Schimmel Puppy weer eens op bokt te zien!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

Schimmel Puppy weer eens op bokt te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 00:12

Even ter info: Puppy wordt dit jaar 5. We zijn vorig jaar begonnen met wedstrijden met erg goed resultaat. We rijden nu L2 en hebben helaas 4 maanden wedstrijd stop moeten houden. Zo ben ik met hem in februari 3 weken naar België geweest (op een springstal waar we lekker hebben gesprongen en door het bos heen hebben gecrost) en daarna heeft hij een vervelende wond op zijn been opgelopen, waardoor hij een tijdje op rust moest. Ons doel is om dit jaar M te gaan starten. (Na de zomerkampioenschappen)
Hij is dus net weer op conditie, maar ik mag niet klagen met dit paard! Hij loopt super fijn en we gaan lekker in mei weer de ring in! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

madelein

Re: Schimmel Puppy weer eens op bokt te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 06:24

Jullie gaan super!!! Het blijft een lekker beest, geniet!

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 06:57

Prachtig paard onder je kont !

DesixNorris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 07:08

Ziet er netjes uit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:36

Ik vind hem er nog niet lekker doorheen. Hij lijkt me teveel aan de voorkant gereden, hij blijft namelijk nogal recht vanuit de schoft en de achterhand is er niet lekker bij. Dat zie je ook aan een aantal foto's dat hij zijn achterbenen niet goed optilt. Op de 4e en 8e foto is dat duidelijk te zien. Verder zie ik ook een ruiter die in lichaam en hand wat terug werkt. Je hangt soms wat achterover en je handen zijn soms te ver terug. Daardoor krijg je soms ook een holle rug doordat je wat gaat compenseren maar daardoor lijk je ook wat steun aan de teugels te zoeken.

Je wilt naar het M? Ga dan werken aan activiteit van achteren en meer werken vanuit correcte ontspanning in de bovenlijn. Ga werken aan lang laag met als uitgangspunt meer ronding in hals en rug. Pas als hij die rug los laat en leert te gebruiken kan hij achter erbij krijgen en actiever maken. En neem hier de tijd voor, je paard is gewend de rug weg te drukken en achter weinig te doen, hij moet daar sterker worden en spieren kweken, dat gaat wel even duren. Je ziet ook wel dat de bovenlijn van zijn achterhand schraal bespierd is. Dus geef het de tijd, train de spieren en maak hem sterker.

Succes!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:18

Gaaf paard, leuk kleurtje!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 10:54

Joolien bedankt voor je reactie!

Hij mag er meer doorheen en zijn achterhand moet inderdaad sterker worden.
En hier ben ik inderdaad ook mee bezig, ik krijg namelijk gewoon les van een goeie instructrice.

Mijn rug hol. Dat klopt :) Ik heb namelijk scoliose en sheuermann en moet behoorlijk eraan werken om goed te zitten maar die rug zal hol blijven, zo is die nou eenmaal :)

Terugwerkende hand zie ik alleen op foto 9 eigenlijk, daar werd ie flink enthousiast en kon ik hem ook even niet meer uitzitten. Waar zie je dat nog meer?

Hij is ook nog niet klaar voor het M, er staat dat dat het doel is dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:09

Misschien moet ik het even anders verwoorden, ten eerste heb je je hand teveel terug, ik zou de teugels wat korter nemen en je handen wat meer voor je uit plaatsen. Daarnaast lijkt het of je de hand wat vast zet, terugwerken doe je dan misschien idd, maar het paard duikt bijna overal achter de loodlijn en daardoor vermoed ik dat je de hand vast zet. Daarmee bedoel ik dat je vanuit je schouders vast zet en daardoor niet meeveert met de beweging van het paard waardoor het paard jouw hand wat moet gaan ontzien door achter de ll te gaan lopen. Snap je wat ik bedoel?

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 13:19

Daar zou je wel eens flink gelijk in kunnen hebben :)

Net les gehad en inderdaad. Moet meer het achterbeen activeren en m'n teugels moesten korter en meer meegeven.

Verder vond ze hem fijn lopen al zijn er altijd aandachtspunten!!!

Vanaf nu weer wekelijks of om 2 weken les, we gaan er aan werken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:26

Je paard heeft van nature best veel lossigheid dus ik denk dat als je hem correct gaat rijden dat je dan er echt een leuk paard aan krijgt! Hij heeft ook een grote beweging, waardoor het belangrijk is dat je goed meeveert in de mond om de beweging nit te belemmeren.

succes verder :D