Een zonnig buitenritje met Melody!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:14

melody7 schreef:
Morris schreef:

Eens.


Zo'n reactie heb ik niks aan he :') na 4 keer weet ik écht al wel hoe jullie erover denken, ik heb gezegd wat er was, meer kan ik ook niet.


Ik snap dat het vervelend is, maar als ie na wat galopssprintjes al zo belabberd komt te liggen past ie ook echt voor geen meter hoor :=

K vind het wel echt een hele leuke pony!

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:16

Het is toch niet nodig? Ik heb het gewoon uitgelegd :) Normaal ligt hij echt een stuk beter, ik ben aan het sparen voor een ander zadel maar zo snel gaat dat nou eenmaal niet..

chelle dora, het was niet na die galop maar doordat ze steeds gaat grazen en een keer een noodstop maakte..

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:17

leuke pony!!

zadel is al genoeg benoemt whahaha
ik snap alleen niet: je bent blij dat je eindelijk weer kan rijden vanwege we pijn, Maar je gaat wel in galop, springen over plassen en op zo'n vaag zadel zitten... lijkt me een beetje tegenstrijdig?

ik kan het verkeerd hebben hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:18

melody7 schreef:
Het is toch niet nodig? Ik heb het gewoon uitgelegd :) Normaal ligt hij echt een stuk beter, ik ben aan het sparen voor een ander zadel maar zo snel gaat dat nou eenmaal niet..

chelle dora, het was niet na die galop maar doordat ze steeds gaat grazen en een keer een noodstop maakte..


Dan hoort je zadel echt niet zo te schuiven hoor.. Hier ook een frisse pony die echt wel een paar leuke sprongen en noodstops kan maken maar mijn zadel blijft liggen waar die ligt..

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:21

baszo17 schreef:
leuke pony!!

zadel is al genoeg benoemt whahaha
ik snap alleen niet: je bent blij dat je eindelijk weer kan rijden vanwege we pijn, Maar je gaat wel in galop, springen over plassen en op zo'n vaag zadel zitten... lijkt me een beetje tegenstrijdig?

ik kan het verkeerd hebben hoor :)


Het kost me allemaal ongeveer even veel, het is natuurlijk ook moment opname, het grootste gedeelte heb ik gewoon gestapt :)

chelle dora, klopt ook ja :j Het scheelt ook nog wel dat ze vrijwel geen schoft heeft denk ik (vraag me ook af of een front riser al niet een stuk zou helpen) maar hij ligt gewoon niet goed (genoeg) nee, ik weet het :n

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Een zonnig buitenritje met Melody!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:23

Super leuke pony, heeft erg veel weg van mijn verzorgpony. Die van mij springt ook over plassen, krijg hem er met geen mogelijkheid doorheen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:23

Hoe rot het dan ook is, ga dan niet rijden of zonder zadel/met barebackpad rijden. Ook al geeft ze nu niks aan, dat wil niet zeggen dat ze het fijn zal vinden.

Wat betreft het "tegenstrijdige" zeg ik niks, want daar maak ik me ook schuldig aan; een half uurtje rijden betekent dat ik de rest van de avond niks meer kan doen, maar je moet wat over hebben voor je hobby, en soms is die pijn en vermoeidheid het allemaal waard en dat zie je ook op deze foto's terug :)

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 23:26

Naja in mijn ogen is het niet zooo erg, hij lag er vandaag wel zwaar dramatisch bij, dat ontken ik niet meer meestal valt het wel mee.. En ik ken haar wel goed genoeg om te weten dat als ze hem vervelend zou vinden dat ze dan wel echt moeilijk zou doen, Mel is echt niet zo'n soft paard met heel hoge grenzen zegmaar :P

Haha klopt! Die pijn is er toch, dan liever vrolijk pijnlijden en gewoon gaan rijden dan chagrijnig thuis blijven liggen :+

edit, even gezocht zo ligt hij er normaal ongeveer bij, ook echt niet perfect maar al beter dan hier :=
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8984_n.jpg

Bambolina

Berichten: 2096
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 04:04

Ontzettend leuke pony, en wat leuk dat je zo lekker bitloos ermee naar buiten kan! :)

Ik wil je wel, hoe zeurderig het ook klinkt en hoe vaak het ook al gezegd is, echt aanraden om dat zadel er nooit meer op te leggen. Het gaat er niet om hoe ie er 'normaal' op ligt , als je zadel zo verschrikkelijk kan verschuiven, om welke reden dan ook, past ie echt, écht niet goed. Je paard zou bij wijze van spreken een koprol moeten kunnen maken zonder dat het zadel zo verschuift.
Je pony laat nu misschien niets merken, maar ik durf er bijna om te wedden dat dat vroeg of laat wel het geval gaat worden.. en dan kan je de osteopaat bellen!

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 14:08

Hij past ook niet, ik weet het toch? Kun je blijven zeggen daar word hij niet ineens passend van.. ;)
Voorlopig rij ik één keer per week meestal hooguit een kwartier (en heel soms zoals gisteren wat langer) daar lijd ze echt niks mee, dan zou ze dat écht wel laten merken, daar ken ik haar goed genoeg voor.. tegen de tijd dat ik weer langere ritten kan doen hoop ik toch wel genoeg geld te hebben voor een ander zadel..

wes2009
Berichten: 95
Geregistreerd: 04-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 14:14

Wat een onwijs leuke pony!

Idd eeuwig zonde van het zadel zeg! Niet meer mee opstappen, zou dan er een bareback opgooien.

Succes met je gezondheid en je leuke pony. :)

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Een zonnig buitenritje met Melody!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 14:18

Dankje! :D

Een barebackpad mag ik niet mee naar buiten + dan zou ik die een moeten kopen dat is ook vrij veel geld dat kan ik beter bewaren voor een zadel..

MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:01

Wat een leuke pony!

sanne_xxxx

Berichten: 355
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:02

Hele leuke pony ! En dat van dat zadel lijkt me onderhand wel duidelijk voor je haha, dus daar zal ik niks meer over zeggen. Maar hele leuke pony en gaaf hoofdstel !

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Een zonnig buitenritje met Melody!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 20:48

Dankjullie!

Haha ja, en ik ga er ook echt iets aan doen hoor :)) Is echt niet zo dat ik hier braaf ja loop te zeggen en vrolijk door rij er komt écht een ander zadel, alleen heeft dat even tijd nodig :)

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:11

melody7 schreef:
Naja in mijn ogen is het niet zooo erg, hij lag er vandaag wel zwaar dramatisch bij, dat ontken ik niet meer meestal valt het wel mee.. En ik ken haar wel goed genoeg om te weten dat als ze hem vervelend zou vinden dat ze dan wel echt moeilijk zou doen, Mel is echt niet zo'n soft paard met heel hoge grenzen zegmaar :P

Haha klopt! Die pijn is er toch, dan liever vrolijk pijnlijden en gewoon gaan rijden dan chagrijnig thuis blijven liggen :+

edit, even gezocht zo ligt hij er normaal ongeveer bij, ook echt niet perfect maar al beter dan hier :=
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8984_n.jpg


hier ligt het zadel idd een stuk beter! wel vrij ver naar voren. het is niet het ideale zadel maar als het zadel zo ligt kan je em nog wel een x gebruiken hoor!! en je stijgbeugels... XO die zijn veeeeeeeel te lang. kunnen wel 2 tot 4 gaten korter. je knieen horen op die knie stukken te vallen. niet er achter... whahaha

heb jij ooit les gehad? vind dit wel basis die iedereen kent...

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 22:17

baszo17 schreef:
melody7 schreef:
Naja in mijn ogen is het niet zooo erg, hij lag er vandaag wel zwaar dramatisch bij, dat ontken ik niet meer meestal valt het wel mee.. En ik ken haar wel goed genoeg om te weten dat als ze hem vervelend zou vinden dat ze dan wel echt moeilijk zou doen, Mel is echt niet zo'n soft paard met heel hoge grenzen zegmaar :P

Haha klopt! Die pijn is er toch, dan liever vrolijk pijnlijden en gewoon gaan rijden dan chagrijnig thuis blijven liggen :+

edit, even gezocht zo ligt hij er normaal ongeveer bij, ook echt niet perfect maar al beter dan hier :=
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8984_n.jpg


hier ligt het zadel idd een stuk beter! wel vrij ver naar voren. het is niet het ideale zadel maar als het zadel zo ligt kan je em nog wel een x gebruiken hoor!! en je stijgbeugels... XO die zijn veeeeeeeel te lang. kunnen wel 2 tot 4 gaten korter. je knieen horen op die knie stukken te vallen. niet er achter... whahaha

heb jij ooit les gehad? vind dit wel basis die iedereen kent...


Neehoor, mijn beugels zitten zo prima zo leer ik het ook bij les. Ik heb al 9 jaar les ja :')
Wij moeten met bijna helemaal rechte benen zitten, dan zit je ook het best in je loodlijn. Vroeger moest ik zo idioot kort zitten, lang rijd veel fijner :+

Saaams

Berichten: 13306
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Een zonnig buitenritje met Melody!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:19

Ik vind je absoluut niet te lang zitten. Volgens mij valt op welke lengte je beugels niet onder de basis? Ligt er maar net aan wat je fijn vindt..

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:20

Jaaaaa Melody! Leuke foto's! :D Wat een bolletje wol zeg!


Edit: Sorry, zie dat over het zadel al een aantal keer gezegd is. Heb niet verder gelezen!
Wel een enorm gaaf dekje heb je zeg! :j

Succes met sparen, hoop dat het heeeeel snel gaat. :D

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Een zonnig buitenritje met Melody!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 22:25

Ik vind het ook nogal kul dat je beugel lengte de basis zou zijn, dat leer je nou eenmaal overal anders :+

Dankje Giolli! :D Ik ben ook heel blij met dat dekje :)) en ik hoop ook dat het snel gaat! zodra ik examens heb gehad ga ik meer werken en tot die tijd hou ik het rijden met dat zadel gewoon beperkt :)

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:36

melody7 schreef:
Naja in mijn ogen is het niet zooo erg, hij lag er vandaag wel zwaar dramatisch bij, dat ontken ik niet meer meestal valt het wel mee.. En ik ken haar wel goed genoeg om te weten dat als ze hem vervelend zou vinden dat ze dan wel echt moeilijk zou doen, Mel is echt niet zo'n soft paard met heel hoge grenzen zegmaar :P

Haha klopt! Die pijn is er toch, dan liever vrolijk pijnlijden en gewoon gaan rijden dan chagrijnig thuis blijven liggen :+

edit, even gezocht zo ligt hij er normaal ongeveer bij, ook echt niet perfect maar al beter dan hier :=
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8984_n.jpg


hier ligt het zadel idd een stuk beter! wel vrij ver naar voren. het is niet het ideale zadel maar als het zadel zo ligt kan je em nog wel een x gebruiken hoor!! en je stijgbeugels... XO die zijn veeeeeeeel te lang. kunnen wel 2 tot 4 gaten korter. je knieen horen op die knie stukken te vallen. niet er achter... whahaha

heb jij ooit les gehad? vind dit wel basis die iedereen kent...[/quote]

Neehoor, mijn beugels zitten zo prima zo leer ik het ook bij les. Ik heb al 9 jaar les ja :')
Wij moeten met bijna helemaal rechte benen zitten, dan zit je ook het best in je loodlijn. Vroeger moest ik zo idioot kort zitten, lang rijd veel fijner :+[/quote]

Als jij al 9 jaar les hebt, zou je moeten weten dat je met zo'n zadel niet hoort te rijden als ie zo ligt op je pony zoals de 1e foto's.... XD dat vind ik 'kul'

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 22:40

baszo17 schreef:
melody7 schreef:
Naja in mijn ogen is het niet zooo erg, hij lag er vandaag wel zwaar dramatisch bij, dat ontken ik niet meer meestal valt het wel mee.. En ik ken haar wel goed genoeg om te weten dat als ze hem vervelend zou vinden dat ze dan wel echt moeilijk zou doen, Mel is echt niet zo'n soft paard met heel hoge grenzen zegmaar :P

Haha klopt! Die pijn is er toch, dan liever vrolijk pijnlijden en gewoon gaan rijden dan chagrijnig thuis blijven liggen :+

edit, even gezocht zo ligt hij er normaal ongeveer bij, ook echt niet perfect maar al beter dan hier :=
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8984_n.jpg


hier ligt het zadel idd een stuk beter! wel vrij ver naar voren. het is niet het ideale zadel maar als het zadel zo ligt kan je em nog wel een x gebruiken hoor!! en je stijgbeugels... XO die zijn veeeeeeeel te lang. kunnen wel 2 tot 4 gaten korter. je knieen horen op die knie stukken te vallen. niet er achter... whahaha

heb jij ooit les gehad? vind dit wel basis die iedereen kent...


Neehoor, mijn beugels zitten zo prima zo leer ik het ook bij les. Ik heb al 9 jaar les ja :')
Wij moeten met bijna helemaal rechte benen zitten, dan zit je ook het best in je loodlijn. Vroeger moest ik zo idioot kort zitten, lang rijd veel fijner :+[/quote]

Als jij al 9 jaar les hebt, zou je moeten weten dat je met zo'n zadel niet hoort te rijden als ie zo ligt op je pony zoals de 1e foto's.... XD dat vind ik 'kul'[/quote]

Ja want op rijlessen leer je hoe een zadel hoort te liggen :roll: Nee dus, en dit zadel is door mijn instructrice gezocht, dus ik ging er vanuit dat hij goed lag. (Ik weet al wel een tijd dat dat niet zo is hoor, heb zelf ook ogen maar nu moet ik dus eerst geld hebben)

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Re: Een zonnig buitenritje met Melody!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:46

dat zegt dus al genoeg... een instructrice die een niet passend zadel uitzoekt voor je pony...

op rijlessen leer je wel 'fatsoenlijk' opzadelen... een puntje wat jij dus duidelijk mist zoals op de foto's te zien is. vandaar dat ik vroeg als je wel les hebt... :)

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Een zonnig buitenritje met Melody!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 22:50

Moet ik hier serieus op in gaan? :')
Opzadelen en zien of een zadel past is écht niet hetzelfde.. er is niet voor niks een beroep was zadelpassen heet, als iedereen die rijles had zag wanneer een zadel goed lag was dat niet nodig ;)
Ik weet ook echt wel hoe je een paard opzadelt, wat is het volgende, zeggen dat ik niet kan rijden? kom op zeg..

pmarena

Berichten: 48363
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:19

Ik vind je echt bijzonder netjes zitten op zo'n extreem waardeloos liggend zadel.... vind het alleen bizar dat je hier zo mee door rijdt, dat zit toch voor geen meter joh... ik had hier echt voor afgestapt en het mormel weer een stuk naar achteren gelegd. Ook niet leuk, maar zo doorrijden zou ik ook niet comfortabel vinden :P

Bijzonder "advies" ook dat je beugels korter moeten omdat ze de kniestukken niet raken.... jouw zit is keurig maar die kniestukken liggen gewoon veels te ver naar voren omdat het zadel zo bizar bergopwaarts op de hals ligt, zou fraai zijn als je jezelf op zou frommelen zodat je de kniestukken nog zou raken in deze extreem foute positie van het zadel, dat zou er helemaal niet uitzien :')

Op de andere foto ligt het inderdaad een stuk beter, ik hoop voor je dat het sparen snel gaat want jullie zijn een leuk stel :)