Onze overstap naar een volledig andere rijstijl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Onze overstap naar een volledig andere rijstijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 12:11

Hallo allemaal!

Vele van jullie kennen Angel en mij wel. Normaal gezien reden we altijd zo rond:

Afbeelding

Maar zoals sommige misschien ook wel weten hebben wij erg veel problemen gehad met zadels. We hebben in totaal 15 zadels gehad in 2 jaar tijd, waarvan ook een zadel die door een zadelmaker was aangemeten... Telkens was er wel iets, te breed, te smal, te lang, klapperde etc etc ga maar door!

Aangezien dit mij veel geld gekost heeft hebben we toen een overstap gemaakt naar boomloos. We kochten een hele mooie barefoot cheyenne in een speciaal kleurtje :)

Afbeelding

Uiteindelijk merkte ik dat de dressuur niet helemaal meer lekker werkte voor Angel en mij. We hadden niet meer de mogelijkheid om lessen te nemen dus we kwamen niet verder en ik merkte ook dat ik er meer plezier in had dan zij. We hebben het besluit genomen om te stoppen met de dressuur en lekker een overstap te maken naar alleen nog maar buitenrijden. Daar geniet zowel zij als ik volop van!

En om dat helemaal compleet te maken heb ik een hele mooie westernset aangeschaft <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken!!! Een reactie zou erg leuk zijn :)

Ik ben me er zeer bewust van dat Angel de nodige kilo's te zwaar is! We hebben nu 3 / 4 maanden stil gelegen wegens telkens problemen met zadels en nu ook nog een hoefzweetje. Ik hoop dat we weer snel kunnen gaan rijden!!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:13

Alles in mij schreeuwt nu: Wat zonde...!!

Ik vind het altijd zo'n stap, op iets anders over stappen!
Het staat jullie goed en het ziet er goed uit! En als jullie het beide leuk vinden... wat let je?

Wat ga je nu met je mooie laarzen doen? :')

Sheeltje2

Re: Onze overstap naar een volledig andere rijstijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:17

ik snap je helemaal lol met je knol is het belangrijkste ik ben nu bitloos gaan rijden net een weekje heel leuk om te doen met touwhalster:) mooi stel zijn jullie:)

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:23

leuk zo'n overstap, jullie zien er super blij uit zo samen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:26

Als jullie beide maar plezier hebben toch ;-)

Vroeg me ook af wat je nu met je laarzen doet :+

EmeseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:28

Het ziet er vreselijk leuk uit! Het staat jullie ook echt leuk! :) Hoe moet ik het anders zeggen :') Veel plezier er nog mee!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:29

Staat jou en Angel super Maureen!
Belangrijkste is uiteraard dat jullie er beiden plezier in hebben, en zeg nou eerlijk: Die laatste foto's stralen véél meer plezier uit dan die eerste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:40

Ik zou toch af en toe blijven trainen als ik jou was, voor de juiste bespiering van je haf. Die laatste foto's hebben niks met western te maken (dat is je doel ook niet dat begrijp ik, je wil buitenrijden) want ook western is de juiste spieren trainen. Maar ook voor als je lange buitenritten maakt is het wel fijn als je paard sterke spieren heeft. Misschien weet je dit alles al, beschouw het dan maar als niet gezegd :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 12:51

Bedankt allemaal voor de lieve reacties en tips!

Zeker moeten we eerst weer beginnen met het opbouwen van spieren dus ga ik eerst nadat de hoefzweer genezen is longeren met bijzet. Dan krijgt ze in ieder geval weer wat rugspieren!

Western is inderdaad niet mijn bedoeling :) Ik wil wel eens van de zomer een lesjes natural horsemanship western meepakken op een manege bij mij in de buurt!

En sorry dames... maar de rijlaarzen die blijven :D Die zijn toch heel erg handig voor als ik nog eens met paarden rijdt van vriendinnen :)

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:44

Ik vind het echt leuk staan! Hoewel de dressuur outfit haar ook niet misstond. :D Zolang jullie samen maar lekker plezier hebben in het rijden, of dat nou buiten is of in de bak. Daar draait het tenslotte om!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:47

Ik heb het volgens mij al eerder gezegd, maar het staat jullie echt enorm goed <3 Hopen dat Angel snel weer de oude is!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:47

Ze kijkt wel echt zo van; hehe, eindelijk! :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:48

Ach de outfit is er al, je roept nu nog van niet maar je gaat nog wel een keer een western lesje volgen. :j en als je er eenmaal aan begint. ..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:49

Waar ik wel benieuwd naar ben: boomloos was dus voor jullie echt dé oplossing? Is nu alle zadelproblematiek voorbij?

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:54

Leuk dat je gekozen hebt voor iets wat je kennelijk beter ligt! Daar gaat het toch om, plezier met je dier! (Zegt een verstokte dressuur'prikker', haha!). Ooit ook paar westernlessen gehad, hartstikke leuk!!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 14:56

Wat een leuke reacties allemaal :D

Boomloos was voor ons inderdaad echt DE oplossing. Ik heb hem toen eigenlijk gekocht om uit te proberen maar meteen was ik eraan verkocht. Ze schuiven bij haar niet, klapperen niet en zijn ook niet te lang. Ze begon tijdens de dressuurlesjes met mijn boomloos zadel ook ECHT super te lopen! Ook niet meer blokkeren zoals ze eerst deed! Helaas kreeg ik niet meer de mogelijkheid tot dressuurlessen dus hield het daarmee op.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:02

Staat leuk, die set! Ik wil je alleen een tip geven over het bit: daar hoort een bit(kin)riempje aan (of zie ik hem gewoon niet hangen?), anders ligt het bit veel te onstabiel in de mond en dat is absoluut niet fijn voor het paard. Het riempje hoort onder de bevestiging van de teugels te hangen :) Verder, veel plezier met buitenrijden! :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:25

Ik vind het echt jammer dat je stopt met het dressuur. Je ziet dat je paard nu veel meer met de rug vast, en nek hoog gaat lopen. En dat zal later altijd problemen gaan geven.... Je was zo lekker op weg, probeer dus wat mij betreft liever (met deze outfit, want hij staat super) toch door te dressuren, en dat kan ook heel prima in het bos! Dat af en toe een lesje kan toch ook dressuur zijn?

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:47

Stoer dat je de overstap hebt gemaakt! Zolang jullie maar plezier hebben, dat is het belangrijkste :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:56

Het ziet er allemaal leuk uit Maureen. Western rijden is net als boomloos een vak apart.

Wil je een goede instructrice die ook verstand heeft van boomloos en bitloos laat het me maar weten. Dan vraag ik of mijn instructrice je wilt helpen. Zij komt ook uit Maastricht dus dat is voor jou een pluspunt.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:39

Gave outfit zo! <3

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:44

Zóó fijn voor jullie dat er nu eindelijk een oplossing is! :D

Zou wel inderdaad een beetje dressuur blijven rijden, om haar lichamelijk goed te houden. Die van jou loopt zo te zien bij rondhobbelen net als de mijne niet lekker in zijn lijf en daarom deed ik minimaal eens per week dressuur meepakken! :j

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:06

Giolli schreef:
Alles in mij schreeuwt nu: Wat zonde...!!

Ik vind het altijd zo'n stap, op iets anders over stappen!
Het staat jullie goed en het ziet er goed uit! En als jullie het beide leuk vinden... wat let je?

Wat ga je nu met je mooie laarzen doen? :')

Precies mijn gedachten!! Vond jullie zo leuk in de dressuur!!
Heel veel plezier gewenst igg!! :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:14

Pfoe, jij durft hoor! Ik zou het niet kunnen om het dressuren zo plots op te geven, maar ik bewonder je keuze!
Ik vind de setjes haar allebei heel mooi staan!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:26

Super gave set en wat fijn dat jullie er weer plezier in hebben! :#
Ik heb ook de dressuur aan de kant gegooid en ben western gaan rijden. Wat een verademing! Misschien kun je eens een lesje die richting in nemen? Dan leert je paard op een manier die bij haar past en kan ze haar lijf goed gebruiken. Anders loop je later misschien tegen wat problemen aan.

Maar top dat je voor haar kiest en zoekt naar iets wat bij haar past +:)+
Plezier is tenslotte het allerbelangrijkst.