Zoë (quarter x tinker) zet haar beste beentje voor!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Zoë (quarter x tinker) zet haar beste beentje voor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 22:20

Gisteren weer heerlijk gereden met Zoë en n.a.v. mijn vorige topic ([RIJ-ITP] Zoë (quarterXtinker) weer "hard" aan het werk) wou ik weer een topic openen om te kijken of er verbeteringen zijn en waar nog aan gewerkt mag worden. Het is bij lange na nog niet perfect en dat besef ik me ook.
Zoë is een kruising quarter X tinker die in juni 4 wordt. Ze is sinds half oktober onder het zadel, maar met veel rust tussendoor heb ik er nu zo'n 25 keer op gezeten.
We hebben in de tussentijd veel getraind aan de pessoa en met balkjes en sinds afgelopen donderdag ook een hele fijne instructrice gevonden waar we nu 1 keer in de 2 weken gaan lessen!

Sinds mijn vorige topic hebben we een ander zadel wat voor mijn houding al beter is. Uiteraard is deze nog niet perfect en daar ben ik me ook zeker van bewust. Ik zie dat er voornamelijk foto's van linksom zijn, uiteraard hebben we ook rechtsom gereden! Dank aan balou_k voor de foto's :+:

Ik probeer met rijden wel contact te houden met de mond, maar naast het sturen vraag ik nog niks van d'r. Als ze zakt met haar hoofd is dat omdat ze dat zelf aanbied en hier beloon ik haar ook voor. Ik wil haar graag eerst meer voorwaarts, in balans en recht hebben want dan komt het nageven vanzelf :)
Ik sta open voor kritiek, tips etc zolang het maar onderbouwd wordt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto zie je mijn probleem erg goed, mijn handen. Ik moet er continue om denken dat ik deze netjes draag en voor me hou. Je ziet hier ook goed dat ik haar daardoor belemmer in de mond waardoor ze wat terugvalt en d'r hoofd meer omhoog doet.
Afbeelding

Afbeelding

Tsjah, poonie was gekke bekken aan het trekken en toen ging ik maar mee doen :')
Afbeelding

Vrolijk koppie <3
Afbeelding

Deze foto vind ik zelf een erg fijn beeld geven
Afbeelding

En dan een primeurtje qua foto's, 1e galopsfoto's :D Ik zag meteen al dat ik meer op m'n kont mag gaan zitten want ik val erg naar voren. Galop had ik al een tijdje niet gedaan onder het zadel omdat ze altijd erg ging racen, dit keer was ze erg braaf en beheerst.
Blije koppies (wel contact blijven houden met m'n binnenteugel)
Afbeelding

D'r knappe koppie <3
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

Emmarosaly

Re: Zoë zet haar beste beentje voor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:26

Erg leuk paardje! Goed dat je niet gelijk aan de voorkant gaat zitten maar eerst aan het voorwaarts rijden en het vinden van de balans. Probeer lekker voltes en achten mee te nemen om zo lekker actief bezig te zijn en haar bij de les te houden. Ze zal vanzelf je hand gaan opzoeken. Trouwens niet alleen constant heel voorwaarts draven maar probeer tempowisselingen te rijden en veel overgangen zodat ze goed aan je been wordt.

Voor je houding, probeer je heupen in te knikken als het ware dus je bekken te kantelen. Je zit nu een beetje in een stoelzit. Ik vind dat je een erg leuk paardje hebt, veel plezier en succes met haar! Zal vast goedkomen :)

CaVaLaPhoto

Re: Zoë (quarter x tinker) zet haar beste beentje voor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:43

Wat een prachtige merrie om te zien!
Andere tips dan wat hier boven mij gegeven wordt heb ik niet. Wel top dat je niet gelijk aan de voorkant zit om haar 'mooi' te laten lopen, dat je aandacht eerst naar andere belangrijke zaken gaan dan het 'mooie' nageeflijk lopen.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 09:27

Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ga er zeker mee aan de slag! :)

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:33

Jeetje ! vergeleken met het vorige topic wordt het nu echt een dametje hoor !! wat een verschil ! :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:42

Het wordt toch een knap dametje, steeds iets minder puppy en iets meer pony. Ik heb het je al gezegd en het is dan wel toeval maar je shirt past goed bij het dekje!

En tjah, wat ik altijd al roep.. HANDEN!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:56

Wat een gaaf paard zeg, ik ben verliefd :+:
Als je haar kwijt bent, staat ze bij mij..... O:)

Verder ga ik mee met mijn voorgangers, top dat je haar eerst lekker rechtuit op haar eigen benen laat lopen, de rest komt vanzelf wel!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:34

wat een onwijs leuke pony!
Zo te zien (en lezen) weet je zelf heel goed waar je mee bezig bent, dus ik zou zeggen, ga lekker zo door!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 21:32

Jasia schreef:
Wat een gaaf paard zeg, ik ben verliefd :+:
Als je haar kwijt bent, staat ze bij mij..... O:)

Verder ga ik mee met mijn voorgangers, top dat je haar eerst lekker rechtuit op haar eigen benen laat lopen, de rest komt vanzelf wel!

Jammer genoeg is ze makkelijk te vangen, anders zou ik zeggen, succes haha!

Bedankt voor de reacties, ben erg blij met hoe ze het doet.
Ik probeer nu inderdaad veel voltes mee te pakken en inderdaad de tempowisselingen is ook een goeie!

Jkempi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:36

wat een stoer mooi paard zeg :D leuke kruising ook ;)