Knappe tank aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hettieheks

Knappe tank aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 00:10

Vond het wel weer eens tijd voor een nieuw topic van mijn kanjer van een verzorgpaard Floris!
Inmiddels is Floortje bijna 10 en rijd ik hem alweer bijna 4 jaar..
Bloed.. zweet en tranen.. letterlijk.. het is een heerlijk paard..
Maar heb soms zeker op het punt gestaan om de handdoek in de ring te gooien! Hij is alleen onder het zadel beleerd en werd recreatief gereden.
Het is alleen een heel intelligent dier die graag iets wil leren, en ik vind het een leuke uitdaging om met deze knappe tank van een Shire toch het onderste uit de kan te halen! We zijn er nog lang niet en moet nog een hoop aan gesleuteld worden, morgen start ik dan ook weer met mijn eerste les na mijn zwangerschap en de geboorte van mijn zoon die inmiddels 8 maanden is.

Commentaar; Graag! maar houd het wel netjes!

Best eng als er ineens iemand op de grond ligt met een camera!

Afbeelding

Dan de spanning er maar even uit rijden na een paar rondjes dribbelen

Afbeelding

En dan aan het werk.. Ja ik heb altijd een cap op en eigenlijk ben ik er zwaar op tegen dat iemand hem niet op heeft maar ik had vandaag echt een band gevoel om me hoofd echt koppijn en ik had er gewoon meer last van dus dan maar een keer zonder! Voelde vertouwd dus dan voor een keertje maar zo.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen.. of eigenlijk vandaag dus onze eerste les weer. Ben erg benieuwd en hoop toch nog een keer te gaan starten met deze knapperd.. <3 eerst maar eens onderling om te kijken waar we staan. vooral aan de galop moeten we nog veel werken!

Axivoca123

Re: Knappe tank aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:15

Owhh wat cool! Lekker hoog zit je. Hoe groot is Floris? Mooie tank hoor. :D

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 00:17

Thnx ;) Ik gok op 190. Mijn man is namelijk 192 en die staat bijna gelijk aan zijn schoft. Precies gemeten is hij al lang niet meer en ik weet niet wat er zo op zijn papieren staat ;)

MissHollandx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:27

Sorry dat ik het toch even opmerk maar dat je zonder cap rijdt door hoofdpijn vindt ik echt niet slim! Als je er maar net verkeerd van af valt heb je misschien wel blijvend letsel.. kan het paard nog zo goed met je omgaan, maar als het schrikt heb jij zo een grote kerel niet in de hand...

Loopt hij op die foto's scheef door de wending of is dat hoe hij normaal loopt?
Laatst bijgewerkt door MissHollandx op 03-05-14 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:28

Gaaf paard zeg! Dat is idd echt een tank. :D

Wat me wel heel erg opvalt is dat je veel spanning in je armen hebt, je zet op elke foto polsen heel erg vast. Is hij heel sterk ofzo of..? Je zit wordt daardoor ook wat slecht, je maakt een soort van holle rug en leunt naar achter. Je gaat in de teugels hangen zegmaar, dit zie je op de laatste foto heel erg. Waarom doe je dit precies? Ook knik je vaak in naar links, probeer hier ook op te letten.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 00:32

Ben het helemaal met je eens! Ben zelf eens lelijk terecht gekomen en toen is mijn cap ook doormidden gegaan.. weet heel goed wat de gevaren zijn en wat ben ik blij dat ik die dag een cap op heb gehad! Had het ook al vermeld dat ik er zelf eigenlijk zwaar op tegen ben.

Hij is inderdaad heel erg sterk en zoekt nog veel steun en gaat daarbij ook wat hangen als hij in zijn tempo terug komt, het is voor hem ook allemaal nog moeilijk en zeker als je zo'n groot trekpaard bent. Toch lijkt het meer op de foto's als wat het is. Wat hij dan doet is heel erg versnellen en als ik me zwaar wil maken om in tempo terug te komen heb ik de neiging om naar achteren toe te gaan leunen, morgen start ik daarom ook weer met lessen want er moet een hoop gesleuteld worden

En die tank weegt ook 950 kg en ja hij weet steeds beter van zich zelf dat hij kracht heeft en gebruikt het als het moeilijk wordt

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 00:37

Het is de wending.. :-) op het moment dat de foto's gemaakt werden reed ik vooral om de gene met camera heen ipv de hele bak te gebruiken

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 07:15

Knappe floor
Valt niet mee om zoveel paard bijelkaar te rijden
Zou de teugels iets korter maken, nu is het soms net of je in je kruis aan graaien ben hihi
Maarre vind eigelijk best dat je een wedstrijdje kan starten hoor.
Promoten die shires

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 07:59

Thnx Es! Heb er inderdaad een handje van om die teugels lang te hebben

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:13

Knappe Floor <3
Foto 2: jippieeeeee *\%/*

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:16

Heel erg stoer!
Wat ik je wel als tip wil geven is: teugels korter pakken. Je hebt je handen nu bijna voor je lichaam waardoor je moeilijk kunt corrigeren met je handen en je ook eigenlijk in de teugels blijft "hangen".

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:35

Hier geen rijtechnische tips.

Thanks voor de mooie foto's, vond het leuk hier te kijken en te lezen.

Rijd je hem alleen in de bak of ook buiten?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 08:38

Thnx!

Ook zeker zeer regelmatig buiten! Vind het afwisselende heel belangrijk

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:57

Inderdaad teugels een stuk korter, en handen rechtop. Je krijgt nu piano handjes waardoor je ellebogen wijd gaan staan en je waarschijnlijk je schouders aanspant. Probeer ook rechtop te kijken!

Op het paard ga ik niks op merken. Ik weet hoe lastig het is met zo een type. Succes met je les!!

Edit: rot telefoon :o
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 03-05-14 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:03

Ziet er goed uit... probeer alleen je handen naast elkaar boven de schoft te houden zodat je meer kan veren in je ellebogen

Dirtylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:05

Wauw! Wat een mooi paard!
Het valt me eigenlijk op dat je steeds naar je paard kijkt inplaats van naar voren ;)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:08

Ik zou eerder zeggen handen iets meer naar voren en daarna teugels wat korter pakken. Met in combinatie meer van achter naar voren rijden. Als jij nu je teugels korter pakt, heb jij je handen ook te ver terug. Probeer tevens je lichaam meer te ontspannen tijdens het rijden. Net wat andere al aangeven je maak je strak.

Verder vind ik het wel een hele leuke shire en inderdaad afwisseling is heel belangrijk :) Je bent weer op de goede weg!

nicaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:01

Ik vind dat het er heel goed uitziet voor een Shire, zeker een wedstrijdje proberen hoor! Weet hoe moeilijk het is maar met lessen sta je straks boven aan ! :p

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:29

Patries90 schreef:
Ben het helemaal met je eens! Ben zelf eens lelijk terecht gekomen en toen is mijn cap ook doormidden gegaan.. weet heel goed wat de gevaren zijn en wat ben ik blij dat ik die dag een cap op heb gehad! Had het ook al vermeld dat ik er zelf eigenlijk zwaar op tegen ben.

Hij is inderdaad heel erg sterk en zoekt nog veel steun en gaat daarbij ook wat hangen als hij in zijn tempo terug komt, het is voor hem ook allemaal nog moeilijk en zeker als je zo'n groot trekpaard bent. Toch lijkt het meer op de foto's als wat het is. Wat hij dan doet is heel erg versnellen en als ik me zwaar wil maken om in tempo terug te komen heb ik de neiging om naar achteren toe te gaan leunen, morgen start ik daarom ook weer met lessen want er moet een hoop gesleuteld worden

En die tank weegt ook 950 kg en ja hij weet steeds beter van zich zelf dat hij kracht heeft en gebruikt het als het moeilijk wordt

Dat snap ik heel goed ja, gaat vast wel goed komen met lessen :)

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:33

Wat leuk zo'n "tank". Gaaf om te zien! :j

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:45

leuke fotos mooi paard
knap dat je hem zo aan het lopen heb..

mag ik vragen wat voor bit je gebruikt?

ik heb ook een ''tank'' en heb een dubbel gebroken bit maar als zij links wil en ik rechts is het altijd links is mega sterk en ben dus op zoek naar een ander bit

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:50

Hoe kom je in hemelsnaam op zo'n dier? :+

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 17:13

caboclo schreef:
leuke fotos mooi paard
knap dat je hem zo aan het lopen heb..

mag ik vragen wat voor bit je gebruikt?

ik heb ook een ''tank'' en heb een dubbel gebroken bit maar als zij links wil en ik rechts is het altijd links is mega sterk en ben dus op zoek naar een ander bit

dat zelfde probleem hadden wij ook
Ik had ook een dubbel gebroken trens nu is het een dubbelgebroken knevel trens :-) maar nu ik hem redelijk goed aan de hulpen heb doet hij dat niet meer of hij moet al heel jolig zijn. Toch vind ik dat je dat met zit en been hulpen op moet lossen eventueel een zweepje om je hulp te verduidelijken.

Stap op met een krukje haha! Kom er wel op hoor maar goed voor zijn rug is het niet :-)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:26

iets meet tussen handen en benen houden, hij loopt je aan alle kanten weg. Let ook op dat je niet terugwerkt met je binnenhand daarmee motiveer je hem alleen maar meer om over de boutenschouder weg te vallen

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:05

tnxs voor je reactie op mij,

ik wil zelf eigenlijk ook geen ''scherper'' bit maar tijdens een buitenrit is het wel makkelijker denk ik
aangezien ze als ze op onverharde wegen komt ze steeds harder en harder wil is het denk ik wel fijn om haar terug tenemen op mijn comandos , ik vertrouw haar al voor de volle 200 % en heb haar nu 4 weken dag 1 al op buitenrit gegaan een makker paard kan je niet hebben het is ook echt een sull maar heb weinig over haar te vertellen als het haar uit komt...

dus vandaar mijn vraag (mn intructiese riep al gelijk passoa of pelhambit) maar ben daar niet echt weg van

nu hoorde ik iemand anders over een utrechtse stang en dan op de normale ring dus zonder die hefboom maar liever een normaal bitje en dit zag er wel naar uit of ie ''normaal'' was dus vandaar ook mijn vraag aan jou want die van jou is groter breder en jonger en die loopt er ook netjes op dus moet die van ons dat ook gewoon kunnnen hihi