Ik durf niet op mijn eigen paard..... Of toch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Ik durf niet op mijn eigen paard..... Of toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 12:45

Ik rij al 20 jaar, eerst op de manege, en toen op mijn eigen beestjes. Had een haflinger waarmee ik kon lezen en schrijven, maar die "ging kapot", zoals ik altijd gekscherende weg zeg ;) Zij staat inmiddels alweer 3 jaar op een zorgboerderij van haar vroeg pensioen te genieten. Met het vertrek van mijn haflinger heb ik, achteraf, de stomste fout gemaakt die ik kon maken. Ik ben gestopt met rijden. En rijden verleer je niet, maar de feeling raak je wel kwijt.
Toen mijn haflinger verhuisde had ik haar opvolger al staan. In 2010 kocht ik nl mijn huidige pony, een nu bijna 4 jarige haflo Arabier merrie.
En ze is alles wat ik zoek in een pony. Zo ontzettend braaf en relaxt.... Maar zo ontzettend voorwaarts....
Mijn instructrice heeft haar vorig jaar beleerd (en rijdt haar nog twee x in de week) en toen heb ik er ook een aantal x op gereden. Tot ze er in oktober bij mijn instructrice vandoor ging, en ik dat zag.....
Foute boel, Stef ging er niet meer op :n
Paar weken terug haar wel uitgestapt, maar verder kwam ik niet. Ik bouw zo ontzettend veel spanning op (wat nergens voor nodig is, want ze is écht poepie braaf!)
Nouja, ernaast kan je ook zat, ja toch? Dus doe verder zat met haar in de zin van longeren, vrijheidsdressuur, grondwerk... Zolang ik er maar niet op hoef ;)
Tot gisteren een stalgenoot besloot dat ik er toch maar eens op moest ;)

Zo gezegd zo gedaan (mwah ;) ).
Bijzetten eraan als veiligheidslijntje (puur psychisch), en aan de lijn, in de veilige longeerbak (je zou toch zeggen dat mijn paard een of ander gevaarlijk monster is ;) )
Afbeelding

Afbeelding

Spanning? Waar? 8-)

Afbeelding

Afbeelding