Ik maak weer eens een topic van mijn grote topper (kreeg zelfs al een PB met de vraag wanneer er weer een topic van ons kwam, haha
). In november zijn we begonnen in het M1 dressuur, met een slechte start. In dit topic een overzichtje van de wedstrijden in het M1 tot nu toe!Voor degenen die ons nog niet kennen: Ik rijd Sylvester sinds november 2012, in januari 2013 hebben we voor het eerst officieel B gestart. In oktober hebben we onze laatste puntjes voor het M gehaald. Syl is nu 18 jaar, ras en ouders zijn onbekend.
We beginnen in november 2013.
Op 9 november hadden we ons M1 debuut in Bedum. In de training nog wel met zweep gereden, en ook kleine spoortjes gekocht. Het trainen ging best fijn, vooral omdat ik mijn zweep er af en toe nog even bij kon pakken! Maar in de proef ging het bagger, Syl reageerde totaal niet op mijn been. Op het moment dat ik hem een schop gaf om reactie te krijgen deed hij helemaal niets. Ik baalde daar ontzettend van. We hadden 170&168 punten, terecht. Wel heel fijn, opbouwend commentaar gekregen!
Binnenkomen A-X, mijn tenen draai ik erg naar buiten. Dat merk ik nu zelf ook heel erg. Ben er mee aan het werk!

Dit vind ik dan de fijnste foto van deze wedstrijd.

Smile!

De tweede M1 wedstrijd was 1 december in Oostwold. In de training telkens zonder zweep gereden, en heel consequent geweest. Ik hoopte zo dat het goed zou gaan! Maar nee hoor, eenmaal in de proef reageert Syl nergens meer op. Ik was helemaal kapot na de eerste proef omdat ik de hele tijd flink been moest geven om hem überhaupt in draf of galop te laten blijven. Ook omdat ik er even doorheen zat hadden we besloten de 2e proef HC te starten, met zweep. Dit ging een stuk beter, ook had ik toch weer een wat beter gevoel. In de eerste proef had ik 173 punten, wat ik nog heel vriendelijk gepunt vond, en in de tweede proef (HC dus) 185. Als Syl actief is zouden we wel echt een winstpunt kunnen halen dus!
Stappen

De derde keer M1 was 11 januari in Bedum. Het trainen ging top! Heel fijn aan mijn been, en voor de wedstrijd had ik wat langere sporen gekocht als 'geheim wapen'. Deze keer ook vol vertrouwen de ring in. Het ging geweldig! Syl reageerde goed op mijn been, middendraf heeft hij nog nooit zo goed gedaan, de oefeningen en figuren gingen goed! Ik was zo trots en we wisten allemaal bijna zeker dat ik een winstpunt zou hebben. Helaas was dit dus niet zo, de jury was érg streng. 2x 173 punten, we baalden allemaal zo! Het ging zo goed...
Binnenkomen A-X, al een stuk actiever.

De vierde keer M1 was onderling, met de wintercup op de manege. Niet officieel, maar wou 'm er toch even bij zetten. Dit ging ook heel erg goed! Syl goed aan het been, oefeningen gingen netjes. Heel tevreden en we hadden 190 punten! Maar dat was natuurlijk onderling, dus wel wat hoger dan officieel gepunt.
Schouderbinnenwaarts.

Dit ziet er ook fijn uit vind ik.

En afgelopen weekend, 16 februari in Warffum, voor de vijfde keer gestart. Het ging ook heel erg goed! Syl weer fijn aan mijn been, reageerde goed, alleen met middendraf 2x in galop aangesprongen en 1x verkeerde galop. Ik twijfelde of we winst zouden hebben, maar we hadden gewoon 185 en 183 punten met 2x een 1e prijs!!!
Ik ben zó trots op Syl, het is ons gelukt! M1 met winst, ik ben zo blij! Geweldig dat moment, ben nog nooit zo blij geweest met een wedstrijd volgens mij!Op de diagonaal

En dan rijd ik die pony nog geen anderhalf jaar, en we zijn echt officieel M nu. Wauw, dit had ik anderhalf jaar geleden écht niet durven dromen. Wat een geweldige pony is Sylvester, ik heb zo veel van hem geleerd! Ik ben heel erg benieuwd wat we nog meer gaan beleven dit jaar!
Ik zou het leuk vinden als je een reactie achter laat

Groetjes Nynke