Mijn eerste jaar een eigen paard, Graphit!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolienvdb

Berichten: 529
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: België

Mijn eerste jaar een eigen paard, Graphit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 21:48

Na al die leuke topics te zien, dacht ik dat het toch wel dringend eens tijd werd voor een overzichtje van het eerste jaar met mijn knappe schimmel, Graphit van de Kleine Hoeve :)
Afbeelding


-Januari-
Ik droomde nog volop van een eigen paard en had me al voorgenomen dat ik er zeker een ging kopen, de dag dat ik werk had. Aangezien ik en mijn vriend vaak op immosites zaten weg te dromen bij boerderijen, zag ik tijdens mijn examens wel een heel leuk hoevetje te huur staan. Al lachende had ik het doorgestuurd naar mijn zus en haar vriend, maar die hadden spontaan een afspraak gepland. Op 1 februari mochten we erin!


-Februari-
De maand waarin ik op paardenjacht mocht :D Nooit gedacht dat het zo snel ging komen! Ik had al 6 paarden gezien, maar bij geen enkele had ik HET gevoel. Totdat ik Graphit tegenkwam..
Hij voldeed volledig aan alle eisen: groter dan 1m70 (vriendje is 1m95 en moet er ook mee kunnen rijden en ik vind grote paarden wel leuk rijden ;) ); niet ouder dan 9, lief in de omgang en flink onder het zadel! En had ik geluk dat hij dan nog eens een schimmel was (jaja ik heb er een zwak voor ;) ). Graphit is dus een BWP ruin van +-1m75 en ondertussen 7 jaar.

Het moment dat ik wist dat hij van mij zou worden (en goedgekeurd was door de veearts!), jaja ik heb de hele week niet gestopt met zo te lachen :P
Afbeelding

21 februari kwam hij toe!
http://img90.imageshack.us/img90/7061/dsc4094.jpg
Ik heb een hele nacht niet geslapen omdat ik hem hoorde rondlopen in zn stal…

Hij voelde zich snel op zn gemak en wat was het een heerlijk paard in de omgang :D Zo’n knuffel, zelfs mijn ouders die niets met paarden hebben, waren er dol op! Ik ben ze ook superdankbaar dat ze mij direct gesteund hebben om een paard te kopen, aangezien ik er nu ook echt de plaats voor had. Ze hebben hem dan ook voor het grootste deel gesponserd.
Afbeelding


-Maart-
Op mijn verjaardag (3 maart), dacht ik eens hem helemaal te kuisen en mijn zus te vragen wat foto’s te trekken. Tijdens het instappen (ik was mn stijgbeugels op maat aan het maken), verschoot hij van n haas die de baan naast ons huis overstak. Aangezien ik helemaal nog niet vastzat, werd ik in zn nek gegooid en daarna afgezet op de grond.. Mijn eerste val van hem was een feit, maar tot nu toe nog de enigste ;)

Voor de val nog helemaal happy (erna ietske minder ;) )
https://imagizer.imageshack.us/v2/640x4 ... 440751.jpg

En ook sneeuwfoto’s mochten niet ontbreken, hij was blijkbaar helemaal dol op sneeuw! Deze foto gebruikt HH nu ook op hun kerstkaartje (zie hun fbpagina)
Afbeelding

Hij bewees ook dat hij een ‘smoelentrekker’ eerste klas was ;)
https://imagizer.imageshack.us/v2/640x3 ... ollage.jpg


-April-
Deden we rustig verder zoals we bezig waren, aan het eind van de maand vonden we hem plots mankend terug op de wei, bleek gelukkig ‘maar’ een hoefzweer te zijn :)

-Mei-
Onder het zadel zaten we met wat probleempjes: meneer gebruikte zijn rug niet en liep liefst bovenin. Tijd voor lessen! Iedere les die ik nam, ging Grafiet met grote sprongen vooruit :)

Hij bleek ook het helemaal geen probleem te vinden dat we een kwartier foto’s zaten te trekken terwijl hij wat lag te rusten :P
Afbeelding

Ik kreeg van medebokker NewGirl_BQ een rood zadeldoek, omdat ik een paar maand voor knappe Desprit gezorgd had, terwijl ze op Erasmus was. Dan maken we eens wat leuke foto’s hé ;)
https://imagizer.imageshack.us/v2/556x3 ... 342701.jpg


-Juni-
In juni mocht ook een sprongetje niet ontbreken :)
https://imagizer.imageshack.us/v2/477x3 ... rafiet.jpg

Mn vriendje ging gaan wandelen en daar genoten ze allebei heel hard van!
Afbeelding

En de mooiste foto (vind ik nog altijd) van Grafietje en mij
Afbeelding


-Juli-
We gingen eens gaan springen op verplaatsing samen met n vriendin. Hij was enorm kijkerig en het puntje waar we nog hard aan moesten werken, werd plots erg duidelijk: CONTROLE!

Ook heb ik bij ons thuis een erg leuke boktBBQ gehouden, via bokt heb ik namelijk al zooveel leuke mensen leren kennen!
https://imagizer.imageshack.us/v2/554x3 ... 1/kibu.jpg

Op t einde van de maand, zat hij plots wel erg vast op links en durfde hij zijn rug niet meer gebruiken, dus is er een ostheopaat langsgekomen. Gelukkig werd het helemaal beter!

En wat is het gezegde: zo baasje, zo paardje? :P
Afbeelding


-Augustus-
De controle was er al veel meer, dus we gingen nog eens gaan springen:
Je kan niet zeggen dat het enthousiasme ontbrak :P
Afbeelding

Het was de bedoeling dat we samen op kamp gingen gaan (samen met Newgirl_BQ), maar helaas begon hij te manken de week voor we moesten vertrekken.
We hadden nochtans geoefenend om door te toelatingsproef te raken voor initiator.
Afbeelding
Hij had blijkbaar een ijzertje nodig door gevoelige hoeven en aangezien dit niet meer op tijd kon, ben ik zonder hem gegaan. Ik heb wel mn initiatorproeven gehaald en heb genoten van heel wat andere paarden! Ook mijn ik-verlies-controle-bij-het-springen-angst overwon ik daar :D


-September-
En omdat we stiekem allemaal penny zijn, vond ik het hoogtijd om hem eens in te dotten!
Afbeelding


-Oktober-
In oktober kwam er een paardje bij, Femme. Een tweede knappe schimmelmerrie van 8 jaar. Ze is niet mijn paard, maar het paard van iemand die niet veel meer kon rijden.
Grafiet was helemaal verliefd!
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-NHKJC4QO.jpg

Hij werd ook een excellente groom :D Paard van de wei halen, poetsen, allemaal geen probleem voor Grafiet!
Afbeelding
En er werd ook gereden met Femme!
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-IFU7XELI.jpg


-November-
De laatste fototjes van dit jaar ongeveer, toen is dit geweldige plaatje gemaakt!
Afbeelding


-December, 2014…-
We hopen mss dit jaar eens een dressuurwedstrijdje mee te pikken, maar totdan, ga ik gewoon lekker iedere dag genieten van mijn grote vriendelijke reus :D
Afbeelding

Oh en voor ik het vergeet..
Afbeelding

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:57

A dream came true... Heerlijk om je droom mee te mogen volgen van dichtbij, Jolien!!
En zeker om het nog eens allemaal terug te zien in een topicje :j

Jullie zijn echt een topteam! Graphit is 'met z'n gat in de boter gevallen' bij jullie, en jullie hebben er een geweldig allround paard aan met een gouden karakter!

De evolutie die jullie gemaakt hebben is heel mooi én fijn om te zien! En het allerbelangrijkste? Jullie genieten duidelijk volop!! ;)

Keep up the good work!

En we zijn nog altijd lid van zijn fanclub hoor!! (En vriendje ook ;) )

PS, en je verhaal is echt heel leuk geschreven :D
Laatst bijgewerkt door Babbelkous op 26-12-13 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:58

Wat een geweldig paard heb je! Hopelijk mag je er niet nog heel lang van genietem!

madelaine
Berichten: 383
Geregistreerd: 11-03-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:01

Leuk! En wat een prachtige paardjes allebei! *\o/*

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:01

Heerlijk om te zien hoe jullie genieten! Geweldig!

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:02

Wat een heerlijke EJL-ITP! :D

Echt supertof hoe je rap een maatje voor 't leven vond voor zowel jij als je vriendje! :)

Ik wens jullie superveel plezier en succes in 2014! Ook veel succes in de eventuele komende wedstrijden! :D

jolienvdb

Berichten: 529
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-13 22:04

Esther: Als nr1 fans zijn jullie natuurlijk altijd welkom ;) En als de vanne gemaakt is, kom je hem maar eens ontvoeren voor n parcourtje é ;)

Anistas1994, Madelaine, Bralindy: Dankjewel, kben met mijn gat in de boter gevallen :Y)

Hanne: ook niet gedacht dat ik zoooo dol kon zijn op n paard :D

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:05

Leuk jaaroverzicht en prachtig paard! :)
(en wat een leuke kerstkaart!)

lies1998

Berichten: 357
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:08

Leuk overzicht! En wat een prachtig paard heb je toch zeg :j

Die kerstkaart is ook echt geweldig ! :))

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:08

Wat een leuk overzichtje Jolien :D. Het vat droomjaar heel goed samen ;). Dit is gewoon het perfecte paard voor jullie! Mooi, lief braaf en zeer fotogeniek/-gewillig :D. Het is echt leuk om jullie samen te zien groeien en vooral dat jullie er zo van genieten :J. Laat die dressuurwedstrijdjes maar komen (en springen ;) ).

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Mijn eerste jaar een eigen paard, Graphit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:11

Wat een leuk overzicht! En wat een reus, hij is echt knap hoor!
Het is ook leuk om hem samen te zien met het andere paard :)

lideli

Berichten: 2442
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:13

Super leuk overzichtje :)

Ik volg je topics al een tijdje, want wat heb je een gaaf paard!

Lente76
Berichten: 87
Geregistreerd: 20-12-13

Re: Mijn eerste jaar een eigen paard, Graphit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:36

Wat een ontzettend leuk en vrolijk topic!
Geweldig paard en leuke foto's, heel veel plezier samen :)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Re: Mijn eerste jaar een eigen paard, Graphit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:45

Wat een leuk overzicht! :D En wat een knappe meid ben jij!
Geniet altijd van jullie topics! Veel succes komend jaar, hopelijk kunnen jullie van hem en elkaar genieten zonder de kleine tegenspoedjes.

En geweldige kerstkaart haha :D

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:52

Hoe gaaaaaaaf is die kerstkaart!!!!! Super!!!!! {:)
Wat een prachtig mooi groot paard heb je! Ik heb niet zo veel met schimmels (sorry....) Maar Graphit vind ik prachtig! *\o/*

LadyLisatje

Berichten: 324
Geregistreerd: 29-11-09
Woonplaats: Waregem, België

Re: Mijn eerste jaar een eigen paard, Graphit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:51

Aaah Graphitje, laat iedereen z'n hartje smelten <3

Roosch

Berichten: 36675
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Mijn eerste jaar een eigen paard, Graphit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:53

Wat een heerlijk topic!

Doe je me een plezier en vergroot je die foto van je ouders en Graphit even heeeeeel groot uit? En die van jou en je vriend ook? :D

Amie89
Berichten: 68
Geregistreerd: 28-07-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 01:07

Van dit topic word ik spontaan goed gezind! Erg leuke foto's en een mooi verhaal. :)
Hopelijk wordt volgend jaar net zo geslaagd!

jolienvdb

Berichten: 529
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 01:15

Dankje M_Jacky, Lies1998, Snollygoster!

@Helene: Khad me idd geen beter paard voor mij kunnen voorstellen, zit er zoo op mn gemakjes op :D Springen zal wsl nog even op zich laten wachten, maar we zien wel!

@Lideli: Tof, een 'volger' :D In 2014 zullen hopelijk nog heel wat leuke topics volgen ;)

@Lente76: Daar draait t toch eigenlijk helemaal om hé: paardrijden hoort ons vrolijk te maken :D En van zijn hoofd wordt ik helemaal gelukkig dus *\o/*

@Marieke33: En dan te denken dat hij door zn vorige eigenaar al lachende 'lelijke schimmel' werd genoemd :P

@Roosch: Ik moet DRINGEND eens werk maken van wat fotoafdrukken ;) Mn ouders hebben wel al een stoefboekje (zo'n boekje van 10x15) gekregen over hun 'kleinkind' :Y)

@Amie89: Ik hoop het ook :D Bedankt voor je reactie!

@Lisa: Jij hebt nu zelf n hartendiefje staan é :D

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Mijn eerste jaar een eigen paard, Graphit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 09:35

Wauw ik ben fan van dit paard! Jullie zijn precies enorm vooruit gegaan!
Ik zou zeggen, doe zo voort! :D
en een prachtige kerstkaart

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Mijn eerste jaar een eigen paard, Graphit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 09:47

Wat een ontzettend sympathiek paard! Superleuk.

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Mijn eerste jaar een eigen paard, Graphit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:30

Wat een geweldig overzicht, leuk en mooie foto's en een heel tof paard :))

laverite

Berichten: 2935
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Mijn eerste jaar een eigen paard, Graphit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:53

Prachtig verhaal, blij dat ik elke stap van je droom heb kunnen volgen! :D Grafiet is een superpaard met superbaasjes!! :) Ik verlang al om hem nog eens te zien!

Electra63

Berichten: 17847
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Mijn eerste jaar een eigen paard, Graphit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:57

Ik vind het hele leuke foto's, het geluk straalt van jou af en een heel knap paard (terwijl ik niet zo van schimmels hou). Heel veel plezier.

jolienvdb

Berichten: 529
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: België

Re: Mijn eerste jaar een eigen paard, Graphit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 13:43

Bedankt iedereen :D