Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 19:36

Hoi Bokkers! :wave:

Hierbij mijn 'mini-traditie', een overzichtje van mijn jaar met Tinky (& co). Zoals de titel al luidt was en is 2013 voor ons echt een topjaar! Ik herinner mij nog goed dat ik in mijn jaaroverzicht vorig jaar zei dat 2013 ons jaar ging worden.. én ik had gelijk! Ik heb nog nooit zo veel leuke ervaringen gehad met paarden. Vele nieuwe dingen, doelen bereikt en weer nieuwe doelen voor volgend jaar gepland. Tinky en ik zijn meer naar elkaar toegegroeit. Ik merk in de omgang dat er véél meer vertrouwen is dan vroeger. Het is nog altijd niet perfect, maar ik ben al ontzettend trots op wat we allemaal hebben bereikt. We begonnen met een slechte start, maar sinds dan is alles eigenlijk vooral bergopwaarts gegaan..

In 2013 zijn er ook dingen verandert! Zo heeft Tinky nu een nieuw vriendje, Boris. Een 5-jarige Tinker ruin. Ze zijn 2 handen op een buik en niet van elkaar weg te slaan. Natuurlijk is er eens scharmutseling, maar dat hebben ze zo bijgelegd. Stiekem is Tinky gewoon een beetje verliefd en ja, wij vrouwen weten wel hoe hard het is om samen met de mannen te leven :)) (Al heb ik hélémaal geen ervaring, lol)

Genoeg gekletst! Even nog een kort lijstje met wat basisinfo over Tinky en dan hup, naar de foto's!
Tinky info schreef:
- Tinky
- Merrie
- Irish Cob
- 01/01/'02
- 1m45
- Zwart platenbont (stekelharig)
- 2x STER, 3x 1ste premie
- Ouders onbekend


Januari
Afbeelding
Januari bracht.. SNEEUW! Bij de eerste dwarrelende vlokjes kriebelde het enorm om eens een sneeuwritje te maken met Tinky. Ik had het nog nooit gedaan en aangezien Tinky geen ijzertjes heeft kon het gewoon prima! Ondanks het feit dat het ontzettend koud was, heb ik er erg van genoten en het bracht deze leuke plaat op.

Februari
Februari was een stille maand voor ons. Het slechte weer gaf niet veel gelegenheid tot rijden, aangezien ik geen rijbak heb. Van februari heb ik dan ook geen beeldmateriaal.

Maart
Afbeelding
Maart brengt normaal gezien elk jaar de eerste zonnestraaltjes mee. Al was vorig jaar duidelijk een uitzondering. Het was verschrikkelijk koud en er is zelf nog een pak sneeuw gevallen! Rijden werd dus weer wat uitgesteld.. Maar de paardjes konden wel lekker nog van de laatste sneeuw genieten in de wei.

April
Afbeelding
V.l.n.r. Bokkers: Killed - Hetlevenwint - Ik - Oona
In april kon je eindelijk voelen dat de lente er aan kwam! Dit zorgde er dan ook voor dat Tinky en ik volop hebben genoten van de eerste zonnestraaltjes.

Op Paasmaandag had ik de eerste editie van de Tinkerbosrit georganiseerd. Deze vond plaats in het Hallerbos en het was zeker een succes. We hebben erg genoten van onze rit en bereikte dan ook een plaatsje bij uitgelicht! Hier een filmpje van onze geslaagde rit.


Ook heb ik in deze maand mijn àllereerste strandritje gemaakt met Tinky en dit te Nieuwvliet (NL). In het begin was het natuurlijk even spannend, maar heb er enorm van genoten. Hieronder een filmpje met enkele beelden en foto's.


En dat is nog niet alles.. Eén van onze grootste doelen hebben we bereikt.. Meedoen aan de Sokkenwasrit! In één woord SUPER gaaf!! Tinky was wel lekker fris, maar heb er echt van genoten. Met 20 andere Tinkers hebben we toen het strand in Oostkapelle onveilig gemaakt. Meer hierover kan je hier lezen: [JITP] Weer iets geschrapt van mijn lijstje; Sokkenwasrit 2013

Mei
Afbeelding
In mei, in mei, waren alle paardjes blij! Want het werd weer een stukkie warmer ;) In die maand hebben we alles even terug wat rustig aan gedaan, aangezien april zo druk was. Dit betekende dan uitgebreid uitrusten.. En daar maakte Tinky dan ook gebruik van. Op een dag vond ik haar zo in de wei. Ik was een beetje verwonderd en ging naar haar toe om te zien wat er aan de hand was (ivm haar gevoeligheid aan koliek). Toen ik haar benaderde bleef ze gewoon liggen en daar heb ik dan ook gebruik van gemaakt. Ik heb lekker met haar staan knuffelen en heb zelf het lef gehad om op haar rug te gaan zitten terwijl ze neerlag. Ze liet dit gewoon allemaal braafjes toe.. <3

Juni
Afbeelding
In juni had ik het redelijk druk met mijn eind-examens. Gelukkig kon ik her en der wel een gaatje vinden om me even bezig te houden met de paarden. De laatste week van juni werd mijn studeren dan beloond mét 2 maanden zomervakantie! :D Op 30 juni heb ik dit dan ook 'gevierd' met een Tinkerrit in Stekene. Hier ontmoetten we bokster Soprano met haar knappe Iowa, maar ook nog vele andere lieve mensen en mooie Tinkers.

In deze maand begon het ook te kriebelen om terug de rijbak in te gaan met Tinky. Zo gezegd zo gedaan! Heb toen ook mijn stoute schoenen aangetrokken en mij ingeschreven voor een werkproef op een keuring in augustus.

Juli
Afbeelding
Afbeelding
In juli had ik 3 weken lang vakantiejob. Gelukkig had ik de weekends en de laatste week van juli die ik kon besteden aan de paarden. Dit heb ik dan ook zéker gedaan. Op 13 juli hadden Oona en ik namelijk een shoot gepland door Diana Verburg & Stephanie Mieras Fotografie (beiden ook bokkers) in Bergen Op Zoom. De shoot verliep succesvol en er zijn sùpermooie foto's gemaakt!

Augustus
Afbeelding
Augustus was weer een drukke maand voor ons. Zo zijn we o.a. terug naar het strand getrokken om héérlijk te gaan rijden én te zwemmen! Ik was zo ontzettend trots op Tinky dat ze dit keer wel de zee in durfde. (Het was eigenlijk bijna windstil = geen golven, het was heel warm plakweer. Die avond heeft het overigens ook knetterhard lopen onweren..)

Ook hebben we meegedaan aan een keuring van het ICS-NL in Brakel. Hierbij heeft Tinky terug een STER in de wacht gesleept met ! Ik was/ben ontzettend trots op haar. We hebben ook een werkproef gereden. Hierin waren we wonder boven wonder geslaagd. Die ging helaas alles behalve lekker.. Dus, nieuwe motivatie om gewoon verder te oefenen!
Afbeelding

Eind augustus kreeg Tinky er ook een maatje bij! Het was meteen liefde op het eerste gezicht en ze kunnen het goed vinden samen.
Afbeelding

September

September = terug naar school, minder tijd, minder lol.. ;( Maar ach, we genieten van de momenten dat we kunnen! In september hebben we een paddock aangelegd. In het filmpje hierboven zie je de paarden op verkenning gaan. De paddock was overigens niet helemaal af toen, was slechts 1 vd 3 delen.

Oktober
Afbeelding
Begin oktober had ik terug een shoot. Echter stond deze al erg lang vast, aangezien het voor een project was. En niet zo maar een project! Het had 2 thema's: 'Sprookjes' & 'De band tussen mens en paard'. Om deze 2 nog duidelijker te maken ging er dus de nodige visagie aan te pas. Ook was ik verplicht bitloos te rijden. Ik had een hoofdstel van Boris, dus waarom niet? De shoot zelf verliep vlot, al was Tinky behoorlijk chagrijnig. Maar aan de bovenstaande foto kan je zien dat dit gelukkig niet te merken was :D Van de foto's wordt een agenda gemaakt (PB als je er eentje wilt) én rara wie er op de cover komen.. Tinky en ik! Ik ben super blij met deze foto!

Voor November & December zijn er niet echt plannen. Echter hopen we er in 2014 weer hélémaal in te vliegen en verder onze dromen na te jagen!


Afbeelding
Bedankt om een kijkje te nemen en alles te lezen! :wave:

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:39

Prachtige foto's!
Die een na laatste! <3

xJorgx

Berichten: 1285
Geregistreerd: 13-11-10

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:57

Wauw wat een prachtige foto's

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:00

Hele mooie foto's! Knappe tinker heb je :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:04

Super gaaf topic kaat! Knappe meiden staan er goed op! Dit jaar was idd een topjaar! Volgend jaar word super!!

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 20:38

Bedankt iedereen :D

Eastpak
Berichten: 538
Geregistreerd: 07-08-11

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:29

Tof kaat!!!

Zitosh

Berichten: 1936
Geregistreerd: 28-06-09
Woonplaats: België

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 10:07

Tinky is echt leeeeuuk! <3

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:04

Jullie zijn echt een superleuke combi!
Bennetje reuze benieuwd naar de andere foto's van de agenda, vrees dat die hier moet komen...
Toch toevallig geen (grote!) kalender van? O:)

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:58

Super leuk overzicht!

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 15:13

Bedankt iedereen!

Spijtig genoeg is het enkel een Agenda. :( Ze had me wat verteld over een kalender, maar was uiteindelijk niet haalbaar. Ik ga natuurlijk wel een kalendertje maken met al mijn foto's van Tinky, haha :) Maar wie een agenda wilt mag altijd vrijblijvend een pb'tje sturen.

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 19:23

Sorry voor dubbelpost, maar dit moest ik even kwijt.

Vandaag heeft Tinky mij maar weer eens aangetoond dat je moet genieten van de kleinste dingen in het leven, van elk moment dat je kan samen zijn met je paard. Ze heeft me goed doen schrikken door weer koliekverschijnselen te tonen. Ze was loom en was gewoon niet 'Tinky'. Als ze voor mijn ogen ging liggen was het ergens toch emotioneel. Ik voelde een steek in mijn hart om haar zo te zien. Toen ik met haar ging stappen op straat, was haar hoofd bijna op de grond en met mijn hand kriebelde ik haar voorhoofd, dit in het avondlicht. Een intiem momentje tussen ons 2..

Al bij al viel het gelukkig goed mee en is ze weer een stuk beter, thanks to een Buscopan spuitje. Uiteindelijk bleek het geen koliek - al had ze wel krampen, is ze sowiezo erg gevoelig voor - maar hoogstwaarschijnlijk wormen. Ze is dan ook nog voor de zekerheid eens ontwormd.

Waarom dit voor mij zo schrikken is? Twee jaar geleden zijn we haar bijna verloren aan koliek. Oud topic, dus beetje Penny, al zeg ik het zelf. Maar schetst goed een beeld. [JITP] Tinky's story

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:11

Heerlijk stel zijn jullie!

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:52

Leuk overzicht van een heerlijk stel jullie samen!

Oona

Berichten: 368
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Ninove

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:59

Heel mooi Kaat :-)

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:15

Mooi overzicht kaat, ik blijf erbij, jullie twee zijn echt zo leuk samen ;)

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 21:22

Wat leuk om te horen dat iedereen ons een leuk duo vindt :D Echt fijn om te lezen :)
Bedankt!

xLauLaUx

Berichten: 885
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: België

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:06

Hele leuke foto's Kaatje :D Volgend jaar gaat nog beter worden hé! *\o/*

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:30

Leuk hoor, ook die eerste sneeuwfoto, had ik nog niet gezien.

:D

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:44

Wat gaaf allemaal {:}

Ga zo door +:)+ _/-\o_

Op naar 2014 *\o/*

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 17:41

Haha, had die sneeuwfoto nochtans op mijn facebook geplaatst toen, denk zelf dat jij nog verwonderd hebt gereageerd of ik al sneeuw had :P En bedankt Sporten! We gaan zeker ook weer het beste maken van dit komend jaar!

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:59

Super tof Kaat! :D

jitskenienke

Berichten: 375
Geregistreerd: 23-10-13

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 07:59

Wouw echt heel leuk!!!!

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:16

Super gaaf hoor Kaat, je hebt 2 prachtige vlekkies!

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Tweeduizenddertien: Een TOP jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 19:24

Bedankt!