We kregen groen licht om op te gaan bouwen en dat gingen we dan ook heel rustig aan doen. Alles ging voorspoedig en de 1e maanden gingen langzaam maar constant steeds beter. Op een gegeven moment bleven we echter een beetje hangen, en daarna ging het elke keer een stukje slechter. Ik kan er mijn vinger niet op leggen wat het geweest is, ik denk ook niet dat er 1 oorzaak is geweest, maar ongetwijfeld zal ik te weinig doortastend hebben gereden. Toch 'bang' zijn dat het in zijn lijf niet goed zat, dat dan weer als het ware bevestigd krijgen omdat het gevoel niet fijn is, 'zie je wel, het lukt niet' et voilà, de neerwaartse spiraal is begonnen

Volgens mij was het eind augustus dat Malene Nootenboom (Zooist hier op Bokt) ons voor het eerst kwam helpen. Ik heb de eerste weken letterlijk met mijn vingertoppen het gespje van mijn teugels vast gehouden en alles wat ook maar een beetje op initiatief of voorwaarts gaan leek van Chapeau uitbundig beloond. En ik maar hopen dat niemand me zo zou zien

Half januari reden we weer zo in de rondte, het rijden werd weer leuk!

Ook kregen we te horen dat we mee mochten rijden als clinic combinatie op de Masterclass georganiseerd door Paard&Lifestyle. Super leuk natuurlijk, en in de tussentijd hebben we lekker door getraind! Maar vorige week was het eerst tijd voor de paarden om weer het land op te gaan, en dat levert natuurlijk blije paarden en blije plaatjes op

Op de Masterclass heeft Chapeau zich echt voortreffelijk gedragen! We hadden eerst een exterieur clinic waarbij hij mooi model mocht staan;

Gelukkig hebben we tijdens de les van Tineke niks écht nieuws gehoord, Malene zit ons dus elke week al prima achter de broek aan

Gelukkig kan ik nog wel lachen, Tineke legde nou eenmaal de vinger direct op de zere plek, maar wel met een goeie dosis humor erbij

Aan het einde moest ik hem zo langzaam mogelijk laten draven (Chap blij, dat doet 'ie nou eenmaal graag

We hebben nog meer dan genoeg te sleutelen, maar wat ben ik er trots op hoe we inmiddels weer rond rijden! Zonder de hulp van Malene en de positieve mensen op stal om me heen weet ik niet hoe we uit dat dal hadden moeten komen, dus enorm bedankt