Knappe pabbie weer is op de foto..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Knappe pabbie weer is op de foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 00:27

We besloten met ze alle naar parkje te gaan,
Omdat ik fotograaf ben had camara mee genomen,
Ze hebben ook nog paar foto's gemaakt met mijn en m'n knappertje..
Ik weet dat dressur heel wat aan gewerkt moet worden, ben weer bezig na halfjaar gevecht vind dit beeld al fijn, na tijdje terug.;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 18-02-14 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak uit titel verwijderd

Celine_Famke

Re: Knappe pabbie weer is op de foto.. :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:29

Leuk paard :j

8e foto, schrok 'ie toen ergens van? Ziet er echt uit alsof hij daarna keihard weg zou rennen haha

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 00:45

Celine_Famke schreef:
Leuk paard :j

8e foto, schrok 'ie toen ergens van? Ziet er echt uit alsof hij daarna keihard weg zou rennen haha

Dankjwel, nee dat niet eens dat ik weet denk meer dat hij harder wilde als ik of er rare sprong uit moest haha was wel leuke foto geworden vond zelf haha :-)

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 03:06

er zit mischien verbetering in, maar vindt het totaal nog geen fijn beeld. je rijdt hem nog van voor naar achter, ipv met je been naar je hand toe. en doe een cap op als je weet dat je paard af en toe een raar sprongetje doet! sorry maar kan me er best over opwinden. het is een blijft een paard en je kan er zo naast liggen.
en voor de ontspanning kun je mischien beter beginnen met dressuren in een bak, dan heeft je paardje de aandacht ook wat beter bij jou ipv de omgeving. voorderest is het wel een prachtbeestje! dat steigeren was op commando?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 10:24

Tenno7 schreef:
er zit mischien verbetering in, maar vindt het totaal nog geen fijn beeld. je rijdt hem nog van voor naar achter, ipv met je been naar je hand toe. en doe een cap op als je weet dat je paard af en toe een raar sprongetje doet! sorry maar kan me er best over opwinden. het is een blijft een paard en je kan er zo naast liggen.
en voor de ontspanning kun je mischien beter beginnen met dressuren in een bak, dan heeft je paardje de aandacht ook wat beter bij jou ipv de omgeving. voorderest is het wel een prachtbeestje! dat steigeren was op commando?

ja steigeren is op comando,. En in de bak rijden begin ik niet meer aan dan ben zeker van vliegles. Rijden voornamelijk met lange teugel buitenritjes. En soms pak dressuur beetje op in parkje.
Dankje

xxsalinaxx

Re: Knappe pabbie weer is op de foto.. :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:29

Hmm misschien dat je dan juist vaker in de bak moet gaan rijden en les nemen + een dressuurzadel?? Je zit zelf niet zo netjes, handen rechtop en je benen steek je af naar voren. Dat zal al een hoop schelen en gaat hij beter lopen. Let op, het ligt altijd aan de ruiter ;) bij iedereen :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 13:57

xxsalinaxx schreef:
Hmm misschien dat je dan juist vaker in de bak moet gaan rijden en les nemen + een dressuurzadel?? Je zit zelf niet zo netjes, handen rechtop en je benen steek je af naar voren. Dat zal al een hoop schelen en gaat hij beter lopen. Let op, het ligt altijd aan de ruiter ;) bij iedereen :)

Waarom dressuur zadel kopen als springzadel goed lig..??? ik rij zelf buiten train voor endurance,. Dat is wat we beide leuk vinden.. hij vind de bak niks, ik vind dressuur niet zo. Nou simpel trainen dressuur matig soms in parkje.

Tereno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:15

moonforever schreef:
xxsalinaxx schreef:

Waarom dressuur zadel kopen als springzadel goed lig..??? ik rij zelf buiten train voor endurance,. Dat is wat we beide leuk vinden.. hij vind de bak niks, ik vind dressuur niet zo. Nou simpel trainen dressuur matig soms in parkje.

Omdat jij absoluut niet lekker in dit zadel zit. Je zit op elke foto in het achterste deel van het zadel gedrukt (waarschijnlijk door je lange beugels). Bij een dressuurzadel is het makkelijker om juist te gaan zitten omdat deze je in een juiste houding kan drukken met zijn kniewrongen en diepe zit. Natuurlijk is het fijn als dit zadel goed ligt voor je paardje, maar voor jouw houding is het dus absoluut niet fijn.

Het is geen must, vooral als je traint voor je endurance, maar als jij beter zit kan jouw paard zich ook beter gaan ontspannen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:20

Ach, ik vind het nog niet eens zo heel erg eruit zien hoor. Maar het is niet echt dressuurwerk. De teugels hangen op veel foto's in een boogje wat mij vertelt dat het paard in z'n eigen houding loopt. Op die rare sprong foto na ziet het er vrij ontspannen uit. Maar goed, dressuur rijden is dan ook niet echt jullie ding geef je aan. Maar uiteindelijk is het wel de basis voor vele takken van de sport. Enige wat mij echt stoort is dat je achterin je zadel zit. Daardoor lijkt het zadel niet helemaal goed passend voor jullie.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:23

moonforever schreef:
xxsalinaxx schreef:

Lees idd wat tereno zegt!
Jij zit hem lijkt mij in de weg en dan kan die niet goed bewegen en nee dan vind tie dressuur niet leuk ;) ik heb paar keer les gehad van paulette zorn en het is bizar hoe je paard op je zit reageert. Aangezien jij niet zo netjes zit kan hij daarom zo reageren. Heb je nog weleens les?

MachoPablo

Re: Knappe pabbie weer is op de foto..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 17:33

Ik zet foto er niet op om discussi te houden gene die tips willen geven doe ff via pb.. anders had ik om tips gevraagd.

Op alle manieren heeft hij duidelijk gemaakt niet leuk vind ik ben mee gestopt en buiten gaan rijden waardoor ik heel ander paard terug heb als eerst.

loez

Re: Knappe pabbie weer is op de foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:44

Ben het wel met tenno en selina eens :) zoiezo je beugels wat korter, voor een springzadel zit je nu te lang. Dit maakt je zit niet bepaald beter. En even een puntje, je geeft aan dressuur niet zo leuk te vinden, dit is natuurlijk per persoon verschillend, maar het is en blijft de basis. Ook voor endurance of wat dan ook, zul je toch een basis aan moeten leggen.

Ik ben er van overtuigd dat met werk en goede les, jullie een leuke combi kunnen worden, want het is een erg leuk dier om te zien! Succes!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:05

Zo dat is een mooi paardje zeg. En mooie foto's

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:12

Rijtechnisch commentaar heb ik niet voor je. Wel ontzettend mooi paard! (die bonte ook O:) )
Wel mis ik een aantal caps op de foto helaas. Denk om je veiligheid! :)

Wel een tipje, steigeren, niet meer doen op die manier. Zo is het erg slecht voor je paard, hij steigert totaal niet over de rug en drukt zijn rug weg zo, steigeren is alleen verzameld goed. Ga daar eens informatie over opzoeken en begin met de basis (dressuur en grondwerk) en daarna pas zwaardere oefeningen.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:13

voor de mensen die zeuren over "bakwerk" NEE dit is geen optie voor deze combi....
dat geeft een hoop drama en gevecht en dat is voor zowel paard als ruiter NIET leuk
ik ben juist blij dat ze er SAMEN weer plezier in hebben om te rijden (dit was namelijk heel ver te zoeken toen ze nog met dat bakwerk bezig waren)
en ja dressuur is de basis van iedere tak van paardensport, maar wat nou als ze dr oefeningen wel buiten kan rijden? zonder dwang???

sorry ik heb ook zon paard gehad... in de bak een drama en buiten kon ik er alles van vragen (dressuurmatig)

en ja het zadel was al een groot probleem bij deze knollie...
zoveel zadels zijn al gepasseerd omdat ze niet goed lagen op de rug, dit zadel ligt wel goed op zn rug maar is miss nog wel een aandachtspuntje voor de ruiter ;)

ik zeg: ga lekker door meiss jullie hebben eindelijk weer plezier in het rijden!! ;)

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:14

Borisje schreef:
Rijtechnisch commentaar heb ik niet voor je. Wel ontzettend mooi paard! (die bonte ook O:) )
Wel mis ik een aantal caps op de foto helaas. Denk om je veiligheid! :)

Wel een tipje, steigeren, niet meer doen op die manier. Zo is het erg slecht voor je paard, hij steigert totaal niet over de rug en drukt zijn rug weg zo, steigeren is alleen verzameld goed. Ga daar eens informatie over opzoeken en begin met de basis (dressuur en grondwerk) en daarna pas zwaardere oefeningen.

deze MUTSS rijd altijd zonder cap :(