Ik heb nog een instructeur en deze combinatie is werkelijk waar briljant

We zijn momenteel veel bezig met mij en mijn invloed op mijn paard.
Door veel spanning en angst in het verleden van mijn kant durfde ik niet los te laten aan de voorkant. Stom, want die voorkant is mijn rem niet

Hierdoor was ik vaak net te laat met meegaan met mijn handen. Dat begint nu eindelijk goed te gaan en nu moet ik nog sneller en handiger worden in het reageren als Mo weer omhoog komt. En dan niet in de zin van vastzetten in mijn lijf, maar juist ontspannen blijven en met mijn been en het richten van haar lijf haar weer fijn naar het contact rijden.
Hele kleine stukjes gaan echt al supergoed, begint ze te dragen, kan ik er alles mee. Dit is nog in stukjes van enkele meters maar dat wordt vanzelf wel meer, naarmate we hier allebei in groeien.
Kijk en geniet mee

1.

2. Net geen fijne contactteugel maar we zitten er tegenaan!

3. Al beter, mijn handen meer dragen en vooruit kijken en voelen... Niet naar beneden kijken!

4. In stap vinden we het nog moeilijker dan in draf maar komt ook wel goed!

5. Hier komt Mo dus wat omhoog en verzaak ik het om de verbinding in stand te houden waardoor ik eigenlijk alles verlies. Terwijl als ik dat voor elkaar krijg we dus meteen een stap verder zijn.

6.

7. Hier willen we wat meer naar toe maar kost nog wat meer kracht en verfijning!

8. In galop, hier ben ik al erg blij mee aangezien we samen nog erg gauw spanning opbouwen in galop en ik dat met mijn heup niet uit kan zitten wat het hele proces nog moeilijker maakt

9. Mooi voorbeeld van mijn probleem... Mo doet het super, ik bouw spanning op in mijn lijf en daardoor kan ik dit niet onderhouden! Erg leerzaam deze foto!

10. Uitdraven, fijn stukje.

11.

12. Wat dagen eerder, met een net te klein leenzadel!

En als bewijs dat we niet alleen zo lang en laag rijden:

Dit zit er echter wel in en zal ook geen probleem worden, alleen om haar daarin in verbinding van achteren naar voren te houden is lastig. Mo kruipt erg snel achter mijn hand en daarom zijn we hier volop mee aan de slag aan het gaan. Dat opgerichte komt vanzelf wel weer.