Afgelopen weekend zijn wij naar Bingum (Duitsland) op concours geweest.
Hier gaan we elk jaar naar toe, onze vereniging is de enige Nederlandse die daar "uitgenodigd" word om te komen rijden, aangezien de eigenaar van het terrein een goede kennis is van onze manege eigenaar.
Ik heb met Kirsten mee gereden in de klasse A+ en klasse A++.
De eerste proef (Klasse A+) is vrij simpel, te vergelijken met een proef op B/L niveau.
Deze proef rijd je met 4 combinaties tegelijk, en je word beoordeeld op voornamelijk je houding/zit en of je paard fijn in de aanleuning loopt zonder dat je te veel met je hand rijd.
Je krijgt in Duitsland geen punten per onderdeel, maar alleen een eindcijfer van het "totaal beeld".
In deze klasse deden maar liefst 70 combinaties mee!!

Kirsten liep echt suuuuuper fijn, en voor onze proef kregen we als eind cijfer een 7,0 en daarmee hebben we een 7e plaats van de 70 combinaties gehaald!!

Met de prijsuitreiking stond ze er tussen alsof het een dagelijks dingetje was, zo braaf! En we mochten een ere ronde rijden!
De 2e proef (Klasse A++) is veel lastiger, in Duitsland is deze overgang tussen de proeven hetzelfde als bij ons van B naar M2/Z1. Je moet dan onder andere een eenvoudige galop wissel rijden. Deze proef rijd je met 1 of 2 combinaties tegelijk. Ik merkte met losrijden (proef was 2 uur later) al dat Kirsten moe was, dus we hebben er maar het beste van gemaakt. Hier hebben we ook terecht maar een 6.3 gekregen, wat uiteindelijk toch nog goed was voor een 20e plek van de 70 deelnemers, dus alsnog super tevreden!

Het filmpje is van de eerste proef, de jury complimenteerde ons om Kirsten haar fijne aanleuning en mijn houding, ons aandachts puntje was voornamelijk stelling/buiging

Kijk en geniet!
Wachten op de punten
7e prijs!
Film van de eerste proef: