrail te doen dan de vorige keer.
Villa ging makkelijk mee de trailer op thuis en bij aankomst op de HH academy liep hij daar rond van: Zijn we hier weer? Gezellig!
Stond ontspannen in zijn stalletje. Even tot rust komen, kon ik mij even aanmelden en rustig spullen uit de auto halen.
Rustig invlechten en opzadelen en inrijden. Villa was super ontspannen, heerlijk. De vlaggen die langs de bak hingen waren wel spannend, maar ging goed.

Toen waren wij aan de beurt. De jury tafel was uiteraard weer spannend, maar Antonio gaf ons alle tijd en zei dat ik maar aan moest geven wanneer wij er klaar voor waren. Super fijn!
Uiteindelijk konden wij er redelijk langs, dus starten maar.
De proef ging goed!
We hadden een gedeelde 8e plaats op de dressuur (van de 16). Alweer beter dan de vorige keer!

Toen was het parcours aan de beurt. Villa was nog steeds lekker relaxed, zo relaxed dat hij in ene schrok van de waterpomp die aan ging langs de bakrand tijdens het inrijden, dat we een 180 graden draai maakte. Gelukkig ging het zo snel dat ik bleef zitten :lol:

Ik wilde zoveel mogelijk in galop doen, tussen de hindernissen door en alle hindernissen nemen. De brug was helaas een no go voor Villa. Thuis gaat hij er wel overheen, maar daar vond hij het niets. Uitgebeld maar mocht wel door. Ik merkte dat hij wel wat moe was en richting de uitgang wilde, dus hebben we niet zoveel galop gedaan. De kan, helaas, is ook niet gelukt.

Maar voor de rest super tevreden! Kon hem mooi symmetrisch door de slalom rijden, de bel ging goed, pion omzetten ook, geweldig!
En het belangrijkste, er zit een stijgende lijn in ten opzichte van vorige keer.
Vorige keer hadden we 8 punten, 52,38%, 16e van de 18 en nu hadden we 9,5 punten, 57,62% en 12e van de 16.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joysieee

Re: PRE Villa 2e Working Equitation wedstrijd Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:50

Wat een mooi paard! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:50

Wat een leuke foto's en impressie weer. Gefeliciteerd met de stijgende lijn. :j

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:54

Ziet er weer mooi en ontspannen uit! Gefeliciteerd met de vooruitgang!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 16:57

Bedankt allemaal!
Ben ook super tevreden. Vroeger kon ik niet eens met één ander paard in een bak rijden of ontspannen rondrijden op vreemd terrein. Dit is al een hele overwinning!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:21

Ziet er goed uit, prachtig paard ook!
Ik ga morgen naar de WE op HH Academy, kijken, genieten en fotograferen.
Jij bent er morgen niet?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:44

Goed bezig!!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:58

Ik vind die WE super leuk!
Beetje van alles wat.. Ziet er goed uit en super dat jullie steeds verbeteren :)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:11

Super leuk weer om te zien! En ook tof dat er verbetering was tov de vorige x. Prachtig rijjasje heb je aan. Schrikken zo'n waterpomp := :D

In je vorige topic vertelde ik dat mijn mannen mee zouden doen aan een WE snuffelclinic. Dat was erg geslaagd en ook zij hebben de smaak te pakken :D Binnenkort gaan we een WE weekendje doen. Kijk er erg naar uit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:23

Gaaf hoor, ziet er weer supernetjes uit.

Toch wel erg interessant om eens te doen maar dat springen zit er voor mij echt niet meer in....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:34

Het ziet er super uit!
En Villa trouwens ook!
Gave ervaring weer!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:21

Ziet er netjes uit hoor!
Antonio was leuk he!? Bij ons (zaterdag) gaf hij ook iedereen mondeling commentaar na de proeven.
Waterpomp hoorde je inderdaad behoorlijk goed in die ene hoek van de bak.

Gisteren waren de paraplus van de jury ook voor velen een probleem en voor 1 iemand de koeien achter de dressuur ring.

Troost voor jou... Ik ben gisteren in een hoosbui ook gestrand op de brug, de BRUG notabene... die dingen hebben we hier legio in de polder en is nou net iets wat hij ooit wel gedaan heeft.

Die hoes om je zadel, waar heb je die vandaag? En zou die ook om een zadel passen met lange zweetbladen? Althans het lijkt een hoes.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 09:24

Bedankt allemaal!

Bellatrix, nee, ik was er alleen vrijdag. Ik wilde wel het hele weekend, maar ik moest ook werken, helaas.
Jellie, dankje! Ik heb een hele handige moeder die hem heeft gemaakt voor mij. Wat fijn dat het geslaagd was, ben benieuwd naar jullie WE-weekendje!
Jolyn, het springen in de WE1 is max. 20cm :)
Sjolvir, klopt. Ik kreeg ook mondeling commentaar van Antonio, wat een fijne kerel zeg. Mocht ook gerust even wat langer en vaker langs de jury tafel in het begin, die natuurlijk heel spannend was.
Haha, ja, kun je nog zo goed oefenen thuis he, heeel herkenbaar. Ach, gaat om de lol ;)
Ik pb je even w.b. het schapenvachtje om het zadel!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:30

Ziet er goed uit zeg! Wat is het een mooi paard <3