Fame en ik voor het eerst RIJ-ITP !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anneloes___M

Fame en ik voor het eerst RIJ-ITP !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 16:42

:wave:

Ik verzorg Fame nu sinds 19-11-2013 en ik vond het eens tijd om een rij-topic aan te maken. :) Fame is van bokker Ryukapple en ik ben erg blij dat ik Fame mag verzorgen. Fame is een ideaal leerpaard, omdat het zeker geen opstappen en wegrijden is met haar. Sinds ze weer in het land staat en de achterbak weer beschikbaar is en we een nieuwe singel hebben gaat het een stuk beter. :)

Mijn verbeterpunten zijn: rechter op zitten, niet naar Fame kijken en mijn kapstoktenen.

Eerst haar paspoortje:
Naam:Brios Final Fame
Ras :American Quarter Horse
Leeftijd: 13 Jaar
Schofthoogte: +/- 1,48m
Pedigree: http://www.allbreedpedigree.com/brios+final+fame

Foto's zijn gemaakt door Ryukapple.
Kwaliteit foto's is erg achteruit gegaan met uploaden

Nou genoeg gekletst hier de foto's :D
Zijn jullie wel een beetje lief voor ons? :)

(foto's staan niet op volgorde)

We beginnen met de foto's van donderdag :)
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Strekken met die beentjes *D
Afbeelding

4. <3
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Hier komt ze eruit met der neusje, maar wel een mooie verruiming :)
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Nog wat foto's van Zaterdag tijdens de les :)
12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Een foto van een paar maanden geleden tot nu :D
Afbeelding

Bedankt voor het kijken :evaw:

Annabel

Re: Fame en ik voor het eerst RIJ-ITP !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:03

Wat zijn jullie een leuk stel samen! :) ik ben fan haha. :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:04

Zo jij bent verbeterd in je rijden!
Maar de foto waarop jij haar neusje er te ver uit vindt, vind ik juist beter!
En probeer soepel te blijven in je armen. Leuke pony hoor, lopen kan ze wel!

ps: met laarzen aan is je beenligging beter.

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:07

ziet er goed uit!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:10

Fame loopt heel netjes en als haar eigenaresse de horizon/de grond op de foto's nou recht houdt, lijkt ze al veel minder op de voorhand te vallen :D
Wat me wel opvalt aan jou sta-drafmomenten en ook als je gewoon zit trouwens, is dat je niet alleen kapstokjes hebt, maar ook je benen wat naar achteren steekt ipv dat je je hiel uitdrukt.
Zo druk je het grootste gedeelte van je gewicht vrij ver naar voren en ik denk dat dat nét het laatste beetje van op de voorhand lopen van Fame is :)
Probeer je tenen niet van uit je enkels, maar van uit je knie recht naar voren te steken en houdt je bovenlichaam een tíkje meer naar achteren bij het sta moment :)

cl3riss3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:13

foto 4 en 6 vind ik een erg mooi beeld :) en wat een vooruit gang ook! ziet er erg leuk uit

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:17

Wat een ontzettend leuk dier!!

Maar trek alsjeblieft fatsoenlijk schoeisel aan, doodeng met die gympies. Tijdens je les heb je wel gewoon laarzen/chaps aan zie ik +:)+

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:30

Mooie combinatie zijn jullie, het ziet er heel netjes uit :j

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:45

Dankjewel voor alle leuke reacties :D

Rije schreef:
Wat een ontzettend leuk dier!!

Maar trek alsjeblieft fatsoenlijk schoeisel aan, doodeng met die gympies. Tijdens je les heb je wel gewoon laarzen/chaps aan zie ik +:)+

Ja, ik rijd ook het liefst met mijn petrie's aan, maar donderdag was ik op de fiets en dan heb ik niet de mogelijkheid om deze mee te nemen ;) En mijn kast is zo vol dat het daar niet meer bij past :=

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:50

leuk paardje, ziet er goed uit :j

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 18:21

Dankjewel :D

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:57

Daar is mijn knappe poown. Gaat al steeds beter anneloes. Fame is niet altijd de makkelijkste, maar jij geeft niet op en gaat lekker door. Je eigen punten weet je en daar kan je lekker mee aan het werk^^

shetlander3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:14

Leuk verzorgpaardje heb je! Ziet er ook goed uit :)

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:35

Dankjulliewel :D

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:42

Leuke pony, je hebt hem lekker aan het lopen! Wat mij alleen opvalt is dat het zadel te dicht op de schoft ligt. Je hoort er een vuist tussen te kunnen doen. Ik zou hier wel iemand naar laten kijken voordat hij hier last van gaat krijgen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:50

Mij viel het zade look op M8eld :j Naast dat het zadel te ver naar voren ligt lijkt hij ook niet goed te liggen. Hij kiept namelijk naar voren.. en gooit jou daarbij ook naar voren. Misschien een tip om daar eens naar te (laten) kijken?

Verder vind ik dat je haar zeker niet verkeerd aan het lopen hebt! De aandachtspuntjes aan je houding heb je zelf genoemd en daar ga ik in mee. :)

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 21:55

Wat het zadel betreft, dit ligt gewoon goed. :)
Er is pas nog en zadelmaker bijgeweest, en het zadel ligt al helemaal niet te ver naar voren ;)
Het geeft op de foto's misschien een beetje een vertekenend beeld, misschien helpt dit :)

Afbeelding

EvaTommie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:50

Zo te zien hebben jullie veel lol! Goed van je dat je je eigen verbeterpunten in ziet. Wat me opvalt, afgezien van je eigen puntjes , is dat je toch wel heel stijf in je schouders zit. Dit zijn natuurlijk moment opnames maar ik zie het (bijna) overal. En als je schouders niet onstpannen zijn is je rug dat ook niet en je nek ook niet. Probeer eens in stap helemaal te onstpannen adem in via je neus en uit via je mond en voel de beweging van je paard. Laat je schouders zakken ! Maar ga niet als een zoutzak zitten! Maar dus als je je schouders laat zakken kijk naar de horizon ( dus je draagt je hoofd en kijk niet naar beneden) adem via je buik en niet hoog in je borst. Op deze manier zit je ( als ik het een beetje knap heb uit gelegt) met een mooie ontspanne houding. Doe dit VB bij het instappen en voor het gemak even aan de lange zodat je je helemaal kan focussen. Probeer het ook eenns zonder zadel als het helemaal goed gaat zo verbeter je echt je zit! Laat het me weten of je het gaat proberen en hoe het is gegaan! Heel veel succes en plezier ik hoop dat ik het een beetje goed heb uit gelegt en uitvergroot

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 00:54

Ziet er super uit!! Hele leuke combi en prachtige pony! :)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:30

Leuk beestje en zo te zien ook al een vooruitgang!

Ik vind ook dat het zadel kiept, je flikkert gewoon uit het zadel. Op de foto in de reactie ligt het wel goed, maar met gewicht erop gaat het altijd anders liggen. Heb je er zelf geen last van?

Voor de rest ziet het er al wel goed uit hoor!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:59

Anneloes___M schreef:

Wat het zadel betreft, dit ligt gewoon goed. :)
Er is pas nog en zadelmaker bijgeweest, en het zadel ligt al helemaal niet te ver naar voren ;)
Het geeft op de foto's misschien een beetje een vertekenend beeld, misschien helpt dit :)

[ Afbeelding ]

zadel past niet volgens mij is de boom wat te wijd op deze foto ligt hij op de schouder en dus te ver naar voren. wellicht eens een opvulling aan de voorkant overwegen, of een speciale pad voor de time beeing.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:03

Voor de mensen over het zadel. Zadel is idd pas gecheckt. Ik hou altijd goed in de gate of het zadel achter de schouders ligt. Ook kijk ik altijd na het rijden of het niet verschoven is (deed het eerst wel maar met banaansingel niet) en of het niet kiept of klapperd of scheef schuift. ( dit na problemen met het vorige zadel) maar toch bedankt voor het meedenken

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 12:11

EvaTommie schreef:
Zo te zien hebben jullie veel lol! Goed van je dat je je eigen verbeterpunten in ziet. Wat me opvalt, afgezien van je eigen puntjes , is dat je toch wel heel stijf in je schouders zit. Dit zijn natuurlijk moment opnames maar ik zie het (bijna) overal. En als je schouders niet onstpannen zijn is je rug dat ook niet en je nek ook niet. Probeer eens in stap helemaal te onstpannen adem in via je neus en uit via je mond en voel de beweging van je paard. Laat je schouders zakken ! Maar ga niet als een zoutzak zitten! Maar dus als je je schouders laat zakken kijk naar de horizon ( dus je draagt je hoofd en kijk niet naar beneden) adem via je buik en niet hoog in je borst. Op deze manier zit je ( als ik het een beetje knap heb uit gelegt) met een mooie ontspanne houding. Doe dit VB bij het instappen en voor het gemak even aan de lange zodat je je helemaal kan focussen. Probeer het ook eenns zonder zadel als het helemaal goed gaat zo verbeter je echt je zit! Laat het me weten of je het gaat proberen en hoe het is gegaan! Heel veel succes en plezier ik hoop dat ik het een beetje goed heb uit gelegt en uitvergroot

Ik ga ermee aan de slag, zal binnenkort nog eens een foto plaatsen :)

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 12:14

De rest ook bedankt :D
Priztwir, nee ik heb totaal geen last van het zadel en rijdt gewoon erg fijn.
Ook wat ryukapple zegt; het zadel wordt zelfs net voor het opstijgen nog een keer gecheckt voordat we opstijgen. Dus liever commentaar op mijn rijden en niet op het zadel ;)

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:47

Ziet er leuk uit ! Ik vind je beugels wel een gaatje te lang. Want bij foto zeven zie ik dat je lastig uit je zadel komt. Maar doordat je je beugels wat te lang hebt kom je niet naar boven in draf maar je lijkt jezelf naar voren te duwen.