Hier mijn vorige topic
[RIJ-ITP] Nistral voor de 1e keer op bokt
Er is wel wat veranderd, zo is Nistral al wel wat afgevallen en zit ze mooi in d'r zomervachtje

Mijn eigen zadel past nu dus daar rij ik mee en ik heb een nieuw hoofdstel

Rijtechnisch is t hier en daar ook wel verbeterd (vooral meer controle) maar t is uiteraard nog steeds niet perfect
Zo zit ik niet helemaal recht op mijn paard en moet ik ook rechterop gaan zitten, maar dit komt ook vooral dat ik 5 weken geleden van Nistral af ben gevallen en heb er nog steeds last van dus wil nog wel eens wat verkrampen... (ben op m'n rug gevallen) binnenkort ga ik naar iemand die mij hopelijk weer recht en pijnvrij door t leven kan laten gaan
Had vanochtend ook nog een ander paard gereden die soms nogal hobbelig zit. Ook mag ik soms wat minder spanning in mijn lijf opbouwenDonderdag gaan we een proefje rijden voor een jurycursus die een vriendin van me volgt

Iemand trouwens nog tips voor een goede overgang want vooral als we van de middendraf komen en dan moeten afwenden bij A (mxk handveranderen doorzitten A afwenden en stap) zij wil nog wel eens er dan vandoor gaan gewoon hard meer niet terug rijden helpt eigenlijk niet alleen maar Hooooo nistral is braaf rustig maar blijven toespreken en ondertussen toch stiekem terug vragen. nadat ze er dan even vandoor is gegaan (krijg d'r wel steeds sneller terug) gaat t dan van een leien dakje, ze komt braaf terug op mn zit zonder gemopper. Misschien dat t d'r gebitje is, de afspraak voor de tandarts staat al
Nog wat info over Nis
Merrie-12jaar-ouder onbekend-niveau B ongeveer
Het lijkt wel wat alsof ze d'r kont er niet heel goed onder brengt (vooral in draf) maar ze is ook lichtelijk overbouwd
Nou hier de foto's

1. Hier ga ik dus zelf scheef zitten.. ben me er in ieder geval van bewust en let er ook heel erg op

2. drafje, hier zit ik wat naar links gehangen
paard mag d'r kont er wel wat meer onder hebben
3. Toettoet

4. Hier dus die spanning (en helaas dus ook bij het paard)

5. Galop,

6. Handen mogen meer gedragen en rechterop zitten

7. hop hop hop paard in galop

8. Galopje, hier mag t wel wat meer opgerichter

9. Hier weer zo'n momentje dat ik verkramp, of er gebeurde wat of ik deed t uit mezelf maar t hoort niet

10. richting halsstrekken hier geldt ook rechtop blijven zitten

11. Miscommunicatie, foutje bedankt

12. Drafje, mag wat meer richting de oprichting

13. Van hand veranderen
Zijn we vooruit gegaan met toen?
Tips hou ik zeker van! Maar hou het vriendelijk ik werk overal aan en doe mn best
Ziet er echt goed uit!