Voor onze geschiedenis verwijs ik graag naar onderstaande topic(s).
Ons allereerste topic [RIJ-ITP] Toch terug opt paard&wat voor 1! Bogan, Flemming x JetSetD
[RIJ-ITP] Weer een stukje verder met rijden. Bogan, Flemming x Jet Set
Onze eerste wedstrijdervaring, voor de lol naar Haaksbergen: [RIJ-ITP] Bogan@wedstrijddebuut @ Zilveren Ster
[RIJ-ITP] Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013
Voor onze (uitgebreide) geschiedenis en overzicht van alles heb ik een overzichtstopic gemaakt, hier kun je alles over ons vinden.
[RIJ-ITP] Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!
Nadat we vorige maand kringkampioen zijn geworden in het L1 (met 207, 207, 204 en 198) zijn we flink aan het trainen gegaan voor de Zuid Hollandse kampioenschappen. Afgelopen zondag was het dan zover. Had er al zoooo'n zin in! Lekker op het gemak alles wassen, poetsen, vlechten etc. Het vertrek was nog wat gehaast, omdat diegene die me zou rijden ook een andere combinatie op een wedstrijd id buurt moest rijden. Zij reed om 15.07 haar 2e proef en ik wilde rond 15.30 weg...
Uiteindelijk reed de trailer tegen 16u het erf op, alle spullen erin gegooid, paard liep zelfs zonder longeerlijn zo de wagen op en weg waren we.
Toch ruim op tijd aangekomen, opgezadeld en gaan losrijden. Hij was wel steeds wat sterk, maar ook hele stukken wel heel fijn van de hand af. Had een aardig publiek (schoonzusjes, mijn vriend en de ouders, broer&schoonzus van de eigenaresse) De eigenaresse zelf kon er helaas niet bijzijn, zij is afgelopen donderdagochtend moeder geworden van haar geweldige zoontje!
In de ring aangekomen als allerlaatste keek Bogan wel even raar op van die huisjes die er stonden. Tja, die heeft hij in zijn korte wedstrijdcarrière nog niet eerder gezien (dit was pas de 5e wedstrijd) maar al snel liep hij er zonder probleem langs.
Begin ging even wat rommelig. Het was AFB binnenkomen op de linkerhand en dan B afwenden. Mijn voorlezer was even in de veronderstelling dat je AFB binnenkomt, dan een hele ronde rijdt en dan pas afwendt. Gelukkig kende ik mijn proef volledig uit mijn hoofd, dus ik ging gewoon verder. Waarop zij nogmaals AFB binnenkomen las... Ik zei: Nee, ik moet gelijk afwenden

Wijken ging helaas niet helemaal naar wens door toch wat spanning, halsstrekken is veruit ons beste onderdeel... NOT. Dit lukt in de training steeds beter, maar in de ring nog niet. Denk dat ik hierna maar gewoon gelijk naar het M1 ga, ben ik daar vanaf

Galop ging erg fijn! En dan te bedenken dat toen ik met hem begon hij rechtsom niet eens aan kon springen en linksom in 3 galopsprongen rond was.... Ben ik erg tevreden met zijn ontwikkeling. (Ene jury was ook heel erg te spreken over zijn galop, leuk te horen!)
Heb in ieder geval fijn gereden en was heel erg trots op "mijn" grote reus.
Ik was als laatste, dus toen ik in de kantine kwam begon al snel de prijsuitreiking. Er waren 6 prijzen.
Uiteindelijk bleken we gewoon 4e te zijn!!! Supertrots natuurlijk. Ik had 199 en 190 punten. Met de punten van de hoofdjury was ik zelfs 1e geplaatst. De nummer 3 had 1 puntje meer. De nummers 1 en 2 hadden precies 4 punten meer en zijn op ex aequo geplaatst.
We lagen dus ontzettend dicht bij elkaar! Heel spannend en het was dus heeeeel dichtbij!
Later nog even met de jury's gesproken, ze waren het niet helemaal met elkaar eens. Ene vond het heel constant, ander juist teveel wisseling in tempo. Kan me helemaal vinden in het commentaar. Het gehele beeld is wel constant en stabiel, maar de hele proef er goed van achteruit tegenaan rijden is nog lastig.
Vond alleen een 6 voor mijn houding en zit bij de ene jury wel wat magertjes... Het zal geen 8 of 9 zijn, maar ook geen 6 naar mijn idee. Maar goed, is niet anders

Hier de foto's en het filmpje van de proef.
Nog op stal, klaar voor de strijd, wachtend op de trailer.
1

Op het trailer terrein, even poseren in de complete outfit. Let op de mooie blingbling springschoenen. Die heb ik vorige week voor mijn verjaardag gekregen van de eigenaresse en 2 vriendinnen, ze waren van mening dat dit niet in mijn blingbling collectie mocht ontbreken... (al valt het best mee, heb mijn cap gepimpt, jasje met steentjes op het kraagje, mooie frontriem en lakneusriem en meer niet, heel subtiel toch?

2

Losstappen
3

Moest nog een keertje poseren

4

5

In de ring, foto's zijn gemaakt door http://www.sportpaardenfoto.nl, deze heb ik zoals je ziet nog niet aangeschaft. Ik zit nog in dubio of dat ik ze allemaal digitaal wil hebben of enkele afgedrukt. Wat zouden jullie doen?
6

7

8

Pasje middendraf, wordt hij nog wat lang. Dit vindt hij nog heel erg moeilijk.
9

10

11

Afgroeten, hij blijft altijd zo superbraaf en keurig staan!
12

13

Superblij!
14

Na de proef, zijn koppie, hij had nog wel een rondje gekund

15

En onze beker, lint en protocol
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1/1798466_652838804781331_1685270242_n.jpg
Hier is het filmpje van onze proef
http://www.youtube.com/watch?v=axXisptT ... e=youtu.be
Ter informatie, Bogan is nu 8 jaar, en ja hij is zo groot en ik ben zo klein

Foto's plaats ik bewust op ITP en niet op HAW