Van diep, zwart dal naar Paard&Lifestyle Masterclass!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Van diep, zwart dal naar Paard&Lifestyle Masterclass!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 16:07

Het is al even geleden dat ik een topic geopend heb van Chapeau en mij, de laatste was een jaaroverzicht van 2012. Hij was toen geblesseerd en ik hoopte in 2013 weer verder te kunnen gaan waar we gebleven waren. Helaas pakte dat nogal anders uit -O- ...

We kregen groen licht om op te gaan bouwen en dat gingen we dan ook heel rustig aan doen. Alles ging voorspoedig en de 1e maanden gingen langzaam maar constant steeds beter. Op een gegeven moment bleven we echter een beetje hangen, en daarna ging het elke keer een stukje slechter. Ik kan er mijn vinger niet op leggen wat het geweest is, ik denk ook niet dat er 1 oorzaak is geweest, maar ongetwijfeld zal ik te weinig doortastend hebben gereden. Toch 'bang' zijn dat het in zijn lijf niet goed zat, dat dan weer als het ware bevestigd krijgen omdat het gevoel niet fijn is, 'zie je wel, het lukt niet' et voilà, de neerwaartse spiraal is begonnen ;( . Einde zomer 2013 was echt een compleet dieptepunt, ik heb het paardrijden nog nooit eerder zo níet leuk gevonden, kon wel janken tijdens het rijden en bij het afstappen en Chapeau? Die vond het allemaal al net zo stom als ik, die stond nog net niet alleen maar stil met z'n hoofd in de hemel := . Ik wist het écht niet meer.... Hoe meer ik probeerde, hoe meer hij zich afsloot en we kwamen alleen maar verder uit elkaar te staan. Opgeven was alleen geen optie, was (en ben nog steeds!) veel te gek met dat paard <3

Volgens mij was het eind augustus dat Malene Nootenboom (Zooist hier op Bokt) ons voor het eerst kwam helpen. Ik heb de eerste weken letterlijk met mijn vingertoppen het gespje van mijn teugels vast gehouden en alles wat ook maar een beetje op initiatief of voorwaarts gaan leek van Chapeau uitbundig beloond. En ik maar hopen dat niemand me zo zou zien _O- , want als je niet zou weten hoe of wat heeft het er ongetwijfeld belachelijk uit gezien :D ! Maar beetje bij beetje kwam er wat vertrouwen terug, ik was iets aan het doen wat ik de tijd moest gaan geven maar ik had een plan en we stonden niet meer stil (zowel letterlijk als figuurlijk!). Na een maand of 2 waren we weer zo ver dat ik steeds wat meer aanleuning kon gaan vragen en Chapeau zelf kreeg er ook merkbaar meer zin in. Ik dus ook!

Half januari reden we weer zo in de rondte, het rijden werd weer leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook kregen we te horen dat we mee mochten rijden als clinic combinatie op de Masterclass georganiseerd door Paard&Lifestyle. Super leuk natuurlijk, en in de tussentijd hebben we lekker door getraind! Maar vorige week was het eerst tijd voor de paarden om weer het land op te gaan, en dat levert natuurlijk blije paarden en blije plaatjes op *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Op de Masterclass heeft Chapeau zich echt voortreffelijk gedragen! We hadden eerst een exterieur clinic waarbij hij mooi model mocht staan;

Afbeelding

Gelukkig hebben we tijdens de les van Tineke niks écht nieuws gehoord, Malene zit ons dus elke week al prima achter de broek aan :P . Tineke vond de ontspanning en het achter de hand aan willen zakken in orde, dus het volgende stapje was meer activiteit. Dat is ook precies het punt waar we nu (en eigenlijk altijd al) de meeste moeite mee hebben. Ik moest proberen om duidelijk korter en 'lichter' te gaan zitten tijdens het lichtrijden. Dan ga je ineens nadenken over iets wat een automatisme is, dus ik was meteen uit m'n comfort zone. Ik voelde wel waar ik naar toe moest, en dat het effect had, maar ik was best mijn balans kwijt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig kan ik nog wel lachen, Tineke legde nou eenmaal de vinger direct op de zere plek, maar wel met een goeie dosis humor erbij :+

Afbeelding
Afbeelding

Aan het einde moest ik hem zo langzaam mogelijk laten draven (Chap blij, dat doet 'ie nou eenmaal graag }:0 ), en daarna hand weg steken en dan duidelijk voorwaarts draven. Daarop kwam hij wat over de teugel in eerste instantie maar toen ik dat net een beetje meer aan elkaar kon houden was dit het resultaat.

Afbeelding

We hebben nog meer dan genoeg te sleutelen, maar wat ben ik er trots op hoe we inmiddels weer rond rijden! Zonder de hulp van Malene en de positieve mensen op stal om me heen weet ik niet hoe we uit dat dal hadden moeten komen, dus enorm bedankt :* !! Ik heb heel veel geleerd van de afgelopen periode en de leukste tijd gaat nu nog komen, daar ben ik van overtuigd :)

:wave:

Babette

Re: Van diep, zwart dal naar Paard&Lifestyle Masterclass!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:09

Ik heb jullie aan het werk gezien en vind jullie een hele leuke combinatie! Hopelijk kan je lekker verder
groeien samen en is dit een mooi ervaring om op terug te kijken.

Veel succes en plezier!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:14

Wat een gaaf paard. Ziet er op de foto's erg fijn uit. Veel plezier en succes.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:18

Wat een gaaf paard zeg! Mag je trots op zijn!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:28

wat knap!!! super dat het je toch lukt!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:35

Ziet er goed uit hoor! Zo zie je maar de aanhouder wint, mits je de juiste begeleiding hebt +:)+

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:02

Wauw wat een super gaaf paard! _O_ En wat ziet het er allemaal ontspannen uit! Ik tem voor uitgelicht. :))

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:06

Ziet er goed uit meid! Fijn dat jullie de goede lijn weer te pakken hebben en dat jullie weer genieten!

hunkyxpassoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:11

Ziet er super uit! Hele mooie zit heb je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:39

Ik vind het er heel goed uit zien.
Ik linkte jou alleen met name aan de schimmel Tristan en had helemaal geen idee dat je zo'n prachtige bruine onder je billen hebt.
Je schrijft wel weer enorm pakkend vind ik, dat deed je met Tristan ook altijd. Ik ben heel erg benieuwd naar je volgende vorderingen en uitdagingen dus plaats gerust nog eens een update.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:08

Wat was het leuk he de clinic :D Ja die Tineke weet met een ferme dosis humor het een en ander te verduidelijken. Ik heb ook niets nieuws gehoord, maar wel weer een stukje bewustwording van consequent zijn. Super dag was het! Veel succes verder met Chapeau :-)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:11

Wat fijn dat het weer zo goed gaat en wat netjes en respectvol opgelost.

Lijkt wel of ik mijn verhaal lees. Ik rijd sinds 3 weekje ongeveer ook weer met zonder aan de teugel te zitten en mijn paard bij elke pas naar voren de hemel in te prijzen. Ivm met zadel problemen ook alleen maar neerwaarts gegaan ( letterlijk en figuurlijk :P ).

Het ziet er weer heel netjes uit, vind het een prachtig paard!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:22

Ik ben trots op jullie!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:41

Gaaf zeg, wat een groei! Daar mag je zeker trots op zijn!
En jezelf af en toe een veer toe stoppen mag best :D Je rijden oogt echt heel fijn :j

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:50

Chapeau.. <3 Wat is hij toch leuk!

Een dikke pluim dat je hebt doorgezet, daar mag je hartstikke trots op zijn. Het ziet er echt heel fijn uit! +:)+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:08

wat een mooi groot stoer paard, jullie zijn een goede combi, veel succes verder!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:35

Mooie combinatie. Fijn dat jullie weer de goede kant opgaan.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:41

Mooie combi.

Wat super dat t je gelukt is!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:05

Wat super leuk dat jullie nu weer zo opwaarts zijn! :D succes verder! :)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:23

Heel gaaf Mirjam!
En zo super dat je langzaam uit het dal klimt!
Mag je heel trots op zijn.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:48

Ik vind dat je heel stoer bezig bent Mir. We proberen met z'n allen na te denken hoe het nog beter kan en jij moet het dan uitvoeren he haha. Sinds je van Malene les hebt gaat t n heul stuk beter en heb zelfs al n heel stoer drafje gezien tijdens je les, je glimlach heeft alleen wel de hele dag geduurd dat wel natuurlijk. Ik hoop dat ik nog lang mag kijken hoe de vorderingen komen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:57

Mir, wat gaaf! Ook ik ben trots op je!! +:)+

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 07:44

Mooie foto's Mirjam!
Hij is de moeite waard om uit het dal te klauteren!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:05

Zonder dalen ook geen pieken!
Dat is makkelijk gezegd en geloof me dat weet ik maar al te goed, maar jullie zijn op de goede weg.
Veel succes verder.

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:55

Leuk geschreven Mirjam! Jullie zijn toppers.
Heb bewondering voor hoe jullie uit het dal zijn geklommen