Schimmeltje Sylvester, de eerste keren M1!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke_Mandy

Schimmeltje Sylvester, de eerste keren M1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 22:41

:wave:

Ik maak weer eens een topic van mijn grote topper (kreeg zelfs al een PB met de vraag wanneer er weer een topic van ons kwam, haha :) ). In november zijn we begonnen in het M1 dressuur, met een slechte start. In dit topic een overzichtje van de wedstrijden in het M1 tot nu toe!

Voor degenen die ons nog niet kennen: Ik rijd Sylvester sinds november 2012, in januari 2013 hebben we voor het eerst officieel B gestart. In oktober hebben we onze laatste puntjes voor het M gehaald. Syl is nu 18 jaar, ras en ouders zijn onbekend.

We beginnen in november 2013.

Op 9 november hadden we ons M1 debuut in Bedum. In de training nog wel met zweep gereden, en ook kleine spoortjes gekocht. Het trainen ging best fijn, vooral omdat ik mijn zweep er af en toe nog even bij kon pakken! Maar in de proef ging het bagger, Syl reageerde totaal niet op mijn been. Op het moment dat ik hem een schop gaf om reactie te krijgen deed hij helemaal niets. Ik baalde daar ontzettend van. We hadden 170&168 punten, terecht. Wel heel fijn, opbouwend commentaar gekregen!
Binnenkomen A-X, mijn tenen draai ik erg naar buiten. Dat merk ik nu zelf ook heel erg. Ben er mee aan het werk!
Afbeelding
Dit vind ik dan de fijnste foto van deze wedstrijd.
Afbeelding
Smile!
Afbeelding

De tweede M1 wedstrijd was 1 december in Oostwold. In de training telkens zonder zweep gereden, en heel consequent geweest. Ik hoopte zo dat het goed zou gaan! Maar nee hoor, eenmaal in de proef reageert Syl nergens meer op. Ik was helemaal kapot na de eerste proef omdat ik de hele tijd flink been moest geven om hem überhaupt in draf of galop te laten blijven. Ook omdat ik er even doorheen zat hadden we besloten de 2e proef HC te starten, met zweep. Dit ging een stuk beter, ook had ik toch weer een wat beter gevoel. In de eerste proef had ik 173 punten, wat ik nog heel vriendelijk gepunt vond, en in de tweede proef (HC dus) 185. Als Syl actief is zouden we wel echt een winstpunt kunnen halen dus!
Stappen
Afbeelding

De derde keer M1 was 11 januari in Bedum. Het trainen ging top! Heel fijn aan mijn been, en voor de wedstrijd had ik wat langere sporen gekocht als 'geheim wapen'. Deze keer ook vol vertrouwen de ring in. Het ging geweldig! Syl reageerde goed op mijn been, middendraf heeft hij nog nooit zo goed gedaan, de oefeningen en figuren gingen goed! Ik was zo trots en we wisten allemaal bijna zeker dat ik een winstpunt zou hebben. Helaas was dit dus niet zo, de jury was érg streng. 2x 173 punten, we baalden allemaal zo! Het ging zo goed...
Binnenkomen A-X, al een stuk actiever.
Afbeelding

De vierde keer M1 was onderling, met de wintercup op de manege. Niet officieel, maar wou 'm er toch even bij zetten. Dit ging ook heel erg goed! Syl goed aan het been, oefeningen gingen netjes. Heel tevreden en we hadden 190 punten! Maar dat was natuurlijk onderling, dus wel wat hoger dan officieel gepunt.
Schouderbinnenwaarts.
Afbeelding
Dit ziet er ook fijn uit vind ik.
Afbeelding

En afgelopen weekend, 16 februari in Warffum, voor de vijfde keer gestart. Het ging ook heel erg goed! Syl weer fijn aan mijn been, reageerde goed, alleen met middendraf 2x in galop aangesprongen en 1x verkeerde galop. Ik twijfelde of we winst zouden hebben, maar we hadden gewoon 185 en 183 punten met 2x een 1e prijs!!! *\o/* *\o/* *\o/* Ik ben zó trots op Syl, het is ons gelukt! M1 met winst, ik ben zo blij! Geweldig dat moment, ben nog nooit zo blij geweest met een wedstrijd volgens mij!
Op de diagonaal
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan rijd ik die pony nog geen anderhalf jaar, en we zijn echt officieel M nu. Wauw, dit had ik anderhalf jaar geleden écht niet durven dromen. Wat een geweldige pony is Sylvester, ik heb zo veel van hem geleerd! Ik ben heel erg benieuwd wat we nog meer gaan beleven dit jaar!
Ik zou het leuk vinden als je een reactie achter laat :)

Groetjes Nynke

Henrike5

Re: Schimmeltje Sylvester, de eerste keren M1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:45

Wouw, gefeliciteerd op naar meer overwinningen :D

_Balou

Toppers!
Jullie passen echt mooi bij elkaar :D

Fennee

Gaaf topic Nynke, jullie zijn een leuke combinatie.

Ik geef je alleen wel de tip mee om je haar beter te doen op wedstrijd, in een mooie knotje en dan een netje. Staat iets mooier en ik denk dat je dan ook al 1 punt extra krijgt voor de verzorging!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:47

Toppertje! +:)+

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:48

Fennee schreef:

Ik geef je alleen wel de tip mee om je haar beter te doen op wedstrijd, in een mooie knotje en dan een netje. Staat iets mooier en ik denk dat je dan ook al 1 punt extra krijgt voor de verzorging!

Helaas krijg je geen punten voor verzorging vanaf de M1 ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:49

Wauw jullie zijn echt toppers en Syl is echt een prachtige pony! En jouw lach lijkt niet van je gezicht te vegen! :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:50

Super goed! :D
Jullie zijn echt een topteam samen!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:50

Leuken foto's Nynke, en gefelciteerd met je puntjes!

probeer alleen goed te denken om je tenen, benen lang, ontspannen in knie en dan je voeten recht houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:51

superleuk! Maar zijn je rijlaarzen niet wat kort? :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:58

prugelpiet schreef:

In de groei? Elke maand nieuwe kopen is wat duur gok ik zo.

Vind jou altijd zo'n leuke combi met je schimmeltje.
Gefeliciteerd met je wp's in de M1 en nog veel plezier en succes met Sylvester.

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:58

Top Nynke!
Wat zijn jullie toch een super team :)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:07

josje4 schreef:
Fennee schreef:

Helaas krijg je geen punten voor verzorging vanaf de M1 ;)

Oh, das wel jammer ja. Maar alsnog zou ik het net iets mooier en verzorgder vinden!

Maar ik vind jullie super combinatie, op naar de M2!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 23:11

Bedankt iedereen!

Fennee schreef:

Ik heb mijn haar altijd in een knot, dan in een netje. Zet met schuifspeldjes mijn losse plukjes vast en spuit dan veel haarlak erover, maar dit helpt niet. Ik heb echt 'woest en ontembaar' haar, jammer genoeg...

Bonny_CT schreef:
Leuken foto's Nynke, en gefelciteerd met je puntjes!

probeer alleen goed te denken om je tenen, benen lang, ontspannen in knie en dan je voeten recht houden..

Dankjewel! Mijn benen ontspannen zal ik echt goed op gaan letten!

prugelpiet schreef:

Ja, wel een beetje kort. Ik heb er alleen geen last van, ik ben heel lastig wat laarzen betreft (smalle kuiten, brede kleine voeten) en op maat gemaakte laarzen zijn mij echt te duur. Dit waren de goedkoopste die in mijn voetmaat er waren en die ik paste dus...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:17

Jullie blijven leuk! Ik mis de impuls wel een beetje, maar echt knap in zon korte tijd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:18

Nynke_Mandy schreef:
Bedankt iedereen!

prugelpiet schreef:

Ja, wel een beetje kort. Ik heb er alleen geen last van, ik ben heel lastig wat laarzen betreft (smalle kuiten, brede kleine voeten) en op maat gemaakte laarzen zijn mij echt te duur. Dit waren de goedkoopste die in mijn voetmaat er waren en die ik paste dus...

Super dan! Ze zijn wel heel mooi :D

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:25

Netjes zeg! Ga zo Door dan komen jullie er wel.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:40

Ik vind jullie zooo leuk samen! :D

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:43

Wat een leuke pony zeg!

Ik heb trouwens dezelfde laarzen als jou, hihi.
Alleen prikken ze bij mij lekker in mijn knieholtes :p

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:44

Tip voor je tenen; draai je knieen aan het zadel, dan zitten je tenen vanzelfsprenkend goed haha.

Nu het leuke commentaar.
Wat blijven jullie een leuke combi!
Als je doorgaat haal je zeker nog goede punten!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:52

Proficiat :)
Mijn tips: voor de M1 zou je pony geslotener en verzamelder mogen gaan lopen, hij loopt nu nog te lang en laag (teveel op de voorhand), in het M1 moet je een beginnende verzameling gaan laten zien. Dat kan natuurlijk alleen als de impuls in orde is dus daar ben je hard mee aan het werk.
Je eigen zit gaat je ook een hoop punten schelen, de benen zijn al genoemd, je mag ook je handen wat meer gaan dragen, aangezien je pony in verzameling ook hoger in het front gaat komen.
Je schouderbinnenwaarts heeft teveel hoek (4 sporen) en te weinig lengtebuiging. Je beenligging daar duwt ook de achterhand naar buiten ipv buiging op te vragen en de voorhand naar binnen te leiden.
Veel succes in het M1 :)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 23:57

Urielle schreef:
Proficiat :)
Mijn tips: voor de M1 zou je pony geslotener en verzamelder mogen gaan lopen, hij loopt nu nog te lang en laag (teveel op de voorhand), in het M1 moet je een beginnende verzameling gaan laten zien. Dat kan natuurlijk alleen als de impuls in orde is dus daar ben je hard mee aan het werk.
Je eigen zit gaat je ook een hoop punten schelen, de benen zijn al genoemd, je mag ook je handen wat meer gaan dragen, aangezien je pony in verzameling ook hoger in het front gaat komen.
Je schouderbinnenwaarts heeft teveel hoek (4 sporen) en te weinig lengtebuiging. Je beenligging daar duwt ook de achterhand naar buiten ipv buiging op te vragen en de voorhand naar binnen te leiden.
Veel succes in het M1 :)

Super bedankt voor deze tips!!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:13

Die pb kwam heus niet van mij hoor O:)
Erg leuke combi zijn jullie! Nog veel succes verder! :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 08:19

Gefeliciteerd met je wp'en! Op naar de Z :P

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 08:41

Toppers!! Op naar de M2! :D