Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst in tijden weer eens les gehad met mn Fries.
Ik liep erg tegen bepaalde onderdelen aan, waaronder de aanleuning.
Ik rij deze merrie nu een jaar, en starten sinds vorig jaar Juni wedstrijden.
We zijn begonnen in de B, en hebben de klasses allemaal uitgereden.
We rijden nu in het L2.
De reden dat we zo lang geen les hebben gehad, is eigenlijk omdat ik het maar lastig vind om iets passends te vinden die bij ons thuis wil komen (vanwege vervoer

Maar, die hebben we nu gevonden!

Nu over de les:
Ik heb de conditie van een dood paard

Verder ging het heel goed, wel heel erg omschakelen.
Ik ben zelf geneigd erg los te laten van voor, dus zodra Kirsten lastig word in de aanleuning, ben ik daar niet op tijd bij met mn hand, waardoor het alleen maar lastiger word voor haar.
Ik moest nu juist mn teugels korter houden, en continu een "vaste verbinding" houden met mn hand, best lastig als je juist altijd het omgekeerde doet

Maar het ging echt super goed, kon er veel beter aan rijden, en de aanleuning was ook al veel constanter.
Zaterdag tijdens mn proef op indoor Tolbert ook gelijk toegepast, en ik kwam voor het eerst sinds tijden echt met een fijn gevoel de proef uit.
Ze was al veel constanter, zaten nog wel genoeg fouten in, maar kon zelf nu de regie houden in de proef, en dat is eigenlijk nog niet eerder gelukt

De aanleuning mag op veel punten nog veel stiller, hier zijn we dus ook hard mee bezig.
Het halthouden/achterwaarts gaat normaal gesproken echt super goed, nu stonden we stil voor een 7, maar komt ze net voor het achterwaarts gaan erg tegen de hand, het achterwaarts opzich gaat wel weer goed.
Het lijkt of ik hier ontzettend trek, dit is niet zo, heb gewoon druk op 2 teugels, Kirsten gaat zelf van links naar recht om onder de druk uit te komen, zodra ze zakt sta ik mn hand weer toe, en blijft ze weer fijn ontspannen

En ja het wijken, hier zit ook nog genoeg werk in, eerst konden we alleen maar vol gas recht uit, daarna was het alleen schuin naar de letter lopen, en nu gaat ze al een aantal passen fijn opzij, kan nog veel beter, ben ik me van bewust, maar er zit al erg veel progressie in

voor de liefhebbers, hier een film van mn proef.
Hoeveel punten denken jullie dat ik voor deze proef heb gekregen?