PRE Modesta na een dip weer een stap verder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

PRE Modesta na een dip weer een stap verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:20

Modesta is een trauma paard, al voor ik haar kocht heeft ze heel veel meegemaakt.

Samen hebben wij nog 2 ongelukken gehad, bij 1 daarvan heb ik 2 jaar geleden mijn heup gebroken.
Ook met een vorige staleigenaar heeft Modesta nog een ongeluk gehad.

Dit alles bij elkaar maakt dat ik veel gehoord heb dat ik haar maar af zou moeten laten maken, dit paard zou nooit normaal bereden kunnen worden.
Ik ben ontzettend blij dat we samen nooit opgegeven hebben.

Eigenlijk is het na mijn ongeluk 2 jaar geleden altijd veel vooruit gegaan, we hebben zelfs de eersel-postel rally meegereden vorig jaar september en Mo was 1 van de braafste paarden die mee waren.

Na een veel bewogen periode op onze vorige stal zijn we in januari met een hele club verhuisd en staan nu super op onze plek.

2 maanden geleden ben ik er in 1 week tijd helaas weer 2 keer afgevallen waardoor zowel paard als ik een ontzettende terugval hadden. Mo was weer doodsbang voor onverwachtse bewegingen van de ruiter en ik wist dat waardoor ik al verkrampt ging zitten om maar geen fouten te maken. FOUT dus :')

Nu, 2 maanden later zijn we wel in een volgend stadia waar ik al nooit van had kunnen durven dromen.
Ik kan schakelen en eraan komen met rijden. <3

In het schakelen bouwt ze nog wel heel veel spanning op maar het extreme vluchtgedrag blijft achterwege.
Het doel voor nu is dan ook onvoorwaardelijk terug kunnen keren naar totale ontspanning.
Voor sommige mensen ziet dit er misschien super simpel en zelfs een beetje nutteloos uit, die nodig ik uit om eens een dagje bij ons te komen kijken :D

Afbeelding
Galop, dit is haar beste gang, alleen in de buitenbak nog met heel veel spanning (daar ben ik er af gevallen en sindsdien is dit een enge plek).

Afbeelding
Schakelen, naar voren :D Ja, ze drukt haar rug weg en ja ik moet contact houden maar ze is aan mijn been en niet vluchterig!

Afbeelding
De totale ontspanning waar we nog sneller naar terug moeten kunnen keren.

Afbeelding
En ook in galop zit die er inmiddels op, dan gaan we in de buitenbak nog wel hard maar dat maakt even niet uit :+

Afbeelding
En als laatste een foto waar we straks meer mee uit moeten bouwen, horizontaal, nog iets meer gewicht op de voorhand maar dat vind ik voor nu ok. Dit kost haar (en mij) nog heel veel moeite en we bouwen samen dan nog snel spanning op. Doel voor nu: altijd af kunnen laten vloeien. Ik moet nog sneller zijn met contact onderhouden en die verbinding van achter naar voor blijven voelen.

Alle foto's zijn rechtsom omdat dat met het licht fijner was voor de fotografe: Femke van Fading fotografie.

Anoniem

Re: PRE Modesta na een dip weer een stap verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:26

Je gaat zo hard vooruit, echt super ! Topteam :D <3

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:26

Fijn dat jullie weer aan de slag kunnen.
Vind de rijfoto's nog niet heel erg fijn ogen.
Je ziet de spanning bij jullie beide nog duidelijk aanwezig.
Maar na jullie verhaal te lezen is dat ook behoorlijk logisch!
Succes verder.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:35

Ziet er goed uit hoor! :D
En wat een pech hebben jullie gehad zeg, knap dat jullie er samen toch steeds weer bovenop komen :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:52

Wat fijn om te horen dat jullie weer zo lekker bezig zijn en zelfs al in een volgend stadium komen :D
Ga zo door :D Vind het mooi hoe jullie elkaar zo goed aanvoelen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:18

fijn dat het goed gaat ga zo door leuke foto's

horselovee30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:22

topperss!! kei knap

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:23

Heb met plezier je verhaal gelezen (ja klinkt heel gek).

Ik heb zelf binnen een half jaar 2 ongelukken gehad, waarvan de laatste begin januari van dit jaar is geweest.

En als ik zie wat jullie 2 jaar na jouw valpartij nu weer bereiken, geeft mij dat hoop :)

Jullie timmeren weer goed aan een volgend stadium!!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:31

Wat fijn dat dit dier zo goed terecht is gekomen bij jou, top om te lezen hoeveel rekening je met haar houdt. Met jouw instelling en zelfreflectie zal het vast goed komen met dit team, ik kijk uit naar de volgende updates.

Succes!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:02

het ziet er super uit! jullie komen er wel!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:06

Echt super hoe jullie bezig zijn en blijven. Het is geen gemakkelijke weg, maar ik heb er echt respect voor dat je niet opgeeft, en op de goede weg aan de weg blijft timmeren!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:09

Leuk hoor! Dat roze staat haar goed. Vraagje; hoe groot zijn jullie beide? :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:28

Respect meid! Jullie zijn echt toppers zoals jullie doorzetten ondanks alle tegenslag. Het ziet er echt hartstikke goed uit _/-\o_

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:00

Ik zie je vaak reageren in het topic: " Wat doe je vandaag met je paard?", en al eerder even in je profiel gespiekt, erg leuk paard.

Vind het er nog vrij gespannen ogen, maar dat kunnen momentopnames zijn uiteraard. Verder vind ik het er wel vriendelijk uitzien, lekker lang en laag en vanaf daar wat opgerichter!
Je paard heeft een geweldig mooi achterbeengebruik! <3

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:09

Heel veel respect voor jullie!
Weetje het perfecte plaatje komt vast nog wel, dit is een mooi begin op de goede weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:13

Super fijn dat het weer zo goed gaat! Ziet er echt al top uit. :D
En wat is Modesta toch een knapperd. <3

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:19

Hai Jolijn en mooie knappe merrie!!
Ik heb je een paar x zien rijden en bezig gezien met mooie Mo,en wat mij daar boven alles aan opvalt,is de superband die jullie hebben!!
Als ik zie,hoor en lees hoe jij je voor haar inzet,haar begeleidt in alle moeilijke stapjes,je met haar bezig houdt,dan kan ik alleen maar concluderen dat jij een topbaasje bent,en alleen al daardoor weet ik zeker,dat jullie samen alles aan kunnen! Match made in heaven!! Tot gauw,groetjes Linda

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:26

En toch vind ik het er fijn uit zien. Ondanks dat je paard haar hoofd dan weer hoog, dan weer laag houd, maak je niet de fout om naar voren te vallen. Op nagenoeg elke foto kan ik een rechte lijn tussen hoofd, schouders, heup en hak trekken. Dat doen veel ruiters (waaronder ikzelf :o ) je niet na.
Op deze manier ben je een fijne "passagier" voor je paard, je hindert niet. Veel succes verder met rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:37

Wow :oo

Bedankt zeg, fijn dat jullie ook zien wat ik zie!

Josje: de spanning klopt ook volkomen. In de binnenbak zijn we beide meer op ons gemak maar ik wil enge situaties niet gaan vermijden. Vandaar buiten als doel: ontspanning!

Sanne: dat beschouw ik als een groot compliment :o dankjewel!

Saskia en Angela: ik word er stil van... Volgens mij volgen jullie ons al langer en weten jullie ook waar we vandaan komen. Op een of andere manier steunen jullie reacties mij ook enorm in het door blijven zetten! Bedankt!

Ra

Lovebrechje: ja, dat achterbeen doet het meer dan prima haha! Denk dat de oprichting later als die ontspanning er eenmaal onvoorwaardelijk is ook geen probleem meer zal zijn!

Gypsy: wauw thanks, dat was nu exact mijn zwakte en ik heb ontzettend hard geknokt voor deze ontspannen houding, fijn dat het resultaat opgemerkt wordt!

De rest ook bedankt zeg, ik ben even erg onder de indruk en krijg nu alweer zin om morgen op te stappen haha!