Afgelopen maand was het een jaar geleden dat ik voor het eerst op Bogan ging rijden. Omdat de eerste foto's precies een jaar geleden zijn gemaakt, vond ik dit wel leuk om wat vergelijkingsfoto's te laten zien.
En het verschil is GROOT!
Ik ben via een kennis bij hem uitgekomen en zou VOOR DE LOL af en toe gaan rijden. 1x in de week, misschien 2x, maar dat was MEER dan GENOEG...
Yeah, right, who am I kidding. Al vrij snel vond ik hem erg leuk en vanaf juli ben ik wat vaker gaan rijden, maar nog steeds max 3x per week. Hij had al zo'n 1.5 jaar niets meer gedaan, dus we hebben het rustig opgebouwd. In september zijn we, echt voor de lol en gezelligheid meegegaan naar Haaksbergen.
Hij had 0,0 concourservaring of iets. Maar gedroeg zich zo bizar goed, met 3 proeven en 3 winstpunten in het L1. Hier heeft hij ook echt mijn hart mee gestolen. Door deze ervaring zijn we begin november verhuisd zodat we ook in de winter door konden rijden en starten.
Na een succesvol indoorseizoen in het L1, ruim kringkampioen geworden en een hele nette 4e plaats (op 4 punten van de kampioen) op de regio zijn we 6 weken thuis gebleven om daarna de overstap naar het M1 te maken. Ook dit niet zonder succes! Na 7 proeven staat de teller alweer op 9 punten, met mooie klasseringen en zijn we druk in training voor de outdoorkampioenschappen.
21 mei 2013, de 3e keer erop.

Heel groot, lang, op de voorhand, geen spieren en weinig vlees op de botten.

En dan nu... het verschil, Bogan een jaar later. Nog steeds dezelfde fijne gangen, maar een totaal ander paard. Goed in zijn vacht, in zijn spieren en moeten nu zelfs opletten dat hij niet te zwaar wordt...

Waar ik hem een jaar geleden nieteens in de rechtergalop kreeg en hij linksom in 3 sprongen aan de overkant was, kan ik hem nu ondertussen bijna op een dubbeltje draaien

Niet helemaal scherp, maar wel een fijn beeld, ik rijd hier net een pasje weg na hem wat terug geschakeld te hebben

Weer wat terug

Wat hoger ingesteld en wat terug schakelen, vindt hij wel lastig

En weer wat lager/ronder

En klaar!
ziet er goed uit!
(