Ons doel was de dressuurproef nog beter te doen en proberen meer onderdelen in de stijltrail te doen dan de vorige keer.
Villa ging makkelijk mee de trailer op thuis en bij aankomst op de HH academy liep hij daar rond van: Zijn we hier weer? Gezellig!
Stond ontspannen in zijn stalletje. Even tot rust komen, kon ik mij even aanmelden en rustig spullen uit de auto halen.
Rustig invlechten en opzadelen en inrijden. Villa was super ontspannen, heerlijk. De vlaggen die langs de bak hingen waren wel spannend, maar ging goed.
Toen waren wij aan de beurt. De jury tafel was uiteraard weer spannend, maar Antonio gaf ons alle tijd en zei dat ik maar aan moest geven wanneer wij er klaar voor waren. Super fijn!
Uiteindelijk konden wij er redelijk langs, dus starten maar.
De proef ging goed!
We hadden een gedeelde 8e plaats op de dressuur (van de 16). Alweer beter dan de vorige keer!
Toen was het parcours aan de beurt. Villa was nog steeds lekker relaxed, zo relaxed dat hij in ene schrok van de waterpomp die aan ging langs de bakrand tijdens het inrijden, dat we een 180 graden draai maakte. Gelukkig ging het zo snel dat ik bleef zitten :lol:
Ik wilde zoveel mogelijk in galop doen, tussen de hindernissen door en alle hindernissen nemen. De brug was helaas een no go voor Villa. Thuis gaat hij er wel overheen, maar daar vond hij het niets. Uitgebeld maar mocht wel door. Ik merkte dat hij wel wat moe was en richting de uitgang wilde, dus hebben we niet zoveel galop gedaan. De kan, helaas, is ook niet gelukt.
Maar voor de rest super tevreden! Kon hem mooi symmetrisch door de slalom rijden, de bel ging goed, pion omzetten ook, geweldig!
En het belangrijkste, er zit een stijgende lijn in ten opzichte van vorige keer.
Vorige keer hadden we 8 punten, 52,38%, 16e van de 18 en nu hadden we 9,5 punten, 57,62% en 12e van de 16.