Die rijden minder dan een jaar geleden gewoon voor de lol.
Er wordt voor de lol gestart op Haaksbergen in het L1. Waarna we wat serieuzer gaan rijden. Er worden selecties gereden en dik gewonnen. Er wordt een regio gereden met een 1e plaats bij de hoofdjury en een 4e plaats op 4 puntjes van de kampioen.
Hierna krijgt de grote reus lekker even 2 weekjes vrij. Instructrice vindt het een goed plan om het L2 gewoon lekker over te slaan en M te gaan starten. Dus in plaats van 4 mei ons L2 debuut te maken, gaan we dan ons M1 debuut maken. Alhoewel.... Hier in Zuid Holland is er de ZH Cup, een verenigingswedstrijd, onderdeel van het CHIO Rotterdam. Vanaf de klasse M. DAT zou wel leuk zijn om daar mee te rijden. (dit was de voorronde, de beste 10 verenigingen rijden tijdens het CHIO de halve en hele finale)
Ehm, alleen.... De selectie wedstrijd voor het team is al over... ehm 6 weken! Gaan we dat wel halen??
We gaan ervoor. Dus in plaats van 4 mei L2 debuut, wordt het 13 april M1 debuut.
We gaan eens oefenen, contragalopje... Geen probleem. Schouderbinnenwaarts? Check. Achterwaarts... Eh nee, dat dan weer niet. Dat was even een dingetje zullen we maar zeggen. Maar, ook dat zat er toch vrij snel op.
Weet je wat... ik doe even een weekje eerder al een wedstrijdje, even oefenrondje... Zo gezegd zo gedaan.
De reus en het meisje gingen op pad, reden hun proefjes. Tja, het ging redelijk... Achterwaarts? Bogan had even dat knopje weer uit gezet, was niet aanwezig... Deze dag hadden we 182 en 178. Niet ontevreden voor een paard dat 6 weken daarvoor nog L1 liep

De week erna, de selectie voor het team. 12 starts in het M, 8 van onze vereniging. De reus gaat de buitenbaan in, ziet voor het eerst in zijn leven witte hekjes... Kijkt er eens naar en denkt, ehm, ok, het zal wel. Beide proeven gingen fijn, tenminste, fijn voor dit moment in training. Er moet nog heel veel beter, maar geloof niet dat we in zo'n korte tijd het beter zouden kunnen. Score? 3e en 4e met 182 en 185 EN geplaatst voor het team!!
Na heeeeeel wat geregel om vervoer voor elkaar te krijgen, mochten de reus en het meisje vandaag weer aantreden.
We hebben lekker losgereden in de buitenbaan in het bos, was alleen, heerlijk! (dit is de zogenaamde bijring tijdens het CHIO alleen nu zonder tribunes)
Daarna naar de hoofdring waar de 2 ringen waren en een losrijgedeelte. Hier wél tribunes. Wel heel gaaf om in de zelfde baan te rijden als waar alle toppers hebben gelopen, Salinero, Totilas, Valegro en nog veeeele anderen!
Bogan dacht er het zijne van.... Gaaf? Want? Waarom? Hij keek niet op of om, luisterde goed en was op mij gericht.
We gingen beginnen... Rijd om de ring, mijn neefje van 3 roept heel enthousiast naar me en ik roep terug: Heee lekker ding! Oeps dacht ik meteen, de jury had zijn raampje open
Maar gelukkig had hij niets gehoord 
De proef ging fijn, geen rare dingen, kon eraan blijven rijden, fijn tempo, fijn in balans. Ja, ik was tevreden! Natuurlijk, ik voel, zie en weet dat er nog veel ter verbetering moet, maar als je de filmpjes bekijkt, zie je in 2 weken tijd alweer een groei. Wat wil ik nog meer dan dit?
Dit was onze 3e M wedstrijd en we scoorden maar liefst 196 punten en een 9e prijs... Er waren namelijk 48 deelnemers over deze 2 dagen!!!! Te trots en te blij! Helaas zijn we met de vereniging nét niet door. Op 0,09 (1 puntje dus) zijn we 11e geworden. (de andere combinaties zijn, net als ik, ook heel nieuw in hun klasse, 3e of 4e wedstrijd)
Op mijn protocol stond ook nog een opmerking van de jury: Knap voorgesteld! Succes verder!
Hieronder wat filmpjes en foto's. Mijn paps is heel goed in foto's maken op het verkeerde moment
Onderweg naar de hoofdring, langs de tribunes

Rondje rond de ring

Binnenkomen voor een 8

De reus en het meisje...

stukje stappen, hebben we hard op getraind, hij had wat de neiging om te gaan telgangen, maar dat is de laatste keren niet meer gebeurd!

Middendraf

galopje

Ik ben tevreden!

Vorige week

De filmpjes:
Van vandaag
Vorige week 2e proef
https://www.youtube.com/watch?v=ErBF5mzo2kQ
2 weken geleden
https://www.youtube.com/watch?v=xK0uxULIAiQ
https://www.youtube.com/watch?v=Gthxbp3t8Ow
Ter vergelijking.... achterwaarts 2 weken geleden...

Ter vergelijking, vorig jaar eind mei, 3e keer dat ik op hem reed,
[/quote] 
Hij begint idd langzaam vlug te worden, blijven lekiker doorsleutelen
Had Bogan al eerder op Bokt voorbij zien komen en was al meteen verliefd..hoe groter, hoe beter