Ik vind hem er nog niet lekker doorheen. Hij lijkt me teveel aan de voorkant gereden, hij blijft namelijk nogal recht vanuit de schoft en de achterhand is er niet lekker bij. Dat zie je ook aan een aantal foto's dat hij zijn achterbenen niet goed optilt. Op de 4e en 8e foto is dat duidelijk te zien. Verder zie ik ook een ruiter die in lichaam en hand wat terug werkt. Je hangt soms wat achterover en je handen zijn soms te ver terug. Daardoor krijg je soms ook een holle rug doordat je wat gaat compenseren maar daardoor lijk je ook wat steun aan de teugels te zoeken.
Je wilt naar het M? Ga dan werken aan activiteit van achteren en meer werken vanuit correcte ontspanning in de bovenlijn. Ga werken aan lang laag met als uitgangspunt meer ronding in hals en rug. Pas als hij die rug los laat en leert te gebruiken kan hij achter erbij krijgen en actiever maken. En neem hier de tijd voor, je paard is gewend de rug weg te drukken en achter weinig te doen, hij moet daar sterker worden en spieren kweken, dat gaat wel even duren. Je ziet ook wel dat de bovenlijn van zijn achterhand schraal bespierd is. Dus geef het de tijd, train de spieren en maak hem sterker.
Succes!