Aan het werk met manegepony Noppus

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:50

sneeuwpop schreef:
Tuurlijk jij weet het beter.Pfff kansloos


Wat een fijne reaktie <<)

Jullie zijn goed bezig. Leuke combinatie hoor!

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 13:24

Bloemmeke schreef:
Wat een fijne reaktie <<)

Jullie zijn goed bezig. Leuke combinatie hoor!


Thanxx

sneeuwpop schreef:
Tuurlijk jij weet het beter.Pfff kansloos


Ben wel benieuwd hoe jij dan rijd als je het zoveel beter weet

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Aan het werk met manegepony Noppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:00

hoe ik rij? nou gewoon op het paard.
Welk niveau bedoel je wsl? Dat is Z dressuur.

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Aan het werk met manegepony Noppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 14:40

Nee ik bedoel hoe want niveau hoeft niks te zeggen heb verschillende z ruiters gezien en daar zaten er best een aantal tussen die flink zaagde.

Maar als je op hoog niveau rijd zou je moeten weten dat ontspanning in je armen belangrijker is dan de plaats je kan je handen dragen en ze vast zetten en andersom ook weet je dan dat als een paard nog moeite heeft met stelling aannemen het handig is je paard met je hand te begeleiden waardoor je handen dus breder komen te staan.

Ook moet je niet vergeten dat dit een manegepaard is. Hij is nooit iets anders dan een manegepaard geweest hij is dan ook op de manege zelf ingereden en meteen de lessen in gegaan. Hij is dan ook nooit dresuurmatig bereden of enigzins rechtgericht. Hij moet dus nog enorm veel leren.

En hoe ik weet dat ik mijn handen niet vastzet? Gewoon omdat noppus dat niet toelaat. En ja het zou beter zijn als ik ze meer zou dragen, maar dat is niet het belangrijkste nu voor mij is het belangrijkste dat ik mijn armen kan ontspannen de plaats komt daarna wel.

in jou ogen zal er mischien maar een manier zijn om dingen te doen maar ik kan je vertellen dat er meer wegen naar rome leiden. En ik ken mezelf mijn lijf en de pony die ik rij het best en met die kennis zoek ik naar de manier die het beste bij ons past. Tips zijn zeker welkom en daar doen we ook zeker wat mee, maar soms zullen we dingen ook op een andere manier doen als ik merk dat dat het beste bij ons past.

Mischien ben ik dan kansloos in jou ogen dat is dan jammer. Je kan niet van iedereen verwachten dat ze het met jou eens zijn en/ of jou begrijpen

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Aan het werk met manegepony Noppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:52

Leuke combinatie zijn jullie! Rijden ziet er lekker uit. Knap inderdaad dat je een manegepony zo lekker aan het lopen hebt. :)

Ik ben het ook wel met Sneeuwpop eens. Kijk inderdaad nog eens naar foto 1 en 3. Het zou kunnen dat je ze op dat moment niet vast zet, maar vanuit die handhouding gaat dat heel makkelijk. Op foto drie zie je dat het bit best een stuk uit de mond komt. Dat laat zien dat er op dat moment toch meer spanning op je teugels stond. Foto's zijn natuurlijk wel een moment opname. Mijn tip is dan inderdaad ook meer je handen dragen en rechtop houden. Succes nog samen!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:54

Je redenatie over bepaalde aspecten kloppen voor geen kanten. Dat je nog niet zo ervaren bent is niet erg, niemand wordt ervaren geboren. Maar die eigenwijsheid is imo kansloos en ook het excuus van een manege pony.
Maar goed, dit was weer de laatste x dat ik een reactie plaats, je weet het allemaal al zoveel beter...

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 15:05

Negerzoen schreef:
Leuke combinatie zijn jullie! Rijden ziet er lekker uit. Knap inderdaad dat je een manegepony zo lekker aan het lopen hebt. :)

Ik ben het ook wel met Sneeuwpop eens. Kijk inderdaad nog eens naar foto 1 en 3. Het zou kunnen dat je ze op dat moment niet vast zet, maar vanuit die handhouding gaat dat heel makkelijk. Op foto drie zie je dat het bit best een stuk uit de mond komt. Dat laat zien dat er op dat moment toch meer spanning op je teugels stond. Foto's zijn natuurlijk wel een moment opname. Mijn tip is dan inderdaad ook meer je handen dragen en rechtop houden. Succes nog samen!


Bedankt voor je reactie het is idd zo dat ik hem soms te veel tegenhou hij is soms een beetje enthousiast is mag ik niet zo oplossen maar gaat soms automatisch :+
Ben zo gewent dat het bij die van mij allemaal makkelijk op zit gaat haha
Maar we werken er zeker aan

En sneeuwpop ik ben zeker eigenwijs maar zo te zien ben ik niet de enige en ik heb de neiging niet naar mensen te luisteren die niks onderbouwen

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Re: Aan het werk met manegepony Noppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:12

Hoi, ziet er super uit hoor!
Probeer in de galop je paardje goed voorwaarts te rijden en je beide teugels op 1 (lichte)spanning te houden dus goed meeveren met je armen. Lekker veel figuren rijden. Ook eens een volte halve baan in galop enzo.

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 19:28

piezze schreef:
Hoi, ziet er super uit hoor!
Probeer in de galop je paardje goed voorwaarts te rijden en je beide teugels op 1 (lichte)spanning te houden dus goed meeveren met je armen. Lekker veel figuren rijden. Ook eens een volte halve baan in galop enzo.


Bedankt^^ Voorwaards is hij meestal wel maar hij mag veel actiever idd, helaas gaat dat nu wat lastiger omdat ik hem niet buiten kan rijden en de binnenbak die wij hebben heel klein is en hij dus niet goed alleen kan :+ ook moet ik idd contact blijven houden op de teugels merk zelf dat ik vaak een los vast contact heb. probeer ook meestal heel veel figuren te rijden vooral voltes maar ook gebroken lijnen slange voltes en achtjes om hem soepel te maken een volte halve baan in galop zal ik ook eens mee gaan pakken

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: Aan het werk met manegepony Noppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:34

Redenatie? Dat is volgens mij toch echt redenering hoor (:

Ik sluit me aan bij wat anderen zeggen over je handen.
Verder heb ook ik het idee dat je beugels wat lang zijn. Misschien zou je wat korter kunnen proberen?

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 19:36

Eoweyn_x schreef:
Redenatie? Dat is volgens mij toch echt redenering hoor (:

Ik sluit me aan bij wat anderen zeggen over je handen.
Verder heb ook ik het idee dat je beugels wat lang zijn. Misschien zou je wat korter kunnen proberen?


heb ze al een gaatje korter zitten^^

Ushilove

Berichten: 140
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Aan het werk met manegepony Noppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:41

Vindt dat je super goed omgaat met al het commentaar, en het ziet er best goed uit hoor !
Ga zo daar zou ik zeggen, en laat de negatieve commentaren links liggen ;)

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 19:54

Ushilove schreef:
Vindt dat je super goed omgaat met al het commentaar, en het ziet er best goed uit hoor !
Ga zo daar zou ik zeggen, en laat de negatieve commentaren links liggen ;)


bedankt :D