Bogan, Flemmingh x JetSet. Nét geen Zuid Hollandskampioen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Bogan, Flemmingh x JetSet. Nét geen Zuid Hollandskampioen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 09:58

Maar wel bijna!

Voor onze geschiedenis verwijs ik graag naar onderstaande topic(s).
Ons allereerste topic [RIJ-ITP] Toch terug opt paard&wat voor 1! Bogan, Flemming x JetSetD
[RIJ-ITP] Weer een stukje verder met rijden. Bogan, Flemming x Jet Set
Onze eerste wedstrijdervaring, voor de lol naar Haaksbergen: [RIJ-ITP] Bogan@wedstrijddebuut @ Zilveren Ster
[RIJ-ITP] Bogan, Flemmingh x Jet Set, training en wedstrijd 11-2013

Voor onze (uitgebreide) geschiedenis en overzicht van alles heb ik een overzichtstopic gemaakt, hier kun je alles over ons vinden.
[RIJ-ITP] Bogan, Flemmingh x JetSet, van niets naar kringkampioen!

Nadat we vorige maand kringkampioen zijn geworden in het L1 (met 207, 207, 204 en 198) zijn we flink aan het trainen gegaan voor de Zuid Hollandse kampioenschappen. Afgelopen zondag was het dan zover. Had er al zoooo'n zin in! Lekker op het gemak alles wassen, poetsen, vlechten etc. Het vertrek was nog wat gehaast, omdat diegene die me zou rijden ook een andere combinatie op een wedstrijd id buurt moest rijden. Zij reed om 15.07 haar 2e proef en ik wilde rond 15.30 weg...
Uiteindelijk reed de trailer tegen 16u het erf op, alle spullen erin gegooid, paard liep zelfs zonder longeerlijn zo de wagen op en weg waren we.

Toch ruim op tijd aangekomen, opgezadeld en gaan losrijden. Hij was wel steeds wat sterk, maar ook hele stukken wel heel fijn van de hand af. Had een aardig publiek (schoonzusjes, mijn vriend en de ouders, broer&schoonzus van de eigenaresse) De eigenaresse zelf kon er helaas niet bijzijn, zij is afgelopen donderdagochtend moeder geworden van haar geweldige zoontje!

In de ring aangekomen als allerlaatste keek Bogan wel even raar op van die huisjes die er stonden. Tja, die heeft hij in zijn korte wedstrijdcarrière nog niet eerder gezien (dit was pas de 5e wedstrijd) maar al snel liep hij er zonder probleem langs.

Begin ging even wat rommelig. Het was AFB binnenkomen op de linkerhand en dan B afwenden. Mijn voorlezer was even in de veronderstelling dat je AFB binnenkomt, dan een hele ronde rijdt en dan pas afwendt. Gelukkig kende ik mijn proef volledig uit mijn hoofd, dus ik ging gewoon verder. Waarop zij nogmaals AFB binnenkomen las... Ik zei: Nee, ik moet gelijk afwenden _O-

Wijken ging helaas niet helemaal naar wens door toch wat spanning, halsstrekken is veruit ons beste onderdeel... NOT. Dit lukt in de training steeds beter, maar in de ring nog niet. Denk dat ik hierna maar gewoon gelijk naar het M1 ga, ben ik daar vanaf _O- In zijn stap is hij helaas in de ring wat gespannen, waardoor hij zich vasthoudt in zijn rug en erg slecht gaat stappen. Hier zijn we veel mee aan het werk, maar goed, Rome en Aken is ook niet op 1 dag gebouwd.

Galop ging erg fijn! En dan te bedenken dat toen ik met hem begon hij rechtsom niet eens aan kon springen en linksom in 3 galopsprongen rond was.... Ben ik erg tevreden met zijn ontwikkeling. (Ene jury was ook heel erg te spreken over zijn galop, leuk te horen!)

Heb in ieder geval fijn gereden en was heel erg trots op "mijn" grote reus.

Ik was als laatste, dus toen ik in de kantine kwam begon al snel de prijsuitreiking. Er waren 6 prijzen.
Uiteindelijk bleken we gewoon 4e te zijn!!! Supertrots natuurlijk. Ik had 199 en 190 punten. Met de punten van de hoofdjury was ik zelfs 1e geplaatst. De nummer 3 had 1 puntje meer. De nummers 1 en 2 hadden precies 4 punten meer en zijn op ex aequo geplaatst.
We lagen dus ontzettend dicht bij elkaar! Heel spannend en het was dus heeeeel dichtbij!

Later nog even met de jury's gesproken, ze waren het niet helemaal met elkaar eens. Ene vond het heel constant, ander juist teveel wisseling in tempo. Kan me helemaal vinden in het commentaar. Het gehele beeld is wel constant en stabiel, maar de hele proef er goed van achteruit tegenaan rijden is nog lastig.

Vond alleen een 6 voor mijn houding en zit bij de ene jury wel wat magertjes... Het zal geen 8 of 9 zijn, maar ook geen 6 naar mijn idee. Maar goed, is niet anders :)

Hier de foto's en het filmpje van de proef.

Nog op stal, klaar voor de strijd, wachtend op de trailer.
1Afbeelding

Op het trailer terrein, even poseren in de complete outfit. Let op de mooie blingbling springschoenen. Die heb ik vorige week voor mijn verjaardag gekregen van de eigenaresse en 2 vriendinnen, ze waren van mening dat dit niet in mijn blingbling collectie mocht ontbreken... (al valt het best mee, heb mijn cap gepimpt, jasje met steentjes op het kraagje, mooie frontriem en lakneusriem en meer niet, heel subtiel toch? :+)

2Afbeelding

Losstappen
3Afbeelding

Moest nog een keertje poseren _O-
4Afbeelding

5Afbeelding

In de ring, foto's zijn gemaakt door http://www.sportpaardenfoto.nl, deze heb ik zoals je ziet nog niet aangeschaft. Ik zit nog in dubio of dat ik ze allemaal digitaal wil hebben of enkele afgedrukt. Wat zouden jullie doen?

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

Pasje middendraf, wordt hij nog wat lang. Dit vindt hij nog heel erg moeilijk.
9Afbeelding

10Afbeelding

11Afbeelding

Afgroeten, hij blijft altijd zo superbraaf en keurig staan!
12Afbeelding

13Afbeelding

Superblij!
14Afbeelding

Na de proef, zijn koppie, hij had nog wel een rondje gekund _O-
15Afbeelding

En onze beker, lint en protocol
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1/1798466_652838804781331_1685270242_n.jpg

Hier is het filmpje van onze proef
http://www.youtube.com/watch?v=axXisptT ... e=youtu.be

Ter informatie, Bogan is nu 8 jaar, en ja hij is zo groot en ik ben zo klein ;)
Foto's plaats ik bewust op ITP en niet op HAW ;)

Anoniem

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet. Nét geen Zuid Hollandskampioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:37

Ik snap de 6 wel over je houding, je zit wat bovenop je paard en heb het idee dat je m heel erg aan de voorkant rijdt waardoor je een beetje gaat hangen in je bovenlijf en je rug hol wordt. Ik vind je been teveel van je paard af en zou m meer met been gaan rijden want vind t nu teveel aan de voorkant gereden, maar dat zal ook niet meevallen met zo'n groot paard ;)
Verder mag t basistempo een fractie omlaag.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:38

Ik ben fan van jullie! Heerlijk om zo'n klein vrouwtje op zo'n groot paard te zien haha!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 12:12

Joolien schreef:
Ik snap de 6 wel over je houding, je zit wat bovenop je paard en heb het idee dat je m heel erg aan de voorkant rijdt waardoor je een beetje gaat hangen in je bovenlijf en je rug hol wordt. Ik vind je been teveel van je paard af en zou m meer met been gaan rijden want vind t nu teveel aan de voorkant gereden, maar dat zal ook niet meevallen met zo'n groot paard ;)

Wb het basistempo ben ik totaal niet met je eens, sorry. Heb nu meerder proeven met hem gereden en alle keren vond ikzelf, mijn instructrice én de jurys die ik heb gehad en dat waren niet de minste ;) dat het basistempo te laag was. Deze keer is het basistempo juist voor het eerst zoals we het willen :) Ook beide jurys waren te spreken over het tempo, alleen 1 jury vond hem te wisselend in het draf gedeelte, sommige stukken viel hij terug.

Bedankt voor je input wb houding ;) Mijn doel is alleen wel wat anders qua been, mijn been is los aan mijn paard, ik geef alleen been indien nodig ;) (sterker nog, bij mijn lessen bij Van Silfhout met mijn vorige paard moest ik zelfs mijn been nog losser houden) Het is idd niet makkelijk rijden zo'n grote, zeker niet als hij dan toch net wat gespannen wordt op de huisjes en met power moet lopen.
Thanks Muppett!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:20

Dat snap ik, ik wil ook niet zeggen dat je constant moet drijven maar wellicht wat meer oplossen met been ipv met hand.
En qua tempo vind ik m echt naar mijn mening te voorwaarts, de activiteit zou mee verzameld mogen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 12:27

Gelukkig mogen meningen verschillen :D

Bedankt iig voor je feedback ;)

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:46

Nette proef Mies! Moet zeggen dat ik je ook geen 6 had gegeven, maar het is niet anders. :)
Mocht willen dat Exodus al zo netjes en constant loopt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:01

Netjes gereden hoor!
Ik vind je houding zeker geen 6 waard, je zit er netjes op!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:09

Weer een super resultaat Mies!

Ik heb je filmpje nog niet bekeken, dat ga ik vanmiddag even doen. De foto's beloven heel wat! ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:44

Joolien schreef:

Hier ben ik het ook niet mee eens. Ik heb eerste helft gekeken en mis vooral impuls, dus activiteit het geheel doet een beetje "log/zwaarmoedig" aan soms.
Mag ik vragen wat je had voor stap, middenstap en wijken naar rechts (eerste keer)?

Verder gefeliciteerd natuurlijk!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 13:52

Ashley5760 schreef:
Joolien schreef:

Hier ben ik het ook niet mee eens. Ik heb eerste helft gekeken en mis vooral impuls, dus activiteit het geheel doet een beetje "log/zwaarmoedig" aan soms.
Mag ik vragen wat je had voor stap, middenstap en wijken naar rechts (eerste keer)?

Dank je wel :)

Log? Sorry daar ben ik het niet mee eens :)

Voor die onderdelen had ik geen fantastische cijfers, wat ik in de OP ook al aangaf ;) even stukje gequote:
Citaat:
Wijken ging helaas niet helemaal naar wens door toch wat spanning. In zijn stap is hij helaas in de ring wat gespannen, waardoor hij zich vasthoudt in zijn rug en erg slecht gaat stappen. Hier zijn we veel mee aan het werk, maar goed, Rome en Aken is ook niet op 1 dag gebouwd.

Voor de middenstap had ik een 4 en een 5, wijken een 6 en 7.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:04

Ik mis in je hele proef de impuls en de echte ontspanning.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:06

Ashley5760 schreef:
Joolien schreef:

Nu is het wel een kasteel van een paard wat bij elkaar gereden moet worden. Het is een L-proef mensen en die loopt het paard super braaf! Tuurlijk mag het flitsender en meer opgericht, maar het is geen veertje wat door de baan gaat, daar is het het paard niet naar. Zo'n groot paard heeft even tijd nodig om daar naartoe te groeien.

Je hebt hem in zo'n korte tijd al fijn voor elkaar en als je de tact er fijner in kunt houden in de drafstukken, dan zou ik hem lekker doorstarten in het M. Voor jou wellicht ook fijner als je meer kunt doorzitten ;)

Nog veel mooie wedstrijden met hem toegewenst!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:08

wat een joekel van een paard zeg, gefeliciteerd.
En ach, voor je houding een 6....

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 14:11

FriesWytske schreef:
Ik mis in je hele proef de impuls en de echte ontspanning.

Bedankt voor je feedback, dit is echter ITP ;)

Talonius schreef:
Nu is het wel een kasteel van een paard wat bij elkaar gereden moet worden. Het is een L-proef mensen en die loopt het paard super braaf! Tuurlijk mag het flitsender en meer opgericht, maar het is geen veertje wat door de baan gaat, daar is het het paard niet naar. Zo'n groot paard heeft even tijd nodig om daar naartoe te groeien.

Je hebt hem in zo'n korte tijd al fijn voor elkaar en als je de tact er fijner in kunt houden in de drafstukken, dan zou ik hem lekker doorstarten in het M. Voor jou wellicht ook fijner als je meer kunt doorzitten ;)

Nog veel mooie wedstrijden met hem toegewenst!

Dank je wel! Ga de komende tijd lekker trainen en kijken hoe en wat ik ga starten straks outdoor.

Vind het wel prima om feedback te krijgen, echter dat heb ik bij deze proef van 2 zeer gekwalificeerde juryleden al gehad ;)
Zet het bewust op ITP, weet zelf heel goed waar we aan moeten werken ;)

@knakker, hij is lekker aan de maat inderdaad!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:19

Ik vind je basistempo prima. Vooral in de B/L is dit goed zat. Je kunt inderdaad proberen hem wat actiever te krijgen op het achterbeen, vooral voor de hogere klasses: Het voorwaartse kun je proberen op te vangen en dat om te zetten naar activiteit. Daar heb je wel voorwaartse drang bij nodig. Als je paard nu al én niet voorwaarts én niet actief is, lukt dat niet. Lekker veel overgangen rijden, met telkens de voorwaartse drang in gedachten. Probeer dat vanuit de achterhand op te wekken en van voor op te vangen, zonder dat je teveel doet met je hand.

Qua houding begrijp ik wel waarom je de 6 hebt gekregen, maar een 6 is ook voldoende!
Ik vind het er verder netjes uitzien, mooi paard heb je en je rijd hem vriendelijk, zover ik kan zien. Succes!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 15:24

Dank je Vulina :)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:55

Ziet er goed uit :))

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:08

Heb al een paar topicjes gezien en als mede-'kleinmeisjeopgrootpaard', vind ik het er echt super uitzien! :D
Impuls vind ik echt perfect, hij loopt lekker voorwaarts, maar gaat totaal niet lopen! En je oefeningen zien er ook echt goed uit (mooi afgewerkt) wat niet altijd makkelijk is met zo'n groot paard (vind ik). Het geheel ziet er lekker soepel uit en echt aangenaam, jij gaat echt nog ver raken met Bogan denk ik :D
Heel veel plezier alvast gewenst, ik hoop ooit met mijn reus zo'n proefje af te leggen zoals jij net liet zien :Y)

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:14

Sommige reacties vind ik een beetje overtrokken. Blijkt maar weer de beste stuurlui staan aan wal. Het is maar L1. Vind vooral jullie galopgedeelte in deze proef echt sterk. Lekker doortrainen en genieten. Gefeliciteerd met de punten en deelname.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:45

Ik vind het er juist erg fijn uitzien. :) Leuk paard ook! Vind dat ie het knap doet voor een vijfde keer!

Had je geen stress toen diegene die je reed zo laat was?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 19:56

Nynke_Mandy schreef:
Ziet er goed uit :))

Dank je wel!

jolienvdb schreef:
Heb al een paar topicjes gezien en als mede-'kleinmeisjeopgrootpaard', vind ik het er echt super uitzien! :D
Impuls vind ik echt perfect, hij loopt lekker voorwaarts, maar gaat totaal niet lopen! En je oefeningen zien er ook echt goed uit (mooi afgewerkt) wat niet altijd makkelijk is met zo'n groot paard (vind ik). Het geheel ziet er lekker soepel uit en echt aangenaam, jij gaat echt nog ver raken met Bogan denk ik :D
Heel veel plezier alvast gewenst, ik hoop ooit met mijn reus zo'n proefje af te leggen zoals jij net liet zien :Y)

:o Ben ook heel blij met hem en met zijn ontwikkeling!

equitation schreef:
Sommige reacties vind ik een beetje overtrokken. Blijkt maar weer de beste stuurlui staan aan wal. Het is maar L1. Vind vooral jullie galopgedeelte in deze proef echt sterk. Lekker doortrainen en genieten. Gefeliciteerd met de punten en deelname.

Dank je wel! Daarom zet ik het bewust op ITP, (laat graag foto's zien, maar om de verschillende topics waar ik in zit nou te overladen met foto's.... is dit makkelijker) Ik heb een hele fijne, goede instructrice die hard op weg is mij voor de 3e keer binnen no time naar het Z te krijgen met een paard, daar vertrouw ik volledig op. Natuurlijk hoeft niet iedereen het geweldig of goed te vinden, dat is het risico wat ik neem door een topic te maken.
Echter als mijn resultaten van deze wedstrijd en mijn selecties (207, 207, 204, 198, 199 en 190) dit soort punten zijn, denk ik dat we toch wel veel goed doen, ongeacht wat bokt ervan vindt ;)
De jury van de laatste selectie kwam zelfs speciaal naar de losrijbaan om me even aan te spreken. Hoe weg hij was van ons en om wat tips te geven, JUIST om het basistempo te verhogen, want dan zou alles NOG mooier en beter worden. Nou weet ik dat jurys niet alwetend zijn en men ze vooral geweldig vindt wanneer er goede punten gereden worden _O-

De jurys vonden dat qua galop ook zeker! Vind ik extra trots op, aangezien hij toen ik begon met hem ik hem nieteens rechts in galop kreeg en hij zo ontzettend groot, lang, onstuimig liep (staan wat filmpjes van volgens mij in 1 van de andere topics)

Voor het M1 zal hij dan nog wel flinke stappen vooruit moeten maken in gedragenheid, verzameling etc.

Broccoli schreef:
Ik vind het er juist erg fijn uitzien. :) Leuk paard ook! Vind dat ie het knap doet voor een vijfde keer!

Had je geen stress toen diegene die je reed zo laat was?

Dank je wel! Hij is gelukkig heeeel cool in de kop. Onze 1e wedstrijd was Haaksbergen, hij keek nergens naar. Toen wist ik zeker dat ik een heel fijn dier onder mijn kont had.

Ehm, stress? Neeee joh haha Ik wist het gelukkig in de loop van de ochtend al wel, maar als ik dat had geweten... Nee, ik kan daar niet zo goed tegen, ga het liefste heeeeel ruim vt voren weg, even wat drinken, rondkijken etc.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:20

Ik begrijp het commentaar hierboven eigenlijk niet. Ik vind het er erg fijn uitzien. Zeker als je beseft dat jullie nog helemaal niet lang een combi zijn en hoe hij ging toen hij bij je kwam. Je hebt er een leuk paard aan en je hebt hem fijn aan het lopen! Succes! :)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:38

Ik vind het er erg fijn uit zien. Paard loopt heerlijk los en ik vind de impuls ook mooi zo.
K heb je eerste topic ook gezien en ik vind het echt knap dat je zo snel vooruit bent gegaan.

Als ik je nog wat kleine tips mag geven:
Rijd nog heel iets langer rechtuit voordat je het wijken inzet, hij lijkt er nou wat in te 'vallen'.
En de galop ziet er echt al goed uit, maar probeer de middengalop nog iets meer te markeren.

Heel veel succes met m.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:40

Talonius, dat snap ik. Ik heb het ook nergens over oprichting en bij elkaar rijden. Ik mis alleen impuls (daarmee bedoel ik log/zwaarmoedig) ik snap dat hij z'n lichaam niet mee heeft en dat dat langer duurt, maar daar mag een jury niet op compenseren.

Ts: wbt stap punten dat had ik niet gezien in je OP was inderdaad wat me opviel. Misschien een tip om hem in middenstap meer lengte in de hals te geven waardoor hij meer gaat verlengen in het frame en misschien makkelijker kan stappen.