PRE Jerez XVI nogmaals aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maritelisab

PRE Jerez XVI nogmaals aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 19:29

Hallo allemaal,

Na mijn vorige topic [RIJ-ITP] PRE Jerez XVI, mijn trots., ben ik goed aan de slag gegaan. Inmiddels al weer twee privé lesjes erop zitten en ik moet zeggen dat het ondanks mijn verdomde binnen handjes _-:( toch echt iets beter gaat!

We rijden weer buiten sinds enkel weken (nieuwe bodem aangelegd). Tevens heb ik de beslissing gemaakt om het te gaan kopen. Voor nu huur ik hem nog, maar het wordt langzaam in gang gezet.

Nog even de nodige informatie:
Officiële naam: Jerez XVI
Geslacht: Ruin
Ras: PRE, Andalusiër
Kleur: Zwart
Aftekeningen: Kolletje, links- en rechtsachter een sokje.
Stokmaat: +/- 1.60
Geboorte datum: 24-04-2004

Vader: Callejero
Moeder: Galicia III

1. Zijn neusje, na het snuffelen in het zand.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Afbeelding

Verbeterpunten:
- Die verdomde binnenhandjes :x
- Hakken niet te veel optrekken
- Actief maken (wel vooruitgang ten opzichte van het vorige topic naar mijn idee)

Tips hoor ik graag, maar houd het wel aardig.

lyanne_sanne

Re: PRE Jerez XVI nogmaals aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:44

Super leuk marit! :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:45

Leuk paard! :)

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 00:30

Dankjulliewel! :)

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:14

Naar mijn bescheiden mening is foto 6 wel het beeld waar je naar toe zou willen: daar heeft hij genoeg voorwaartse drang om echt je hand op te zoeken en het bit aan te willen nemen. Op de meeste andere foto's heeft hij onvoldoende voorwaartse drang waardoor hij zijn rug ook niet goed gebruikt, hij loopt niet goed door zijn lijf zoals ze dat zeggen. Als je de stukjes van foto 6 uit zou kunnen breiden zal hij zich qua spieren ook beter gaan ontwikkelen qua bovenlijn. Het ziet er wel heel vriendelijk gereden uit, maar je mag er iets meer power instoppen, op de goede manier, dus actief, maar wel zacht blijven in je hand en ontspannen in je lichaam. Volgens mij geef jij veel om je paard (heb je vorige topic ook even bekeken).

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 23:25

Klopt inderdaad helemaal wat je zegt! Naar dit punt zijn we ook aan het werken en je zegt precies wat mijn instructrice ook zegt. Het uitbreiden hiervan moet hem sterker maken waardoor het steeds beter en makkelijker wordt. Het enige min puntje is vaak wel dat ik hem soms nog teveel laat zakken in zijn hals, waardoor hij weer te veel op de voorhand valt, maar dit komt natuurlijk dan ook omdat hij nog activiteit mist.
Het ontspannen van mijn lichaam vind ik soms nog moeilijk. Is vaak ook te zien in de gespannen terugwerkende binnenhand.
Dankjewel :)

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:11

Leuke foto's en leuk paard.
Veel plezier samen!

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:25

Hihi, leuk dat je het gaat kopen (A)
En wat een mooie kwaliteit foto's zeg!
Oke, sorry. :')
Maar het ziet er goed uit Marit, zeker als je kijkt naar hoe moeilijk het een half jaar geleden was om hem überhaupt te laten lopen. :) Op foto 7&8 heb je ook hele nette handjes! +:)+
En foto 3 blijft heel lief :)

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:01

Ziet er goed uit, ben het eens met wat Kamille zegt, probeer ook af en toe een aantal passen met lange of half lange teugel te rijden, gaan ze ook langere en beter over de rug lopen.

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:03

Ziet er goed uit Marit. Binnenkort maar eens op Wessel rijden! (je tante)

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 00:42

@ Esmeehh, we zijn hier inderdaad mee bezig. Helaas lukt dit nog niet altijd even goed. Wanneer ik mijn teugels langer maak, gaat hij opkrullen. Het duurt altijd een paar voltes voordat hij de lengte aanneemt en zijn neus meer naar voren doet en zijn hals laat zakken. We zijn hierbij wel vooruit gegaan, in het begin ging hij namelijk hard draven en nu kan hij al in het normale beheersde ritme blijven lopen :). Ik blijf hier zeker mee oefenen! :)

Dankjewel Esther! :D