Frankenstein "Franco" KK (v. Glock's Voice)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmutjuh89

Frankenstein "Franco" KK (v. Glock's Voice)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 17:34

Hallo allemaal,

Laten we ons even voorstellen {:} . Mijn naam is Kim en ben nu 3,5 jaar de trotse eigenares van de 4 jarige Frankenstein "Franco" KK v. Glock's Voice (v. De Niro x Rohdiamant) x BMC Relevant (v. Rubinstein I x Goldlowe).

Toen ik Franco kocht:
Afbeelding

Franco nu:
Afbeelding

Afgelopen jaar was een bewogen jaar voor Franco. 27 maart 2013 was de datum waarop hij 3 jaar oud werd. Hij was duidelijk klaar voor de volgende stap. Ik had ervoor gezorgd dat hij volledig voorbereid was voor wat er nu komen zou gaan. 5 juni 2013 reden we voor het eerst met Franco in de trailer naar springruiter Jan Albers in Langenboom, die hem ruitermak ging maken. Dit was een hele spannende gebeurtenis voor ons allebei! Je vond het erg vreemd; vooral het opstappen en wegrijden was eng. Maar daarna liep hij! *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Precies 20 dagen later mocht ik er voor het eerst op! Wat een gaaf moment was dat! <3 *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk is Franco 10x naar Jan toegeweest. Hierna ging ik Franco onder begeleiding van mijn toenmalige instructrice thuis verder doorrijden. Dit ging heel voorspoedig!

1e keer thuis:
Afbeelding

3,5 maand onder het zadel:
Afbeelding
Afbeelding

Toen het 6 september 2013 was hadden Franco en ik een fotoshoot van Salina van equinestars.com. Wat een geweldige foto's had zij gemaakt! Hier slechts enkele van de vele mooie foto's die ik ontvangen heb! <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

11 november gingen we weer voor het eerst van huis. Met de trailer naar Bergharen naar de ponyclub om daar binnen te rijden. Dit als voorbereiding op de lange reis die we eind november moesten gaan maken. Maar Franco was zo ontzettend braaf! Grote kantine, spiegels, juryhokje, springmateriaal, rijbak van 20x90m,... hij deed het allemaal! :D <3
Afbeelding

Op 27 november 2013 hadden we een dressuurclinic van GP ruiter Tom Horemens in Wuustwezel België. Dit hadden we gewonnen via facebook met een like en share actie. Hier was Franco nog net geen 6 maanden onder het zadel. Hij deed het ontzettend goed! Tom was helemaal weg van hem! Franco bleef maar lopen en gaf mij continu het gevoel dat hij nog veel meer aankon. Hij liet zich fantastisch zien en heeft me geen seconde in de steek gelaten. Wat een toppaard! <3 <3
Afbeelding

Een kleine week later verhuisden we naar onze nieuwe stal, Stal Vos van Joyce de Vos in Wadenooijen. Hier hadden we dan tevens de beschikking over een binnenbak en een kantine met koffie en verwarming. Toch wel erg lekker voor de wintermaanden. Ook zou ik les gaan krijgen van Joyce die zelf ZZ-licht rijdt. Franco keek in het begin echt zijn ogen uit. Vooral het raam in zijn stal vond hij geweldig. Hij kon er wel uren staan kijken!
http://i61.tinypic.com/k2k846.jpg

Na 10 dagen rust en tijd om te wennen, was het weer tijd om aan de slag te gaan. 13 december was onze eerste les van Joyce. Dit was heel even wennen voor ons allebei. Eigenlijk ging de eerste les helemaal niet zo goed, haha :+ . Franco vond het allemaal heel erg spannend, vooral de stallen langs de bakrand, de trailer langs de bakrand en het feit dat er steeds paarden heen en weer liepen langs de rand. Mega spannend allemaal ;)
http://i61.tinypic.com/15zmwyd.jpg

Ook de periode erna ging niet heel erg geweldig. Door de verhuizing hebben we echt 2 stappen terug moeten zetten en moesten we weer heel erg naar ontspanning gaan werken. Met 2 stappen vooruit en 1 stap achteruit gingen we verder. Totdat Joyce aangaf dat er 9 februari een onderlinge wedstrijd zou zijn en ze zei dat we ons daarvoor moesten opgeven. Lekker voor de gezelligheid en om te kijken waar we ongeveer zouden staan. Nou ja, zo gezegd zo gedaan. Natuurlijk eindigden we niet hoog, maar het was een hele leerzame en leuke ervaring!
http://i59.tinypic.com/2extxt5.jpg

Na de wedstrijd vielen er een heleboel dingen op hun plek en wist ik waaraan ik moest werken. Zo gingen we verder en ineens leken we met sprongen vooruit te gaan!
http://i60.tinypic.com/149qfbp.jpg

Toen kregen we nog een verrassing! We waren geselecteerd voor de clinic van Johan Hamminga bij de Dalhoeve in Wamel. *\o/* Helaas zijn de foto's daarvan mislukt, maar Franco deed het geweldig! Hij was vreselijk onder de indruk van al het publiek, de vreemde paarden en omgeving. Ook had hij last van een kneuzing op zijn schoft doordat hij uit zijn vorige zadel was gegroeid (direct een andere zadel gekocht, aan laten meten; was de dag voor de clinic o0). Dus hij liep wat voorzichtig, maar hij heeft me geen enkel moment in de steek gelaten. Ook was de fokker komen kijken. Ze had hem al 2,5 jaar niet meer gezien en was erg over hem te spreken. Zo leuk! :D
Na de clinic heeft Franco een week rust gehad en afgelopen week heb ik hem weer opgepakt. Hij doet het zo ontzettend goed. Nog geen 10 maanden onder het zadel en dan zo lopen. Met zoveel werklust, leergierigheid en power. Wat een genot! Ik ben zo blij dat dit paard van mij is. Heb er geen woorden voor! <3 Er staan nog buitenritten in het bos en een lekkere vakantie op de wei van 2 weken op Franco te wachten en daarna wil ik graag hem voor het eerst uitbrengen op wedstrijd. Mijn droom is om samen steeds meer te verbeteren en uiteindelijk ver met dit paard te komen! Het is een toppertje, hij verdient het ook gewoon! <3 <3

Foto's van afgelopen zaterdag 22 maart 2014:
http://i57.tinypic.com/314v1is.jpg
http://i57.tinypic.com/2vv2hon.jpg
http://i61.tinypic.com/29y5lps.jpg
http://i60.tinypic.com/o55353.jpg
http://i61.tinypic.com/23ru43l.jpg
http://i60.tinypic.com/212hcnq.jpg

Reacties zouden leuk zijn! :D
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 25-03-14 17:34, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

BelleTessa

Re: Frankenstein "Franco" KK (v. Glock's Voice)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:37

Mooi paard!

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:40

wat een knappert zeg:):) mooi om vooruitgang te zien qua groei en de combinatie:)

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:43

Mooi paard.. ziet er al erg netjes uit voor de periode dat hij onder het zadel is!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:44

Wat een geweldig paard heb je onder je kont! Speciaal dat je hem al van veulen af aan kent *D

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:50

Hij begint al steeds minder puppy te worden!
Leuk paard en leuke combinatie! :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 18:03

Wauw, wat een leuke reacties!! :p
Ja, ik zie hem elke keer weer groeien! Is echt fantastisch!
Heb toevallig 2 foto's langs elkaar gezet; een foto van 3 maanden geleden en van afgelopen zaterdag. Wat een verschil al! Het is werkelijk ongelooflijk!

Afbeelding

sensemonarch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:04

Super gave combinatie!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:49

Wat is het een mooi paard geworden! Echt prachtig

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:55

Wat een prachtdiertje heb je onder je kont zeg!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:14

Dankjewel! :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:21

Wat een gaaf paard :oo en wat is die leuk opgedroogd! Wauw!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:59

Wat een leuk paard, en vooral erg leuk dat je hem al vanaf veulen af aan hebt!
En mooi om te zien hoe hij de laatste maanden is gegroeid en ook hoe jullie als combinatie in die tijd zijn gegroeid :)
Heel veel succes verder met hem, maar volgens mij moet dat helemaal goed gaan komen!

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 00:04

wauw wat een sjiek beestje zeg, super mooi geworden!

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 00:21

Dankjewel voor de leuke reacties!
Ben ook heel erg trots op hem! Met een veulen weet je eigenlijk nooit helemaal wat je koopt en hoe het paard zal opdrogen. Ik heb echt zoveel geluk en word elke keer weer opnieuw verliefd op mijn eigen paard, haha <3

Scott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:28

He een look a like met mijn Voice x Nabuur, mooi paard hoor lijkt echt ontzettend veel op mijn Ceasar. Momenteel M1 met hem en bijna alle punten binnen.. M2 is nog een grote stap voor ons maar gaan verder met de training. Momenteel heeft mijn Voice te veel spierspanning op de plek waar het zadel ligt.. heeft die van jou hier ook last van.. Aangezien hij exact dezelfde bouw heeft als mijn paard... vroeg ik mij af.. Aangezien ik elke dag nog verliefd ben op mijn paardje.. zal dat met de jouwe ook zeker zo zijn.. heel veel succes en plezier...

Gr. larissa
Afbeelding
Afbeelding

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:37

Mooi paard, je ziet hem vooruit gaan.

Kreeg alleen wel de rillingen van de man die er op zit, zo zonder cap erop voor het eerst.
Blij om te zien dat jij wel met cap rijd. Jullie doen het goed, en maken een mooi team :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 14:06

sanne1992 schreef:

Kreeg alleen wel de rillingen van de man die er op zit, zo zonder cap erop voor het eerst.
Blij om te zien dat jij wel met cap rijd. Jullie doen het goed, en maken een mooi team :)

Haha, Jan rijdt altijd zonder cap of alleen met een petje op. Levensgevaarlijk, maar die man doet dat altijd. Is net een cowboy ^^. Na een paar keer gevallen te zijn doe ik dat toch niet ;)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 14:12

Scott schreef:
He een look a like met mijn Voice x Nabuur, mooi paard hoor lijkt echt ontzettend veel op mijn Ceasar. Momenteel M1 met hem en bijna alle punten binnen.. M2 is nog een grote stap voor ons maar gaan verder met de training. Momenteel heeft mijn Voice te veel spierspanning op de plek waar het zadel ligt.. heeft die van jou hier ook last van.. Aangezien hij exact dezelfde bouw heeft als mijn paard... vroeg ik mij af.. Aangezien ik elke dag nog verliefd ben op mijn paardje.. zal dat met de jouwe ook zeker zo zijn.. heel veel succes en plezier...

Gr. larissa
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Hoi Larissa, volgens mij heb ik jouw knapperd al eens in het Voice topic gezien! Dat topic heb ik ook geopend :p.
Maar Franco heeft geen last van spierspanning. Hij is uit zijn vorige zadel gegroeid. Deze werd wat te krap op de schoft doordat Franco steeds gespierder wordt ^^. Dus hij had daar een kneuzing en dit deed hem erg pijn. Hier merkte je ohz niks van totdat je vroeg aan te galopperen. Dit vraag je bergopwaarts te doen waardoor hij de kneuzing benadrukte en Franco dus heel hard naar achter mepte. Nadat dit even zo gebeurde ben ik me gaan afvragen waarom hij dat deed. Want zo is Franco totaal niet. Toen kwamen we achter de kneuzing. Daarom heeft hij toen een weekje rust gehad. Kan echt merken dat de kneuzing weggetrokken is. Hij beweegt weer helemaal top! :D

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:16

Mag ik vragen waarom je hem met slof rijd? is puur intresse en een leermoment voor mij....

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:46

Kimmutjuh89 schreef:
sanne1992 schreef:

Haha, Jan rijdt altijd zonder cap of alleen met een petje op. Levensgevaarlijk, maar die man doet dat altijd. Is net een cowboy ^^. Na een paar keer gevallen te zijn doe ik dat toch niet ;)

Ik ben zelf ook 2 keer lelijk gevallen (gelukkig wel cap op). krijg er kippenvel van. Gelukkig ging het goed, en volgens mij is jouw paard goed beleerd. komt in ieder geval een rustige uitstraling van af :D

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 00:20

sanne1992 schreef:
Ik ben zelf ook 2 keer lelijk gevallen (gelukkig wel cap op). krijg er kippenvel van. Gelukkig ging het goed, en volgens mij is jouw paard goed beleerd. komt in ieder geval een rustige uitstraling van af :D

Whaha en dat terwijl Franco een echte heetkop is als hij van alles ziet en vooral na de galop! Dan is het een echte kunst om rustig en geduldig te blijven als meneer loopt te dribbelen en bijna luidruchtig vraagt om nog een stuk galop ^^. Franco is sensibel, leergierig, heet en zeer werklustig. Allemaal kwaliteiten voor de sport maar het maakt hem absoluut niet de makkelijkste. Maar nu beginnen we aardig op elkaar afgestemd te raken en een hecht team te worden. Waren we altijd al maar dit heeft meer diepgang gekregen.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:16

Wat een prachtig dier, en jullie zijn echt een mooie combinatie.
Ik heb zelf ook een bijna 4 jarige en ik ken het gevoel dat alles dan zo goed gaat ( met hier en daar wat uitzonderingen :') ) en dat je zo trots bent op je paardje!

Heel veel plezier en succes samen!

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:13

Wauw, wat een mooi paardje, die is goed opgedroogd!
Jullie zijn een erg leuke combinatie, nog heel veel plezier en succes! :)